Gjest Tex Skrevet 16. november 2004 #21 Skrevet 16. november 2004 Ida har kun Gore-Tex og støvler og det har tydeligvis holdt til nå.... Gore-Tex impregneres minst en gang per uke. Men det hakke sludda enda heller.......... bare vent
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #22 Skrevet 16. november 2004 Cherrox er både kaldt, klamt og glatt å gå i...
Angelica Skrevet 17. november 2004 #23 Skrevet 17. november 2004 Vi har brukt cherrox hittil i vinter, men så har det ikke vært så kaldt enda heller da. Når gradestokken viser over - 5 bytter vi nok over til gore-tex støvlene.
Titti72 Skrevet 17. november 2004 #24 Skrevet 17. november 2004 Hvorfor kjøpe Gore-tex når hun ikke vil bruke det Titti72? Jeg kjøper det i håp om at hun vil bruke dem. Tror hvert år at Nå er hun for gammel til å gå med Cherrox, men bommer like stygt hver gang. Hun trenger flere par sko og bytte mellom, så de står pent oppstilt på skostativet og venter og venter.... Hennes gamle Cherrox er i str. 39. Nå bruker hun 40-41. Og da er søprsmålet: Hva gjør hun i år?? Cherrox går ikke lenger en til 40. Da blir det snaut med ullsokker og strømpebukse nedi. Jeg sitter bare hjemme nå og venter på snøen og hva hun velger. Har sagt at det bare er å gi beskjed så reiser vi med en gang og ser på vintersko. En annen ting er at jeg syns det ser så kjipt ut med Cherroxene på. Lurer litt på hva lærere og andre foreldre tenker når hun kommer drassende med dem på hele vinteren. Føler litt at de tenker at jeg ikke bryr meg om hva hun går med og at vi ikke har råd til annet.... :oops:
Gjest cherrox Skrevet 17. november 2004 #25 Skrevet 17. november 2004 Mine to yngste, 7 og 11, vil ikke bruke annet enn cherrox, de er av den typen barn som ikke må kles på for mye for da blir de syke. Her pleier ikke vinteren å være så ille så cherrox holder greit, har også kastet bort penger på goretex som ikke blir brukt. Må legge til at enkelte barn synes det er veldig greit med sko som de ikke trenger å bøye seg for å få på, bedagelige av natur som min 11-åring.
*Kaisa* Skrevet 17. november 2004 #26 Skrevet 17. november 2004 Jeg bruker lar ungen bruke cherox på høsten og våren når det ikke er for kaldt i været. Cheroxen puster jo ikke, og blir fort kald og stiv. Dette resulterer i at det blir kondens inne i cheroxen og ungen blir våt på beina. Så hos oss blir det i hovedsak brukt Gore-Tex med ullsokk.
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #27 Skrevet 18. november 2004 Cherrox sprekker ikke. Men man skal ikke bruke dem når det blir over 10 minus grader. Har noe med kulde og små barneføtter som kan forfryses og gjøre. Det eneste jeg har hørt om av Cherrox lignende som sprekker, er et parti en skokjede hadde inne i fjord. Det var ikke Cherrox, men noe som gikk for det samme. Rett og slett feilproduksjon. MEN parkdresser med gummi i baken osv. kan sprekke om det blir for kaldt ute. Det har jeg selv erfart... Helt ny og dyr parkdress som sprakk i baken og på knea når jr. lekte i snøen. Rett og slett kulda som var årsaken. Etter det passer jeg på at han har bobledress eller boblebukse og jakke når det blir kaldt
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #28 Skrevet 18. november 2004 Inspirert av denne tråden har jeg nå sendt med 2-åringen 2 par Gore-tex sko til barnehagen så de kan bytte på om han mot formodning skulle bli våt på bena...(han ble ikke det i fjor) jeg syns det var mye dårlig om cherrox her og jeg syns også han går mye dårligere md cherrox på bena.... Men, nå tviler jeg litt da..Kanskje jeg skal sende med cherrox i morgen. Jeg kan vel si ifra at jeg vil at han skal bruke Gore-tex sko så langt det er mulig? At de kan bruke cherrox når det er skikkelig vått?
Nala Skrevet 18. november 2004 #29 Skrevet 18. november 2004 Vi bruker cherrox på lillejenta (2 år) når det er slaps ute, men så snart kulda setter inn (kaldere enn 3-4 minus) tar vi fram vinterskoene. Har et par ordentlig gode vintersko i skinn fra Skofus. DE er varme, de :-)
birgitte242 Skrevet 22. november 2004 #30 Skrevet 22. november 2004 Jeg er enig med Nala, så snart kulda setter inn er det bort med cherrox'ene. Ikke bare er de kalde og klamme å gå i, men har dere, spesielt dere parnehagepersonale som går god for cherrox om vinteren, lagt merke til hvor glatte de er for barna? For de som ikke er helt stødige i motorikken fra før, er det helt håpløst!
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #31 Skrevet 22. november 2004 Vi bruker cherrox på lillejenta (2 år) når det er slaps ute' date=' men så snart kulda setter inn (kaldere enn 3-4 minus) tar vi fram vinterskoene. Har et par ordentlig gode vintersko i skinn fra Skofus. DE er varme, de :-)[/quote'] Tåler disse å bli litt våte? Tenker på å bytte ut det ene Gore-tex-paret....
Nala Skrevet 22. november 2004 #32 Skrevet 22. november 2004 De er ikke vanntette i seg selv, men vi kjøpte med noe fett de anbefalte på butikken. Husker ikke hva det heter. Smurte i alle fall to lag av dette fettet på skoene, og da tåler de langt mer. Selgeren mente i alle fall at dette var like bra som gore-tex, hun. Og vi er fornøyde :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå