Gå til innhold

Pågrep barn med bombebelte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her blir en gutt i starten av tenårene iført bombebelte pågrepet og avvæpnet av irakiske sikkerhetsstyrker.
Gutten, som skal være mellom 12 og 13 år gammel, ble pågrepet av kurdiske sikkerhetsstyrker i Huzairan i byen Kirkuk i Nord-Irak søndag kveld, skriver det kurdiske medienettverket Rudaw.

VG: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/paagrep-barn-med-bombebelte/a/23772378/

Jeg vet ikke hva dere skal si til dette, men han er mellom 12-13 år gammel og han skulle sprenge selv? Da begynner jeg å lure på om hva i helvete har de røyket før de utfører det? I dette alder så godt jeg vet, barn leker og har det artig på skolen eller med venner og han der ønsket å bli selvmordsbomber. No comment!

Anonymkode: 2c516...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten som sprang seg i et tyrkisk bryllup i helgen var også mellom 12-14 år. Barn er lette å hjernevaske og manipulere, verre er det med de voksne som har sendt barna til å gjøre dette siden de selv ikke vil miste livet mens de dreper. Pur ondskap i den kulturen. 

Anonymkode: dabed...af1

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

De har lært av Hamas ser jeg, ved å bruke barn. Skammelig

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Er tragisk, men jeg tviler på at barn som utfører slike ting, vet noe bedre.
Altså, de har blitt hjernevasket allerede fra ung alder, de tror kanskje de utfører noe bra, at det er det som er meninga med livet. Så er det andre som gjerne er tvungen til det... De kan ha blitt fortalt at "om ikke du utfører dette, så voldtar og dreper vi familien din!" Så en god del føler at de kanskje ikke har noe annen valg.

• Liker 2
Skrevet

I mellomtiden strømmer enslige mindreårige til Norge ... Er det egentlig trygt å ta dem imot eller er det bare IS som har funnet en ny måte å smugle terrorister i Europa på?

Anonymkode: 46086...d97

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mellomtiden strømmer enslige mindreårige til Norge ... Er det egentlig trygt å ta dem imot eller er det bare IS som har funnet en ny måte å smugle terrorister i Europa på?

Hvor mange ema er det i Norge, og hvor mange terrorangrep har de utført? Herreminhatt

Anonymkode: 66163...f8c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ema er det i Norge, og hvor mange terrorangrep har de utført? Herreminhatt

Anonymkode: 66163...f8c

Hvor mange ema er det i Norge og hvor mange kriminelle handlinger har de utført? Svaret er - mange og veldig mange. 

Venter du på at noe skjer i Norge for å skjønne at Norge ikke er immun og vi må tenke preventivt og ikke alltid henge etter?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...