Gå til innhold

Forventes det mer av pene mennesker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du ser en veldig pen kvinne på gata. Både pene klær og peefekt utseende, tenker du at hun må være veldig rik, har en kjekk/rik kjæreste, at livet sikkert er veldig enkelt eller at hun sikkert er kjempe smart og har topp utdannelse?

for et par år siden, fikk jeg høre på en fest når vedkommende spurte om hva jeg drev med; "hva gjør ei så pen jente som deg som RENHOLDER?" (Var ikke det , men tok det som et eksmepl nå). 

Nå har jeg en jobb jeg bare har for økonomiensk skyld. Trives ikke helt, føler ikke jeg hører hjemme blandt mange sv kollegene. Bare noen.. 

Anonymkode: dbce2...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er ingen grunn til at en pen kvinne skal jobbe som ''renholder". Hun kan få akkurat den jobben hun ønsker.

Arbeidsmarkedet i Norge er i stort sett nettverksbasert. Å komme inn i de rette miljøene og omgangskretsene sikrer yrkeskarrieren, og pene kvinner har en stående invitasjon.

Pene kvinner har mennesker rundt seg som står klare til å gjøre hva som helst for de, enten det er å finansiere utdanning, betale leilighet, reiser, eller som nevnt introdusere de til de rette menneskene.

Anonymkode: 9130d...4c8

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig tenker jeg motsatt. Min erfaring er at veldig mange pene jenter ikke har skjønt at de må jobbe hardt for en god karriere, fordi de fløt gjennom oppveksten på å være søte og pene. Så jeg forventer egentlig at pene jenter er forholdsvis dumme og om de ser ut til å ha penger regner jeg med at de er rikt gift. Om jeg hadde hørt kommentaren du fikk ville jeg tenkt at vedkommende egentlig lurte på hvorfor du ikke hadde greid å kapre deg en rik mann slik at du slapp å slite i en dårlig jobb.

Anonymkode: 7b2e6...b43

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at det er noe mer med pene enn med de mindre pene, heller det motsatte faktisk. 

Vet om mange pene av begge kjønn som ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Spesielt noen venninner er slik at de smisker seg til ting med utseende istedet for å bruke hodet, det de oppnår blir da som oftest ikke varig og de gir seg selv ikke rom for utvikling da de ikke presser seg fremover, hverken i yrkeslivet eller privat. 

Men folk er selvsagt forskjellige. 

Skrevet

Som andre har jeg ikke noen høyere forventninger til pene kvinners evner, kanskje tvert imot, men jeg har nok noe høyere forventninger når det gjelder levestandard og økonomi. Dette fordi pene jenter gjerne får mye gratis, og kan finne seg en mann med god råd. 

På den andre siden er det gjerne trist å se kvinner som tydelig har vært veldig pene, men som har forfalt med alderen, og er vant til å få de "godene" som kommer med å være ung og attraktiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...