Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har mistet jobben min for en tid siden, og ikke er det råd å få fred for kommentarer.

Enkelte har godtet seg over at jeg har mistet jobben, og hår bare og venter på at mannen og jeg skal selge huset (tror de).

Luftet hunden i dag, og møtte på ei som er venninne med ei som ikke liker meg. Hun kastet ikke bort tiden, og startet med en gang å spørre meg om jeg hadde fått meg jobb. Deretter sa hun: "Du har vel ett år igjen?" (Dagpenger).

Jeg har to år igjen, sa jeg som sant var.

"Åja" svarte hun, og fant ikke på annet å prate om😉

Flere som har opplevd lignende når dere ble ufrivillig arbeidsledige?

Anonymkode: 00ba6...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har mistet jobben min for en tid siden, og ikke er det råd å få fred for kommentarer.

Enkelte har godtet seg over at jeg har mistet jobben, og hår bare og venter på at mannen og jeg skal selge huset (tror de).

Luftet hunden i dag, og møtte på ei som er venninne med ei som ikke liker meg. Hun kastet ikke bort tiden, og startet med en gang å spørre meg om jeg hadde fått meg jobb. Deretter sa hun: "Du har vel ett år igjen?" (Dagpenger).

Jeg har to år igjen, sa jeg som sant var.

"Åja" svarte hun, og fant ikke på annet å prate om😉

Flere som har opplevd lignende når dere ble ufrivillig arbeidsledige?

Anonymkode: 00ba6...470

jada, svigerinnen min snakker ikke om annet når hun ser meg!

Nå skal jeg studere, og så er det ille også! Fytti katta så lenge jeg skal studere altså! skikkelig ille.  Hun greier å trykke meg ned og jeg kan ikke fatte hvorfor? Hva er det med folk som gjør at de er så miserable at de godter seg når det går ille og plukker frem alt som er negativt?

Anonymkode: 42b26...a29

• Liker 3
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 37f34...1ed

• Liker 3
Skrevet

Syke folk som fryder seg over andres ulykke. Regner med du har registrert deg for NAV og at du selv aktivt ser etter nye jobber.

Bare si at ja - du driver og leter, og hun må bare si fra om hun vet om noe ledig. 

Anonymkode: 32785...ec5

• Liker 1
Skrevet

Da svarer du bare "jeg går ikke på dagpenger for jeg har vunnet 5 millioner i lotto" så får du det litt morro i samme slengen 😉 Ikke bry deg om sånne folk... bare å heve seg over de. Lykke til med å finne ny jobb 😊

• Liker 14
Skrevet

"Og du da, vasker du fortsatt dasser eller?" 

Anonymkode: da385...c50

• Liker 3
Skrevet

Ikke gidd å svare når folk skal begynne å spy opp frekkheter om slike ting. Jeg hadde bare sagt at det har ikke du noe med hvis noen spurte meg.

Skrevet

Derfor forstår jeg ikke hvorfor folk skal bli kjent med nye mennesker:klo:Mennesker er noe ekkle dobbelmoralistiske svin, når noen dør så fryder jeg meg over det, hater dem sterkt. Hvorfor gidder noen å bli venn med noen, ingen bryr seg med mindre du er pen, rik eller døden nær. Forbanna fitte mennesker altså!

tumblr_mj2ev6tBXW1s6wsp2o1_500.png

Helvete.

Anonymkode: f02e5...197

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig får man sånne kommentarer da man er arbeidsledig her til lands. Har vært på nav-kurs hvor tidligere direktører for store firmaer har sittet og det ga meg forståelse for at livet ikke alltid blir slik man planlegger. 

Mange her har en innstilling om at navere er folk som ikke vil jobbe og at de "stakkars skattepengene deres" blir brukt på mennesker som ikke vil delta i samfunnet. Det kaller jeg jævla ignorant holdning. Jeg ble selv så lei av jobbmaset da jeg var naver at jeg begynte å ta igjen med humor og å snu spørsmålet over til noe positivt for min del. 

Mange godter seg over at andre lider, men det er bare å vise at man ikke har det kjipt. Og heller ikke være så opptatt at stoltheten din, for stolthet... Det har vi nordmenn mye av. Og det er ufattelig slitsomt :) 

• Liker 2
Skrevet

hadde sagt unnskyld hva mente du med det, sett direkte på personen, det pleier å få dem til å jenke seg litt, slenge dritt er en ting, men å forklare hvorfor de gjør det, blir som regel vanskelig. 

• Liker 7
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Den 23.8.2016 at 15.46, makkapakka skrev:

hadde sagt unnskyld hva mente du med det, sett direkte på personen, det pleier å få dem til å jenke seg litt, slenge dritt er en ting, men å forklare hvorfor de gjør det, blir som regel vanskelig. 

Enig. Når noen er så frekk og "direkte" skal man spørre to ganger tilbake hva det er de mener med, og hvorfor. De fleste blir ganske spak når de må stå til ansvar for sine egne ufine kommentarer. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet (endret)

TS; Det er noen som finner stor lykke i å gasse seg med andres ulykke. Dessverre.

Møtte noen av dem for et godt år siden selv. Det var da folk som fremdeles hadde jobb hos et leverandørfirma hvor jeg hadde vært kundekontakten lenge.

Det var ikke grenser på hvor mye de ville drikke vin og p***le :blink:

Jeg takket nei, sperret dem på alle media, dro inn en knalljobb et annet sted, solgte med overskudd, - og flyttet uten å se meg tilbake.

Nå har karma bitt dem hardt i ræva :nigo:

Anonymkode: 3a412...499

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke mistet jobben, men livet mitt har stått på pause pga langvarig sykdom. Jeg er derfor i ferd med å komme meg tilbake til livet. Jobber og tar VGs fag nå. Får alltid spm om hva det neste jeg skal er, når er du ferdig med VGs osv. Syns det er så ubehagelig. Jeg gjør så godt jeg kan utifra de forutsetningene jeg har. Ingen vits å spørre meg ut om stiuasjonen min hver eneste gang vi prater liksom ..

Anonymkode: ae0fe...403

• Liker 4
Skrevet

Slik du forklarer det, så skjønner jeg ikke hva som var frekt med dette. Sorry.

Anonymkode: 4572c...c6d

• Liker 2
Skrevet

Dette er bittesmå mennesker som prøver å bli større ved å trykke deg ned. Du skal ikke finne deg i dritt fra andre mennesker så kall en spade for en spade; Eat Shit! eller vent (disse kan jo helt sikkert ikke engelsk) "Vet du hva, nå syns jeg du skal gå hjem og spise dritten din sjøl, for jeg har ikke tenkt å stå her å høre på deg".

Bry deg heller ikke om de fjolsa inne på KG som er møkkaspredere. Stå på og lykke til:a034:

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor forstår jeg ikke hvorfor folk skal bli kjent med nye mennesker:klo:Mennesker er noe ekkle dobbelmoralistiske svin, når noen dør så fryder jeg meg over det, hater dem sterkt. Hvorfor gidder noen å bli venn med noen, ingen bryr seg med mindre du er pen, rik eller døden nær. Forbanna fitte mennesker altså!

tumblr_mj2ev6tBXW1s6wsp2o1_500.png

Helvete.

Når noen dør så fryder du deg over det? Jeg regner med at du er spydig - Det ikke spesielt morsomt.

Du høres ekstremt negativ ut - det er mange snille og mange mennesker som bryr seg der ute, men når du møter andre mennesker med en sånn attityde så sier det seg selv at de fleste rygger 10 skritt bakover.

"Forbanna fitte mennesker." Hva slags karakter fikk du i norsken?

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 3
Skrevet

det er vel mennesker som er i ekstra god form

• Liker 1
Skrevet

Du får prøve å heller se på frekke kommentarer som et kompliment. De må jo ha sett på deg som nesten irriterende vellykket og bra hvis de godter seg sånn nå når du har møtt litt motgang. Ikke vis dem at du blir lei deg, få deg ny jobb og bli enda mer irriterende. Da blir de sure, da ;)

Skrevet
11 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Når noen dør så fryder du deg over det? Jeg regner med at du er spydig - Det ikke spesielt morsomt.

Du høres ekstremt negativ ut - det er mange snille og mange mennesker som bryr seg der ute, men når du møter andre mennesker med en sånn attityde så sier det seg selv at de fleste rygger 10 skritt bakover.

"Forbanna fitte mennesker." Hva slags karakter fikk du i norsken?

Jeg fikk 5 i norsk:erter: Det er andre folks sin feil at jeg er sånn, de fleste er onde. 

Skrevet

Dersom man møter samme person med ett par dagers mellomrom - i ett par uker. Men hver eneste gang så åpner de med å spørre "har du fått deg noen jobb enda?"

Anonymkode: 112ce...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...