AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Hvordan søkte dere hjelp? Følte dere at dere ble tatt alvorlig og fikk den behandlingen dere burde ha? Hva var det som gjorde at dere bestemte dere for å søke hjelp? Kort fortalt så skadet jeg meg for snart to år siden. Etter dette har jeg slitt endel med selvtillit, mestringsfølelse og har havnet i en "ond sirkel" av negative tanker om meg selv, og har blitt veldig redd for at andre skal tenke at jeg er svak, mindre verdt og ja..dum. Jeg har snakket med rådgiver, men føler at jeg ikke kommer noen vei med dette. Samboeren min har spurt om jeg ønsker å snakke med noen andre, siden han har merket mest at jeg har gått ifra å være aktiv og sosial til innesluttet og sliten. Jeg har vært redd for å søke hjelp, mest fordi jeg er redd for å bli avvist, og at legen/psykologen ikke skal ta meg på alvor. Jeg begynte å få angstanfall for ca. 1 år siden. Har vel hendt 3 ganger siden da. Etter et slikt anfall så blir jeg helt utmattet og kan sove i 12 timer eller mer. Kan ha tidvis gode perioder, men de dårlige kommer oftere og oftere, og smeller gjerne hardere for hver gang. Da mister jeg mye søvn og matlyst, som gjør det egentlig bare verre. Har et krevende studie i tillegg, som tar mye av kreftene mine. Har noen tips til hvordan man kan gå frem? Anonymkode: 1d5e0...8e3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #2 Skrevet 25. august 2016 Hei Jeg begynte hos fastlege. Fortalte hva det gjaldt på telefonen så det ble satt av lengre tid enn vanlig. Så måtte jeg forklare legen hva som var galt. Legen spurte masse spørsmål og. Det som er viktig er å være helt ærlig. Ikke pynte på noen ting. Dette slet jeg veldig med da jeg er vant med å sette på et smil og si "det går greit". Men det er viktig å være ærlig. Ble tatt alvorlig av legen, men fikk avslag av DPS i første omgang. Bestilte da ny time hos legen hvor jeg gikk dypere inn i ting og forklarte hvor mye dette påvirket livet mitt. Legen sendte ny henvendelse til DPS og den ble godtatt I min erfaring er angsannfall noe de tar på alvor. Behandlingen jeg har nå hjelper mye. Jeg blir møtt med forståelse og de hører på meg. Vil anbefale deg å prøve i det minste Anonymkode: 15ee3...f97
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg begynte hos fastlege. Fortalte hva det gjaldt på telefonen så det ble satt av lengre tid enn vanlig. Så måtte jeg forklare legen hva som var galt. Legen spurte masse spørsmål og. Det som er viktig er å være helt ærlig. Ikke pynte på noen ting. Dette slet jeg veldig med da jeg er vant med å sette på et smil og si "det går greit". Men det er viktig å være ærlig. Ble tatt alvorlig av legen, men fikk avslag av DPS i første omgang. Bestilte da ny time hos legen hvor jeg gikk dypere inn i ting og forklarte hvor mye dette påvirket livet mitt. Legen sendte ny henvendelse til DPS og den ble godtatt I min erfaring er angsannfall noe de tar på alvor. Behandlingen jeg har nå hjelper mye. Jeg blir møtt med forståelse og de hører på meg. Vil anbefale deg å prøve i det minste Anonymkode: 15ee3...f97 Hvordan var behandlingen du fikk? Takk for raskt svar Anonymkode: 1d5e0...8e3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #4 Skrevet 25. august 2016 Prøv omega 3 tilssskudd og laks det hjelper visstnok. Anonymkode: 2e6f8...ebe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #5 Skrevet 25. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var behandlingen du fikk? Takk for raskt svar Anonymkode: 1d5e0...8e3 Bare hyggelig. Ikke lett å slite i hverdagen. Jeg fikk først en utredning, og ble tilbudt samtaleterapi med psykolog en dag i uken. Veldig grei psykolog. Hun viser forståelser og tar meg på alvor Hører alltid på hva jeg har å si og dømmer ikke i det hele tatt. Fikk også tilbud om medisinering. Legen som var ansvarlig for det var veldig grei. Han hørte på meg og mine beskymringer angående bivirkninger og hva effekten av medisiner kan gjøre. Han forklarte alt veldig godt, og gikk gjennom de forskjellige typene og vi fant en som passet veldig bra for meg Anonymkode: 15ee3...f97
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #6 Skrevet 25. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig. Ikke lett å slite i hverdagen. Jeg fikk først en utredning, og ble tilbudt samtaleterapi med psykolog en dag i uken. Veldig grei psykolog. Hun viser forståelser og tar meg på alvor Hører alltid på hva jeg har å si og dømmer ikke i det hele tatt. Fikk også tilbud om medisinering. Legen som var ansvarlig for det var veldig grei. Han hørte på meg og mine beskymringer angående bivirkninger og hva effekten av medisiner kan gjøre. Han forklarte alt veldig godt, og gikk gjennom de forskjellige typene og vi fant en som passet veldig bra for meg Anonymkode: 15ee3...f97 Det hørtes jo veldig bra ut Jeg merker jeg er litt redd for å oppsøke hjelp nå, spesielt når jeg har slitt så lenge. Redd for å virke useriøs eller noe.. har liksom hørt før at folk som sliter gjerne oppsøker hjelp etter 2-3 tunge måneder eller gjerne før det.. men jeg føler meg litt dum som har latt det gå snart to år uten å ha turt å gjøre noe med det. TS Anonymkode: 1d5e0...8e3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #7 Skrevet 25. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes jo veldig bra ut Jeg merker jeg er litt redd for å oppsøke hjelp nå, spesielt når jeg har slitt så lenge. Redd for å virke useriøs eller noe.. har liksom hørt før at folk som sliter gjerne oppsøker hjelp etter 2-3 tunge måneder eller gjerne før det.. men jeg føler meg litt dum som har latt det gå snart to år uten å ha turt å gjøre noe med det. TS Anonymkode: 1d5e0...8e3 Gikk omtrent like lenge som deg, tror det er mange som gjør det og. Det er en vanskelig ting å ta tak i og det er lett å tenke at man bare er svak for alle andre klarer jo livet så bra. Håper du får hjelp og at det ordner seg for deg Anonymkode: 15ee3...f97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå