Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bytte bank. Kundeservice er viktig for oss, i tillegg til lave renter på huslånet naturligvis. Forslag?

Anonymkode: 8a7b6...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du ikke forteller oss hvor mye du har i lån eller hvor gammel du er, da kan vi jo gi dere råd skreddersydd til dere. 

Jeg vil anbefale DnB med BLU for bare 1.98% renter. Kundeservicen der suger like mye hos de andre men de er billige. Bruk Skandiabanken for kort og kontoer (DnB har en milliard gebyrer).

  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Så bra du ikke forteller oss hvor mye du har i lån eller hvor gammel du er, da kan vi jo gi dere råd skreddersydd til dere. 

Jeg vil anbefale DnB med BLU for bare 1.98% renter. Kundeservicen der suger like mye hos de andre men de er billige. Bruk Skandiabanken for kort og kontoer (DnB har en milliard gebyrer).

Beklager. Jeg visste ikke at alder hadde så mye med dette å gjøre. Jeg lurte i utgangspunktet på tips til banker hvor noen kanskje hadde opplevd god kundeservice. Boliglånet er på ca. 700.000 og alder er 44 år.

Anonymkode: 8a7b6...4f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Jeg visste ikke at alder hadde så mye med dette å gjøre. Jeg lurte i utgangspunktet på tips til banker hvor noen kanskje hadde opplevd god kundeservice. Boliglånet er på ca. 700.000 og alder er 44 år.

Anonymkode: 8a7b6...4f1

Under 34 eller noe får man masse spesielle tilbud, da vil også BSU-renter være relevant og andre programmer for unge. DnB til voksne er som å sette fyr på pengene, det er gebyr på ALT og de er høye.

Skandiabanken har en bra app, en chat som er mer hjelpsom en DnB sin (men for det meste ubrukelig, de kan ikke overføre penger for deg, eller hjelpe på noen som helst måte når du står i kassen på Ikea og regningen har tømt brukskontoen din), men de har en app som gjør det lettvint (der kan du også finne koder til kort og gjøre ALT som i nettbanken). DnB sin app er søppel.

Danske Bank er visstnok bra, men jeg har bare kredittkort der. 

Men det dere bør gjøre er jo å be alle bankene om tilbud, se hvem som legger seg lavest, og så velge dem for boliglån. Så velger dere en annen for alt annet. 

Skrevet
8 timer siden, amativeReflection skrev:

Under 34 eller noe får man masse spesielle tilbud, da vil også BSU-renter være relevant og andre programmer for unge. DnB til voksne er som å sette fyr på pengene, det er gebyr på ALT og de er høye.

Skandiabanken har en bra app, en chat som er mer hjelpsom en DnB sin (men for det meste ubrukelig, de kan ikke overføre penger for deg, eller hjelpe på noen som helst måte når du står i kassen på Ikea og regningen har tømt brukskontoen din), men de har en app som gjør det lettvint (der kan du også finne koder til kort og gjøre ALT som i nettbanken). DnB sin app er søppel.

Danske Bank er visstnok bra, men jeg har bare kredittkort der. 

Men det dere bør gjøre er jo å be alle bankene om tilbud, se hvem som legger seg lavest, og så velge dem for boliglån. Så velger dere en annen for alt annet. 

DNB har da ikke noen særlig gebyrer nå lengre? Mener det meste av digitale tjenester har blitt gratis nå. Mulig man må betale årspris for kredittkort og muligens gebyr for uttak i minibank, men de fleste klarer seg jo med å ta ut litt når man handler i butikken. Kundeservicen synes jeg er god, også på facebook, og det er åpent 24/7. Bra app har de også.

Men, folk har ulike opplevelser og prioriteringer. Med mindre man er blant de som gidder og aktivt shoppe banktjenester fra mange banker og bytte bank når gresset er grønnere osv, er ofte boliglånet det som har økonomisk størst betydning for mange. Så hva som er bra for en person er ikke nødvendigvis bra for en annen

Anonymkode: 6f477...e02

  • Liker 4
Skrevet

SR-bank. Gebyrene er litt høye, men kundeservicen er helt fantastisk! Renten er god.

Anonymkode: b6e03...d31

Skrevet

DnB har automatisert hele banken slik at du slipper å ringe dem. Det er god kundeservice det!

  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

SR-bank. Gebyrene er litt høye, men kundeservicen er helt fantastisk! Renten er god.

Anonymkode: b6e03...d31

Hva er SR-bank?

Anonymkode: 8a7b6...4f1

Skrevet
11 timer siden, amativeReflection skrev:

Under 34 eller noe får man masse spesielle tilbud, da vil også BSU-renter være relevant og andre programmer for unge. DnB til voksne er som å sette fyr på pengene, det er gebyr på ALT og de er høye.

Skandiabanken har en bra app, en chat som er mer hjelpsom en DnB sin (men for det meste ubrukelig, de kan ikke overføre penger for deg, eller hjelpe på noen som helst måte når du står i kassen på Ikea og regningen har tømt brukskontoen din), men de har en app som gjør det lettvint (der kan du også finne koder til kort og gjøre ALT som i nettbanken). DnB sin app er søppel.

Danske Bank er visstnok bra, men jeg har bare kredittkort der. 

Men det dere bør gjøre er jo å be alle bankene om tilbud, se hvem som legger seg lavest, og så velge dem for boliglån. Så velger dere en annen for alt annet. 

Har bare gode erfaringer med kundeservicen til DNB. De er i tillegg oppe 24/7 hele året. Nettbanken deres slår Skandiabanken sin langt ned i støvlene og vel så det! 

Du høres ut som en ganske ufyselig kunde, så like greit DNB slipper deg. 

Anonymkode: 2fa09...f29

  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bare gode erfaringer med kundeservicen til DNB. De er i tillegg oppe 24/7 hele året. Nettbanken deres slår Skandiabanken sin langt ned i støvlene og vel så det! 

Du høres ut som en ganske ufyselig kunde, så like greit DNB slipper deg. 

Anonymkode: 2fa09...f29

At de er åpen 24/7 hjelper ikke når de ikke kan hjelpe deg med noe som helst. De første reklamene til døgnåpen kundeservice var at de kunne hjelpe deg hvis du mistet lommeboken på byen, men de forsvant fort. De kan ikke hjelpe med noe du ikke kan gjøre selv.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er SR-bank?

Anonymkode: 8a7b6...4f1

samme som sparebank1

Skrevet
6 timer siden, amativeReflection skrev:

At de er åpen 24/7 hjelper ikke når de ikke kan hjelpe deg med noe som helst. De første reklamene til døgnåpen kundeservice var at de kunne hjelpe deg hvis du mistet lommeboken på byen, men de forsvant fort. De kan ikke hjelpe med noe du ikke kan gjøre selv.

Hva mener du en bank kan gjøre om du mister lommeboka di? Chartre et fly og komme til deg med et nytt kort? De det kan gjøre er å sperre kortet, og hvis du er i utlandet uten noen mulighet til å få tak i kontanter tilbyr de nødkontanter. 

Anonymkode: 2fa09...f29

  • Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du en bank kan gjøre om du mister lommeboka di? Chartre et fly og komme til deg med et nytt kort? De det kan gjøre er å sperre kortet, og hvis du er i utlandet uten noen mulighet til å få tak i kontanter tilbyr de nødkontanter. 

Anonymkode: 2fa09...f29

Alle banker kan sperre kortet 24/7, dette gjør ikke DnB noe bedre. Nødkontanter kan de ikke fikse utenom bankens åpningstid. 

Nevn en ting kundeservice kan hjelpe med etter at banken normalt sett ville stengt. Det er ikke en eneste ting. De kaster bort enorme summer på å ha noen til å be deg ta kontakt dagen etter.

Skrevet
10 minutter siden, amativeReflection skrev:

Alle banker kan sperre kortet 24/7, dette gjør ikke DnB noe bedre. Nødkontanter kan de ikke fikse utenom bankens åpningstid. 

Nevn en ting kundeservice kan hjelpe med etter at banken normalt sett ville stengt. Det er ikke en eneste ting. De kaster bort enorme summer på å ha noen til å be deg ta kontakt dagen etter.

Jo, de kan fikse nødkontanter utenom bankens åpningstid. 

Eksempler på ting de kan hjelpe med utenom bankens åpningstid: låse opp eller nullstille sikkerhetsinstrumenter, sende nytt passord til bankID, sende ny midlertidig personlig kode, overføre mellom egne konti om kunden er totalt avskåret fra å gjøre det selv, hjelpe til med søknader kunden sitter med, generell info om søknadsprosesser, veilede i forbindelse med reklamasjonssaker osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige. 

Anonymkode: 2fa09...f29

  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de kan fikse nødkontanter utenom bankens åpningstid. 

Eksempler på ting de kan hjelpe med utenom bankens åpningstid: låse opp eller nullstille sikkerhetsinstrumenter, sende nytt passord til bankID, sende ny midlertidig personlig kode, overføre mellom egne konti om kunden er totalt avskåret fra å gjøre det selv, hjelpe til med søknader kunden sitter med, generell info om søknadsprosesser, veilede i forbindelse med reklamasjonssaker osv osv. Jeg kunne fortsatt i det uendelige. 

Anonymkode: 2fa09...f29

De kan ikke overføre penger mellom egne konti. Tviler også på at de kan mange av de andre tingene. 

Info om søknader står på nett, det kan selv en fireåring finne. Reklamasjonssaker er dritenkel i alle andre banker, der er det enkelt selvbetjent i nettbanken.

Skrevet
15 minutter siden, amativeReflection skrev:

De kan ikke overføre penger mellom egne konti. Tviler også på at de kan mange av de andre tingene. 

Info om søknader står på nett, det kan selv en fireåring finne. Reklamasjonssaker er dritenkel i alle andre banker, der er det enkelt selvbetjent i nettbanken.

Hva er poenget med å kverulere? Jeg jobber i DNB og gjør alt dette og mye mer på natta, så jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 2fa09...f29

  • Liker 2
Skrevet

Gjenaidige!

Anonymkode: 0d4be...329

Skrevet
2 timer siden, amativeReflection skrev:

De kan ikke overføre penger mellom egne konti. Tviler også på at de kan mange av de andre tingene. 

Info om søknader står på nett, det kan selv en fireåring finne. Reklamasjonssaker er dritenkel i alle andre banker, der er det enkelt selvbetjent i nettbanken.

Jeg har ringt DNB flere ganger om natta for å overføre penger mellom kontoer, så jo, det kan de. Andre ting DNB har hjulpet meg med er å sperre kortet og de har hjulpet meg med å prøve å stoppe en overføring som var svindel (ved at de fant ut hvor pengene var på vei, selv om det var for tidlig til at det stod i nettbanken). På den måten kunne jeg ta kontakt FØR det var for sent, dermed fikk jeg ordnet opp før pengene var overført, og slapp alt styret med reklamasjon).

Reklamasjonssaker er enkle nok de, men det finnes en god del mennesker som føler trygghet ved å få muntlig veiledning mens de holder på, for disse hjelper det fint lite at det står veiledning på nettsiden. 

Til TS; jeg er kjempefornøyd med kundeservicen til DNB faktisk. De er blide, hyggelig og hjelpsomme, og har alltid svart på alt jeg har lurt på.

Anonymkode: 452c2...990

  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ringt DNB flere ganger om natta for å overføre penger mellom kontoer, så jo, det kan de. Andre ting DNB har hjulpet meg med er å sperre kortet og de har hjulpet meg med å prøve å stoppe en overføring som var svindel (ved at de fant ut hvor pengene var på vei, selv om det var for tidlig til at det stod i nettbanken). På den måten kunne jeg ta kontakt FØR det var for sent, dermed fikk jeg ordnet opp før pengene var overført, og slapp alt styret med reklamasjon).

Reklamasjonssaker er enkle nok de, men det finnes en god del mennesker som føler trygghet ved å få muntlig veiledning mens de holder på, for disse hjelper det fint lite at det står veiledning på nettsiden. 

Til TS; jeg er kjempefornøyd med kundeservicen til DNB faktisk. De er blide, hyggelig og hjelpsomme, og har alltid svart på alt jeg har lurt på.

Anonymkode: 452c2...990

Jeg har selv prøvd å få de til å overføre, det nekter de og en kompis har gjort det samme. Prøv det nå, de gjør det ikke.

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg har selv prøvd å få de til å overføre, det nekter de og en kompis har gjort det samme. Prøv det nå, de gjør det ikke.

De gjorde det for en uke siden i hvert fall, så da må de ha sluttet veldig nylig. 

Anonymkode: 452c2...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...