Gå til innhold

Status med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nabolaget der jeg bor er det status å ha hund. Har du ikke hund, blir du sett ned på. 
Har du en huskatt som er ute alene - blir du i alle fall sett ned på, for ingen forårsaker mer bjeffing  enn katter... og katter skiter overalt.
Hundene går i bånd og eieren plukker opp avføringen, ingen plukker opp avføringen til kattene... og kattene pisser overalt!
Har du rasekatt som du har som innekatt og kanskje av og til går i bånd med, så er det delvis ok, men fortsatt blir du ikke godtatt... Katter er liksom fy fy her jeg bor.
Skal du være noe, må du ha hund. 
Og det bør være en rasehund, og ikke hvilken som helst heller. 
Jeg aner ikke hva de ulike rasene heter, noen er kongepudler, men de fleste har slike rare sjeldne navn... for det er visst slik at det skal være slike raser som er vanskelige og dyre å få tak i.

Mange snakker om at bilen er statussymbol, men her jeg bor er det tydeligvis hunden som er statussymbolet.
Jeg ser jo en fordel med hund da, det er selskap, man kommer seg ut og trimmer hver dag og det er sosialt, det er mye lettere å komme i prat med folk når en har hund, og hundeeiere seg i mellom har jo hundeinteressen som samtaleevne...
Jeg burde skaffe meg hund, slik at jeg og blir en del av eliten i nabolaget. Men siden jeg ikke har peiling på hunderaser så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne. Vet dere om en hunderase som vil gi meg ekstra stor status og beundring blant de i nabolaget? Fint om jeg kunne fått tak i en hund som alle ble misunnelige på. Kanskje de til og med ville mase om at hunden min fikk parre seg med deres mot penger.

Anonymkode: e9b9b...4eb

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig teit du er!:laugh:

• Liker 4
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kanskje du skal se på hvorfor du egentlig vil ha hund? Værste jeg hører er når folk skaffer seg et dyr på grunn av status. Da begynner jeg å lure på om folk er skikket til å eie et dyr. 

Skrevet
1 minutt siden, HappyWaffle skrev:

Kanskje du skal se på hvorfor du egentlig vil ha hund? Værste jeg hører er når folk skaffer seg et dyr på grunn av status. Da begynner jeg å lure på om folk er skikket til å eie et dyr. 

Vil jo ikke ha hund, bare ute etter å disse hundeeiere.

Skrevet

Status er ikke god nok grunn til å få hund.

Anonymkode: d2899...ea5

• Liker 2
Skrevet

Da bør du skaffe deg ein shetlandsponni som du går tur med, i bånd naturligvis. Det gir status det! Pass på å plukke opp etter den.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, NordTroll skrev:

Da bør du skaffe deg ein shetlandsponni som du går tur med, i bånd naturligvis. Det gir status det! Pass på å plukke opp etter den.

Nei, da ser de på meg som en bonde. Det må være en hund som egner seg for finere bydeler. 

Jeg har studert de ulike hundene i gata, mange pene, men jeg vil ha en som er enda penere. 

Penger er ikke noe problem. Det bør være en hund som er lydig og kjælen. Misforstå meg rett, jeg er ikke kun ute etter status, det var kanskje litt feil framlagt. Jeg elsker dyr, og spesielt hunder. Men jeg vil liksom ha i pose og sekk, status og kos/bestevenn. 
Kanskje en litt klok hund som jeg kan lære noen triks jeg kan imponere damene med. 

Skrevet
6 minutter siden, DreamOn skrev:

Det står at de har løveblod.... tenk om løveinnstinktet dukker opp og den vil spise meg? Har hørt at hunder og er ulver... og tenk - ulv og løve i en hund! Men den så veldig snill ut da, men det blir litt langt å reise til Kina. Jeg trodde de spiste hunder i Kina jeg, men disse er vel for dyre å bruke i vårrullene.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at de har løveblod.... tenk om løveinnstinktet dukker opp og den vil spise meg? Har hørt at hunder og er ulver... og tenk - ulv og løve i en hund! Men den så veldig snill ut da, men det blir litt langt å reise til Kina. Jeg trodde de spiste hunder i Kina jeg, men disse er vel for dyre å bruke i vårrullene.

Kan hundedyr og kattedyr parre seg?   Tror ikke det. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert noe dyrehagen som satte en tibetansk Mastiff i bur og påsto at det var en løve har funnet på, så du kan nok være relativt trygg. :ler:  De har katteaktig personlighet (til tider overlegen og uinteressert) så det kan også være en grunn til sammenligningen.

Jeg foreslår at du skaffer deg en robothund og kaller det en sjelden rase.

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Jeg trodde ferien var over jeg.... 

Skrevet

Må jeg til utlandet for å skaffe meg en slik hund, eller finnes det oppdrettere i Norge som avler frem slike sjeldne, dyre raser? Tenkte ikke på den løvehunden da. 

Skrevet

Hahaha, synes denne var latterlig morsom - og folk biter på :fnise:

Anonymkode: 2e64f...9b2

Skrevet

Jeg vil helt klart anbefale en ovtcharka eller kangal. Det får nok naboene dine til å rygge bakover i ærefrykt og du kan trone deg med dronning eller konge av det hårete, siklede statusjaget i gata di. Trolig blir dere kvitt katteproblemet i samme slengen. Boff boff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...