Gå til innhold

På overtid, men ikke gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 6 dager på overtid, og sinnsykt oppblåst. Magen står som en sperreballong!! Tok en test i går, den var negativ. Tror ikke jeg er gravid heller, men hva er det som skjer liksom? Blir litt bekymra, og blir gal av denne magen :(

Anonymkode: 48f4a...571

Videoannonse
Annonse
Gjest SuperSonic
Skrevet

Legg deg på magen, og vent til du slipper en fjert. Er du kanskje forstoppet også?

Skrevet

Men helt seriøst... 7 dager på overtid i dag... Er det normalt at sånt kan skje? Kan det være noe galt? Ikke opplevd dette før.

Skrevet

Du må nesten fortelle litt mer for at vi kan komme med forslag. 

Har du slurvet eller sluttet med p-piller f.eks? Jeg sluttet på p-piller og min mens er stadig for sen nå i ettertid. 

Anonymkode: 60b24...102

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten fortelle litt mer for at vi kan komme med forslag. 

Har du slurvet eller sluttet med p-piller f.eks? Jeg sluttet på p-piller og min mens er stadig for sen nå i ettertid. 

Anonymkode: 60b24...102

Hei!

jeg går ikke på p-piller. Har ikke gjort det på mange år. Tok en ny test i kveld, fortsatt negativ. Vet ikke hva mer jeg kan fortelle... Pleier å være på tia.

Skrevet

Jeg hadde det sånn ved forrige mens. Den kommer alltid på tida, men forrige gang var den en uke for sen. Trodde kanskje jeg var gravid siden jeg og samboer prøver for tiden, men den gang ei. Tror det var fordi jeg hadde noe greier på jobben som jeg hadde skikkelig sommerfugler i magen for. Rett og slett psykisk. Har hørt at stress og slike ting kan påvirke syklusen. 

Anonymkode: 55669...f29

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men helt seriøst... 7 dager på overtid i dag... Er det normalt at sånt kan skje? Kan det være noe galt? Ikke opplevd dette før.

Kan være stress,  eller forsinket eggløsning. 

• 2 uker senere...
Skrevet

I går fikk jeg endelig mensen. Eller ikke sånn ordentlig, jeg bare spotter. På tide med legetime, eller er dette normalt?

TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går fikk jeg endelig mensen. Eller ikke sånn ordentlig, jeg bare spotter. På tide med legetime, eller er dette normalt?

TS

Jeg må si at jeg synes det er litt underlig at det er så mange kvinner som ikke er kjent med menstruasjon. Ja, det er helt vanlig med forstyrrelser i syklusen uten at det nødvendigvis er noe galt. De fleste kvinner opplever også å ha et opphold uten menstruasjon minst en gang i løpet av livet. Selv hadde jeg dette over 3 måneder for et par år siden. Når menstruasjon uteblir ytterligere måneder bør man oppsøke lege. 

Dersom du ikke har noen andre plager eller symptomer ville jeg ikke ha bekymret meg. 

Anonymkode: 9ffcb...651

Gjest illywhack
Skrevet

Jeg har hoppet over mens noen ganger, slik at den ikke kommer før måneden etter. Dette er i perioder hvor jeg har vært svært stresset, opprørt eller sliten.

Det er helt normalt, da kroppen ikke er en klokke :) 

Om den ikke er kommet om en uke, ville jeg tatt en ny graviditetstest :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si at jeg synes det er litt underlig at det er så mange kvinner som ikke er kjent med menstruasjon. Ja, det er helt vanlig med forstyrrelser i syklusen uten at det nødvendigvis er noe galt. De fleste kvinner opplever også å ha et opphold uten menstruasjon minst en gang i løpet av livet. Selv hadde jeg dette over 3 måneder for et par år siden. Når menstruasjon uteblir ytterligere måneder bør man oppsøke lege. 

Dersom du ikke har noen andre plager eller symptomer ville jeg ikke ha bekymret meg. 

Anonymkode: 9ffcb...651

Ok. Jeg har nå hatt mensen i 22 år, og dette har aldri skjedd før. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, så dette er nytt for meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...