Gjest Bhsiltsk Skrevet 18. november 2004 #21 Skrevet 18. november 2004 Ja, det var mye rart som ikke stod i boka. Og så hadde de utelatt en del også, som den greia med Colin Firth (det elendige intervjuet), men det var jo forståelig side Colin Firth ikke kan spille både Darcy og seg selv, samtidig som et avisintervju kanskje ikke er det helt store på en film (skjønt den var veldig morsom i boka). Jeg skjønner at du også har lest boka, ja... Jeg tenkte på det intervjuet da jeg leste boka - og hvordan i huleste de hadde tenkt å løse det? Vel, det var jo ganske enkelt, siden de utelot det fullstendig... De utelot også hullet i veggen hennes. Og de fikk ikke fram hvor intenst "brennmaneten" gjorde livet til Bridget til et helvete en stund, og heller ikke Bridgets mor sin Afrikatur, eller farens whiskyhimmel i boden, eller Mark sitt brev til Bridget (det han skrev på denne festen som moren hennes holdt). Det var i det hele tatt mye mer smerte og romantikk som gjaldt forholdet deres i boka. Leyla
Linselus Skrevet 22. november 2004 #22 Skrevet 22. november 2004 Nå har jeg også sett filmen, og i tillegg til alt det dere nevner så var jo også Rebecca lesbisk, noe som ikke for meg er kjent fra boken iallfall.. Også var det dumt at ikke Magda og barna hennes kom bedre fram (syns noe av det morsomste i boka er når Shazzer klikker på han ene karen i barneselskapet til Constance ) men alt i alt: veldig ok film, og en Bridget som ikke var så fomlete og ille som jeg hadde trodd det skulle være etter å ha lest omtalene.
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2004 #23 Skrevet 22. november 2004 Synes boken var bedre (men det synes jeg jo egentlig alltid). Men koste meg masse jeg, Bridget Jones er alltid herlig! Så filmen i helgen, og det var vel sånn ca 2 mannfolk i hele salen. hihi. Jentefilmer er kjekt! Og får mer og mer sansen for Hugh Grant. Lurer på hvor det kommer fra, har alltid synes at han er en skikkelig klyse.
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2004 #24 Skrevet 22. november 2004 Jeg fikk sett filmen igår og ble positivt overrasket. Hadde hørt så mye dritt i forkant så jeg forventet ikke mye. Selvfølgelig var det noen ting man kunne forutse, men men,..alt i alt en underholdende film som man slipper å konsentrere seg om for å få med poenget. Og får mer og mer sansen for Hugh Grant. Lurer på hvor det kommer fra' date=' har alltid synes at han er en skikkelig klyse.[/quote'] Så enig så enig,..Har var jo nesten litt fin i den filmen,..
maiia Skrevet 23. november 2004 #25 Skrevet 23. november 2004 Nå har jeg også sett den! Syns faktisk den var ganske morsom til tross for de dårlige kritikkene.
Hanna Skrevet 23. november 2004 #26 Skrevet 23. november 2004 Den var morsom, men likte boka bedre. Skjønte ikke helt vitsen med å gjøre Rebecca lesbisk.
Angelica Skrevet 23. november 2004 #27 Skrevet 23. november 2004 Jeg gleder meg til å se den! Sjelden enig med kritikerne uansett..
Gjest Linselus ii Skrevet 23. november 2004 #28 Skrevet 23. november 2004 Kom til å lure på noe: var det ikke Rebecca som var "blekkspruten" i boka? Ikke at det var enda en person med??
*Lene* Skrevet 23. november 2004 #29 Skrevet 23. november 2004 Gleder meg sinnsykt til å se filmen. Leste bøkene for mange år siden, og har sett ener'n mange ganger :-)
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #30 Skrevet 23. november 2004 sikkert en drittfilm.. jeg hata enern. Er så sinnsykt glad jeg ikke har noe dame lenger som tvinger meg med på slike filmer. Nei faen skal det bli kino nå så blir det Alien vs. Predator! Si meg, kan du bli kulere?
*M* Skrevet 23. november 2004 #31 Skrevet 23. november 2004 Bare de store trusene er med stiller jeg!
Ephemera Skrevet 23. november 2004 #32 Skrevet 23. november 2004 Jeg skal se filmen sammen med en venninne neste uke og gleder meg kjempemasse Har lest begge bøkene (og selvsagt sett den første filmen flere ganger) og det er jo kjempemorsomt! Nå fikk jeg skikkelig lyst til å lese bøkene en gang til også
*tine* Skrevet 23. november 2004 #33 Skrevet 23. november 2004 Veldig morsom film Men som regel er bøkene mye mer detaljerte da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå