Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #1 Skrevet 13. november 2004 Er det sant at man ikke bør bruke cherox støvler når det er under 2 minus?
Gjest Tex Skrevet 13. november 2004 #2 Skrevet 13. november 2004 Nei det er ikke sant. Cherrox med ullsokk og såle holder fint ned til minus syv åtte dersom man ikke skal være ute i timesvis, og naturligvis dersom hverken skoen eller sokken er for trange.
Thomasine Skrevet 13. november 2004 #4 Skrevet 13. november 2004 Mener også å ha hørt at Cherox ikke egner seg for minusgrader - noe med at gummien kan sprekke i kulda...??!! :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #5 Skrevet 13. november 2004 Jeg velger uten tvil Goretex- eller skinnsko når det er "tørr" snø. Cherroxer har en tendens til å bli for kalde. Jeg har hatt med meg mange barn på tur og erfaringen er at de som har skikkelige vintersko klager mindre over kalde føtter! Men, det varierer litt fra barn til barn. Noen er naturlig varme på føttene og det skal mye til at de fryser. Andre er som meg, fryser før de vet ordet av det. Men under 3-4 minus ville jeg uansett valgt vintersko!
Gjest LiseLotte Skrevet 14. november 2004 #6 Skrevet 14. november 2004 Da mine barn var små så ble det ikke anbefalt å bruke Cherrox-støvler i kulden - føttene blir lett klamme i gummistøvler (enten det er for i dem eller ikke) - og klamme føtter som blir kalde i frostvær er ikke å anbefale. Jeg har aldri brukt Cherroxer på mine barn - brukte skinn-støvletter i kulde og vanlige støvler i mildvær.
Gjest Xavia Skrevet 14. november 2004 #7 Skrevet 14. november 2004 Cherox ikke egner seg for minusgrader - noe med at gummien kan sprekke i kulda...??!! :klø: ??? Gummi sprekke i kulda? Nei, det tror jeg ikke! Det er jo vinter sko. Men at Cherrox ikke er så gode når minusgradene kryper nedover, ja det har jeg også hørt.
Gjest Tex Skrevet 14. november 2004 #8 Skrevet 14. november 2004 Cherrox sprekker ikke. Og de er holdbare slik som jeg sa, med såle, ullsokk og passelig størrelse, så ølenge en ikke skal være ute i timesvis. Jeg burde vite det, jeg jobber i barnehage og setter cherrox på barn (stort sett i mangel av noe bedre) hele vinteren igjennom.
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #9 Skrevet 14. november 2004 Jeg har aldri brukt Cherroxer på mine barn - brukte skinn-støvletter i kulde og vanlige støvler i mildvær. :o Ser ikke helt denne, jeg. Hva er forskjellen her?
Gjest Tex Skrevet 14. november 2004 #10 Skrevet 14. november 2004 Jeg har aldri brukt Cherroxer på mine barn - brukte skinn-støvletter i kulde og vanlige støvler i mildvær. Hva har du brukt i 2 pluss og slaps til ankelen da?
Amber Skrevet 15. november 2004 #11 Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker Goretex sko til datteren min fordi min mor jobber i barnehage, og anbefaler ikke cherox. De er stive og kalde, og når det er plussgrader blir det klamt. Vanlige vintersko er mye mer fleksible!
Gjest Tex Skrevet 15. november 2004 #12 Skrevet 15. november 2004 Goretex holder ikke i to pluss og skikkelig slaps. Jeg jobber også i barnehage.
Mette Skrevet 15. november 2004 #13 Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker Goretex sko til datteren min fordi min mor jobber i barnehage, og anbefaler ikke cherox. De er stive og kalde, og når det er plussgrader blir det klamt. Vanlige vintersko er mye mer fleksible!'' Helt enig, jeg bruker også kun Goretex til mine, har gjort det i mange år år nå. Jeg er kjempe fornøyd med det, og det er også barnehagen.
Amber Skrevet 15. november 2004 #14 Skrevet 15. november 2004 Goretex holder ikke i to pluss og skikkelig slaps. Jeg jobber også i barnehage. Nei, til det har man STØVLER
Gjest Mayamor Skrevet 15. november 2004 #15 Skrevet 15. november 2004 Nei, til det har man STØVLER Som bergenser sier jeg meg herved uenig med deg... Støvler er til regn. Cherrox er supre til våte kalde bergensvinterdager. Goretex er mer til tørre dager på østlandet... Neida - jeg sier ja takk begge deler (eller alle tre - alt til sin tid). Mayamor
Annie Skrevet 15. november 2004 #16 Skrevet 15. november 2004 Enig med Mayamor. Gummistøvler til regn Cherrox til sludd, slaps, og generellt vått føre på vinteren Gore-tex til TØRRE KALDE dager Erfaringen mn er at gore-tex blir våte inni på våte dager. Og dermed er MYE penger kastet bort. Man får nemlig aldri impregnert dem så bra som da de var nye igjen.
Titti72 Skrevet 15. november 2004 #17 Skrevet 15. november 2004 Min 11-årige datter gikk konsekvent KUN med Cherrox i fjor vinter (som de siste årene). Med og uten ullsokk. Jeg kjøpte forede såler til henne med de ble tatt ut. GoreTex skoene ble i fjor, som årene før, nesten ikke tatt i bruk. Kjøper det hvert år, og gir de bort fordi de ikke brukes og beina har vokst til neste sesong. Nå er hun tolv og jeg venter spent på hva hun kommer til å bruke i år. Hun har bedt om nye cherrox igjen, men nå har jeg satt ned foten og sagt at i år blir det kun GoreTex. Kjenner jeg henne rett så tar hun fjorårets støvler i bruk inntil det står noen nye i ganger. Hun fryser så og si aldri. Er ofte tynt kledd men god og varm over hele kroppen. Slekter på sin far der.
Gjest Tex Skrevet 15. november 2004 #18 Skrevet 15. november 2004 Høres ut som døtrene våre er to alen av samme stykke, Titti72...... Jeg har prøvd med goretex`er til iskald vær, men ungen vil ikke ha annet enn cherrox. i år GIDDER jeg ikke å kjøpe goretex`ere engang, hun har istedet fått beskjed om å si ifra når hun fryser. Syvåringen gjør gudskjelov fremdeles som mamma sier......
Annie Skrevet 15. november 2004 #19 Skrevet 15. november 2004 Hvorfor kjøpe Gore-tex når hun ikke vil bruke det Titti72?
Gjest Qlio Skrevet 15. november 2004 #20 Skrevet 15. november 2004 Ida har kun Gore-Tex og støvler og det har tydeligvis holdt til nå.... Gore-Tex impregneres minst en gang per uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå