Gå til innhold

Dere pene damer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere ned på mindre pene damer og menn?

Utnytter dere mennesker som dere føler er under dere?

Anonymkode: 5ec3e...eef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det ikke bra med deg selv i dag, eller bare en litt kjedelig dag TS?

• Liker 5
Skrevet

Niks!

Anonymkode: a811a...54e

Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Har du det ikke bra med deg selv i dag, eller bare en litt kjedelig dag TS?

Jeg er lei av å være i skyggen av mine venner....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så gjør noe med det.

Husk at alle mennesker kan bli pene om de gjør en innsats.

Gjest AryaKillie
Skrevet

Man bør ikke se ned på andre mennesker. Det gjør en stygg.

Skrevet

Relevant spørsmål synes jeg da, og veldig aldersavhengig. Å se ned på "mindre pene" er nok en ungdomsgreie, sikkert mer utbredt i noen miljøer enn andre. Jeg var i sånne miljøer både på ungdomsskole og videregående, og greier ikke å tolke de pene jentenes oppførsel på noen annen måte enn at de så ned på oss andre (og guttene) og utnyttet oss for hva det var verdt.

Anonymkode: 9b522...fd2

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Relevant spørsmål synes jeg da, og veldig aldersavhengig. Å se ned på "mindre pene" er nok en ungdomsgreie, sikkert mer utbredt i noen miljøer enn andre. Jeg var i sånne miljøer både på ungdomsskole og videregående, og greier ikke å tolke de pene jentenes oppførsel på noen annen måte enn at de så ned på oss andre (og guttene) og utnyttet oss for hva det var verdt.

Anonymkode: 9b522...fd2

Tro meg, det er mye slikt i voksen alder også....

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Så gjør noe med det.

Husk at alle mennesker kan bli pene om de gjør en innsats.

Nei det kan vi ikke. Lett for deg å si, du er sikkert pen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan vi ikke. Lett for deg å si, du er sikkert pen.

Jo en kan det.

Nopes er midt på treet vil jeg anta, men med litt stell klatrer jeg i gradene.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få deg stygge venner som DU kan se ned på. Problem løst

Anonymkode: 383fb...959

• Liker 1
Skrevet

Nå sier ikke jeg at jeg er så veldig mye penere enn alle andre, men jeg tenker oftere at "mindre pene" (huff for en kategorisering) har mer å komme med jeg da☺

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Men skal jeg være ærlig så er det så mye sjalusi og vanskeligheter mellom jenter at det rett og slett er lettere å være venninne med jenter som er på "liknende nivå" utseendemessig. 

Jeg skjønner at det er kjedelig å oppleve at en venninne får mye mer oppmerksomhet av menn enn en selv, men svaret da er ikke å bli nedlatende, vanskelig eller stikke kjepper i hjulene for henne. 

Anonymkode: ccce3...f80

Gjest Jessica
Skrevet

Jeg ser ikke mindre pene jenter fordi jeg setter ikke eget utseende mot noen , ergo jeg trenger ikke føle meg bedre eller penere enn noen. 

Jeg ser derimot dårlig moral, løgnere, sladre kjerringer og denne kategorien holder jeg meg unna 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få deg stygge venner som DU kan se ned på. Problem løst

Anonymkode: 383fb...959

Frekk er du!:angry:

Skrevet

De fleste beundrer de pene.

Og de fleste forakter de stygge, -  og det er derfor mennesker trøster hverandre med at "du kan bli pen du også".

Jeg har aldri skjønt hvorfor de stygge beundrer de pene som bare forakter dem tilbake?

Mitt råd til de stygge; Vis den samme avsky for de pene som de pene gjør for de stygge og vips er du vakker nok.

Hvem er det som sier at man må anstrenge seg for å bli likt?

Skrevet

Forresten har dere hørt den vitsen om de to brødrene? Han ene var pen og han andre var stygg.

Han stygge kalte de styggis, - og gjett hva de kalte han pene?

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dere ned på mindre pene damer og menn?

Utnytter dere mennesker som dere føler er under dere?

Det er viktig å ikke se ned på noen fordi de er mindre pene, fordi dette er mennesker som ofte er født littegran stygge, men jeg er nok ganske bevisst på at mitt utseende gjør meg til et bedre menneske i andre sine øyne. Vil si det er en del av å kunne være reflektert og ærlig med seg selv med at man aksepterer at man er bedre, og at man vil komme langt lengre i livet enn de som er mindre pene, for ingenting er jo mer stakkarslig enn en kvinne (eller mann) som sliter med utseende. 

Skrevet
1 minutt siden, QQbaby skrev:

Det er viktig å ikke se ned på noen fordi de er mindre pene, fordi dette er mennesker som ofte er født littegran stygge, men jeg er nok ganske bevisst på at mitt utseende gjør meg til et bedre menneske i andre sine øyne. Vil si det er en del av å kunne være reflektert og ærlig med seg selv med at man aksepterer at man er bedre, og at man vil komme langt lengre i livet enn de som er mindre pene, for ingenting er jo mer stakkarslig enn en kvinne (eller mann) som sliter med utseende. 

Nja. Mennesker med litt livserfaring vet at mennesker som er attraktive bruker utseende for alt det er verdt, - akkurat som dverger bruker humor for å bli akseptert. Noen mindre attraktive mennesker må jo kompensere med personlighet, ærlighet, - være lojal, - være trofast, - være snill. Pene kvinner har litt større slingringsmonn der.

Det er derfor folk flest anser pene jenter for å være litt dumme, men det stemmer jo selvfølgelig ikke alltid, -eller gjør det det?

Skrevet

Vet ikke om du sikter til de "veldig pene" bare her, jeg er nok ikke helt i toppsjiktet kanskje, men anser meg selv godt over middels (og har fått det bekreftet av andre). Jeg ser ikke ned på mindre pene mennesker. Men jeg må innrømme at jeg ser litt ned på folk som tydelig ikke gidder å gjøre det minste med utseendet sitt for å fremstå best mulig, og i tillegg klager over fordelene "pene mennesker" har. Ser du sjaskete og ustelt ut, så ja da blir du vurdert ut fra det. Da fremstår du faktisk som litt lat og uengasjert. Og jeg må innrømme at jeg tenker litt det samme med veldig overvektige mennesker...

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan man skal kunne utnytte mennesker som er mindre pene enn deg? utover at jeg har hørt om jenter som er bevisste på å velge venninner som er mindre pene enn seg for å alltid fremstå som den peneste. Det kunne aldri falle meg inn. Jeg omgir meg med folk jeg liker, og de kommer i alle former, fasonger og utseender.

Anonymkode: 67048...1fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...