Gå til innhold

Hvem skal jeg velge til forlover??!

Anbefalte innlegg

Gjest snusken05
Skrevet

Hjelp!

Jeg har store problemer med å velge forlover.Jeg har gode venninner, men de fleste av dem bor laangt unna, og vi snakkes ikke så ofte. Den ene jeg har tenkt på, bor på en helt annen kant av landet. Vi har kjent hverandre siden vi var ca 2 år, og gjort mye sammen opp gjennom årene.Nå snakkes vi bare når jeg ringer, og til jul.Vi snakker godt sammen når vi møtes, men hun er aldi den som ringer først eller tar kontakt ellers i året. Jeg er den som husker bursdager o.l., og ringer når det er slike anledninger. Men folk er jo forskjellige, vet ikke hvor mye jeg skal legge i det at hun ikke er den som tar kontakt.....Vi har jo kjent hverandre lenge, men har ikke bodd på samme sted på 8-9 år.Kjøper alltid julegaver til hverandre, og møtes i jula og kanskje om sommeren.

Den andre "kandidaten" er kona til min samboers forlover... Vi kjente litt til hverandre før vi fant våre kjære, men har ikke denne "bestevenninnekjemien", om dere skjønner hva jeg mener.Hun er likevel den som jeg kan diskutere bryllup med, (de giftet seg selv i fjor), og hun har vært med meg for å prøve brudekjoler. Vi er en del sammen med dem, men det er sjelden hun og jeg gjør noe sammen bare vi to.Dessuten er hun oppvokst her vi bor, og har mange venninner her, mens jeg har flyttet en del på meg, og har ingen virkelig nære og "gamle" venninner her jeg bor nå. Hun er likevel utrolig grei, og forstår hvor mye denne dagen betyr for meg. Vi tenker også mye likt, men jeg er blitt såret av andre såkalte venninner for ofte til å få et "bestevenninneforhold" til noen igjen, tror jeg....Det som og er greit med hun sistnevnte, er at hun bor her jeg bor, og at jeg er ganske sikker på at vi kommer til å ha kontakt videre i livet. Men likevel føler jeg at hun ikke kjenner meg godt nok til å f.eks. holde tale i bryllupet vårt...Dessuten er hun ikke så glad i å snakke til mange fremmede.Og kanskje det blir litt "teit" å spørre henne, siden mannen hennes skal være forloveren til min samboer.....?

Det siste alternativet mitt, er forloveden til min bror.Vi snakker godt sammen når vi møtes, men de bor også på en helt annen kant av landet.Dessuten har jeg bodd et annet sted enn hjemme(hvor de bor) hele tiden hun og min bror har vært sammen, og vi kjenner hverandre derfor ikke godt nok, tror jeg....?

Men hva er egentlig "godt nok" for å være forlover? Og er det lurt å velge en som bor i nærheten?Eller en du har kjent i alle år, men som du kanskje ikke har så mye kontakt med lengre(men fin kontakt når dere har kontakt..... :-)), eller?????!!!!!!

Blir fullstendig GAL av å tenke på alt dette, og trenger litt hjelp....om det er noen som har noen gode tips eller synspunkter, da.....Må jo nesten bestemme meg, skal gifte oss sommeren -05...

Hjelp!!!!!!

:roll::roll::roll::roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Ville gått på hva magefølelsen sier. :wink: Hva som er rett for deg, behøver ikke være rett for andre. Men det er du som skal velge, og da er det du som kjenne på hvem du kunne tenke deg til den oppgaven.

Lykke til, og du finner nok en som passer til oppgaven, om du kjenner på magefølelsen din. :wink:

Skrevet

Ville også fulgt magefølelsen....

Må også si at selv om venninnen din er dårlig til å huske bursdager, så trenger ikke det bety at hun bryr seg noe mindre om deg... kjente meg nemlig litt igjen der :ler: .. Har verdens dårligste hukommelse når det gjelder datoer...Men tror vennene mine har blitt litt vant til det opp igjennom åra...

Skrevet

bare tenk på at den du velger som forlover også får en del praktiske oppgaver som kanskje er lettere å utføre for en som bor nærme deg... Sånn at dagen blir bedre for deg, men stol på følelsen din, hvem ville du føle deg mest komfortabel med, som på en måte skal representere deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje din bror er et fjerde alternativ? Ikke noe i veien for å ha mannlig forlover, jeg kjenner flere jenter som har hatt det.

Gjest Pamella - ikke innlogget
Skrevet

Hei!

Jeg skjønner problemet ditt..

Selv har jeg for mange å velge i, og har derfor vurdert å ta min beste kompis som forlover og helle velge tre venninner som brudepiker den gangen jeg skal gifte meg...

Jeg synes det høres ut som om kona til din samboers forlover er et godt alternativ. Det er nok lurt å ha en som bor i nærheten. Du kan jo snakke med venninnen din om det og høre hva hun synes? kanskje hun synes det er lurest at hun velger en som bor nær deg?

Pam

Skrevet

Jeg er enig - velg den du føler det er naturlig å velge. Min forlover bor i Sverige (hun er svensk), og jeg ser ikke på det som noe problem. :)

Gjest Betty Boop
Skrevet
Men likevel føler jeg at hun ikke kjenner meg godt nok til å f.eks. holde tale i bryllupet vårt...Dessuten er hun ikke så glad i å snakke til mange fremmede.

:roll:

Er det viktig for deg at hun holder tale i det hele tatt, da? Hvis faren din skal holde sin tale vil du jo få en tale om deg allikevel. Kanskje du kan si til henne at hun ikke trenger å holde tale hvis hun ikke føler seg komfortabel med det? Slik at hennes rolle som forlover i hovedtrekk vil gå ut på å hjelpe deg med praktiske ting i forkant av bryllupet, samt psykisk støtte på selve dagen.

Skrevet

Hei!(Har blitt medlem nå...med annet brukernavn...)

Har tenkt mye på det med talen...og funnet ut at det ikke er så utrolig viktig.Det viktigste for meg er at det er en person son jeg vet vil være til god hjelp og støtte, både før dagen og på selve dagen,og da blir nok konen til forloveren best...Stor fordel at hun bor i nærheten...De andre venninnene mine har jeg ikke hatt GOD kontakt med på en del år, så jeg vet vel egentlig ikke elt hvor jeg har dem....Håper bare hun jeg har bestemt meg for, vil være forlover....Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør..... :cry: :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt det samme dilemmaet som deg. Hva som passer deg best vet jeg ikke, men jeg valgte iallefall den venninda som bor langt vekk fra meg. Min konklusjon var at forloveren skal være en som aldri vil glemmes. Jeg fant ut at selv om jeg en gang i fremtiden skulle miste kontakten med venninda mi, så har hun vært en stor del av hele min barndom og oppvekst, og derfor en viktig brikke i hele utviklingen av hvem jeg er i dag. Hun kjenner alle mine feil og mangler, og jeg er stolt over å ha en forlover som bestendig har vært der!

Skrevet

Da har jeg endelig bestemt meg, og spurte kona til min samboers forlover i går. Hun ble overrasket, men glad, og ville veldig gjerne være forloveren min. Vi har kanskje ikke kjent hverandre så lenge, men jeg kan stole på henne,hun er ærlig, hun har vært med og hjulpet meg med kjole, og jeg slipper å tenke på at vi kommer til å miste kontakten en dag, siden mannen hennes er en av de beste kameratene til min kjære.... Er glad jeg endelig har valgt..... :):P

Gjest Betty Boop
Skrevet

Gratulerer med avgjørelsen - og med at hun sa ja! :tommelsmil:

Skrevet

Det hørest ut som et godt valg. Hun vil helt sikkert gjøre en glimrende "jobb" siden hun selv har stått brud :)

Jeg også tenkte litt på hvem av venninnene jeg kommer til å se mest til i fremtiden da jeg valgte forlover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...