Gå til innhold

Hva kan virke mot kvalme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er syk, orker ikke dra ut og handle noe. Forkjølelse eller influensa har jeg, jammen ikke helt sikker på hvem av dem. Har 37,5 i feber, normaltemperaturen min pleier å ligge på 36. Orker ikke gjøre noen ting og føles ut som at jeg snart detter inn i en koma :P Å være syk er greit nok....kan ligge her og sove og slappe av...men jeg klarer ikke fordi jeg ER SÅ KVALM! Føles ut som at jeg kommer til å kaste opp bare jeg løfter på hodet eller vrir på kroppen

Min samboer jobber døgnet rundt nå og har ikke muligheten til å komme hjemom med noe før tidligst i kveld, og jeg har ingen andre jeg kan ringe her. Kan det være at noen har noen tips om hva jeg kan gjøre for å bli mindre kvalm?

Anonymkode: 17d83...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingefær. 

Du har ikke feber. 

Anonymkode: cdea3...2a9

• Liker 2
Skrevet

Malt ingefær rørt ut i vann, eller ingefær-te hjelper på de fleste typer kvalme for meg. Om du er tøff kan du droppe å røre det ut i vann og bare spise som det er, men sørg for å ha noe å drikke i nærheten :) Jeg begynner alltid med en teskje, så øker jeg om det ikke nytter, best å prøve seg frem. 

Anonymkode: 63b2d...a08

Skrevet

Henger meg på ingefær. Av medisin funker Afipran godt, men vet ikke om det er å få uten resept.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Malt ingefær rørt ut i vann, eller ingefær-te hjelper på de fleste typer kvalme for meg. Om du er tøff kan du droppe å røre det ut i vann og bare spise som det er, men sørg for å ha noe å drikke i nærheten :) Jeg begynner alltid med en teskje, så øker jeg om det ikke nytter, best å prøve seg frem. 

Anonymkode: 63b2d...a08

Takk

Er tom for fersk ingefær, men tørket burde vel fungere det også?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingefær. 

Du har ikke feber. 

Anonymkode: cdea3...2a9

Har fått beskjed av leger tidligere at jeg har feber når jeg har over 37 siden min temp alltid ligger på 36 når jeg er frisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...