AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Vi har hatt en undersøkelsessak som nå er avsluttet. Vi har fått beskjed at det er laget en rapport, og vi kan booke tid for å lese rapporten på kontoret til bv. Er det noen som vet grunnen til at de ikke sender ut disse rapportene i papirformat? Syns det hadde vært mye bedre å kunne motta rapporten i posten, lese den i ro og mak. Anonymkode: 7e297...ccc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Personvern, veldig kjedelig hvis den havner på avveie. Det er ikke lov. Anonymkode: 718a5...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Har en kusine som jobber med barnevern og hun sa at dere kan lese rapporten i Byarkivet/Kommunearkivet. Anonymkode: 94b3b...715
jauda Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 Du kan be bv om å sende dok til dere pr post
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 Det er ikke lov å få slike dokumenter på e-post nei. Anonymkode: 73e32...4dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Klart du kan få rapporten sendt hjem. Det er dokumenter spm omhandler deg/ dere og det er ingen paragraf som sier at disse dokumentene kun kan leses i barnevernets lokaler. Om du har fått den beskjeden er det feil. Jeg jobber i barnevernet i en stor kommune og dette har vi drøftet med kommuneadvokatene flere ganger. Jeg vet det er kontorer som driver slik praksis og sier dette til klienter, men si i fra at du vil ha den sendt pr post. Anonymkode: 2bfe6...f64 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Den 22. august 2016 at 7.31, AnonymBruker skrev: Personvern, veldig kjedelig hvis den havner på avveie. Det er ikke lov. Anonymkode: 718a5...8d2 Jo det er lov. Helt feil info du gir. Anonymkode: 2bfe6...f64 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Dere kan kreve å få den sendt hjem, men en foretrekker at man går gjennom rapporten sammen slik at de kan korrigere evnt misforståelser og slippe at dere blir unødig sinte eller frustrerte av noe dere leser og de kan få utdype om noe er uklart osv. Jeg foretrekker også at slike sentitive opplysninger ikke ligger hjemme hos folk, fordi de kan havne i andres hender (feks barnets), men dere har rett til å kreve det utlevert. Anonymkode: 68139...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Den Monday, August 22, 2016 at 21.41, AnonymBruker skrev: Har en kusine som jobber med barnevern og hun sa at dere kan lese rapporten i Byarkivet/Kommunearkivet. Anonymkode: 94b3b...715 Ja, da har rapporten blitt gammel. Mer enn fire år tar det før en sakmhavner på Byakrivet. ,en en annen sak er at Byarkivene neppe arkiverer rapporter fra barnevernet i dagens datasamfunn. Den er lagret elektronisk. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klart du kan få rapporten sendt hjem. Det er dokumenter spm omhandler deg/ dere og det er ingen paragraf som sier at disse dokumentene kun kan leses i barnevernets lokaler. Om du har fått den beskjeden er det feil. Jeg jobber i barnevernet i en stor kommune og dette har vi drøftet med kommuneadvokatene flere ganger. Jeg vet det er kontorer som driver slik praksis og sier dette til klienter, men si i fra at du vil ha den sendt pr post. Anonymkode: 2bfe6...f64 Det noen regner avsluttende og oppsummerende rapporter som er interne doumenter. Interne dokumenter i en sak får man ikke tilgang til i kopier form, uansett hvor mye en prøver. Det er og en missforståelse når du sier at dette er til klienten. Den avsluttende rapporten er saksbehandlers vurdering og oppsummering av saken. For å gi deg litt innspill på at andre vurderer, tenker og jobber på andre måter enn det du beskriver. Jeg mener og det står om interne dokumenter i forvaltningsloven, men uten å bruke tid på å slå opp i lovdata nå. Anonymkode: 5ca00...1e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #10 Skrevet 25. august 2016 Ta kontakt med sentralarkivet i kommunen din du, ts. Tror du har mer korrekt svar, og entydig, enn hva du kan få her. Anonymkode: e29a3...0d3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #11 Skrevet 25. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, da har rapporten blitt gammel. Mer enn fire år tar det før en sakmhavner på Byakrivet. ,en en annen sak er at Byarkivene neppe arkiverer rapporter fra barnevernet i dagens datasamfunn. Den er lagret elektronisk. Det noen regner avsluttende og oppsummerende rapporter som er interne doumenter. Interne dokumenter i en sak får man ikke tilgang til i kopier form, uansett hvor mye en prøver. Det er og en missforståelse når du sier at dette er til klienten. Den avsluttende rapporten er saksbehandlers vurdering og oppsummering av saken. For å gi deg litt innspill på at andre vurderer, tenker og jobber på andre måter enn det du beskriver. Jeg mener og det står om interne dokumenter i forvaltningsloven, men uten å bruke tid på å slå opp i lovdata nå. Anonymkode: 5ca00...1e5 Interne arbeidsdokumenter er noe annet. En undersøkelsesrapport er ikke et slik dokument. Baserere du dokumentasjonen din på interne dokumenter får jo ikke partene innsyn. Uetisk! Anonymkode: 2bfe6...f64 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #12 Skrevet 25. august 2016 I vår kommune sender vi ut referat fra møter med foreldre og undersøkelsesrapporten, uten at partene bør spørre om det. Det er ikke Gestapo vi jobber i. Parter skal ha innsyn! Anonymkode: 2bfe6...f64 4
Vival Skrevet 25. august 2016 #13 Skrevet 25. august 2016 Min familie fikk egne kopier da jeg vokste opp. Ca 7 år siden. 1
Teriyaki Skrevet 25. august 2016 #14 Skrevet 25. august 2016 Man kan få slike dokumenter i posten dersom man ber om det. Jeg fikk kopi av en henvisning med ganske sensitive opplysninger i posten i går. Har også fått tilsendt journal fra opphold på sykehus. Men de gjør det sikkert bare dersom man ber om det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #15 Skrevet 25. august 2016 Jeg jobber i bv.tjenesten og vi sender sluttrapporten i posten Anonymkode: 44947...a56 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #16 Skrevet 25. august 2016 TS her. Har vært i kontakt med bv i to kommuner pga flytting. I den ene kommunene får vi kun lese sluttrapport inne på kontoret. Mens i kommune nr. 2 så skulle hun sende i posten. Derfor jeg stusset litt. Anonymkode: 7e297...ccc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #17 Skrevet 26. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Har vært i kontakt med bv i to kommuner pga flytting. I den ene kommunene får vi kun lese sluttrapport inne på kontoret. Mens i kommune nr. 2 så skulle hun sende i posten. Derfor jeg stusset litt. Anonymkode: 7e297...ccc Forlang å få den tilsendt! For noen år tilbake måtte klienter komme til vårt kontor (avtale tid) for å lese gjenom sin egen mappe. Dette er også sjekket ut med kommunens advokater og mappen kan sendes om klienten ønsker det. Det er mange voksne barnevernsbarn som ønsker å lese egen mappe, forståelig nok. Sensitive opplysninger om andre blir fjernet før mappen kopieres. Foreldre uten foreldreansvar har også innsyn når det gjelder barnet. Det er mange saksbehandlere som ikke tror dette stemmer heller. Lovverket bør sjekkes grundig ut på flere kontorer her i landet. Anonymkode: 2bfe6...f64 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #18 Skrevet 27. august 2016 Den 26. august 2016 at 3.51, AnonymBruker skrev: Forlang å få den tilsendt! For noen år tilbake måtte klienter komme til vårt kontor (avtale tid) for å lese gjenom sin egen mappe. Dette er også sjekket ut med kommunens advokater og mappen kan sendes om klienten ønsker det. Det er mange voksne barnevernsbarn som ønsker å lese egen mappe, forståelig nok. Sensitive opplysninger om andre blir fjernet før mappen kopieres. Foreldre uten foreldreansvar har også innsyn når det gjelder barnet. Det er mange saksbehandlere som ikke tror dette stemmer heller. Lovverket bør sjekkes grundig ut på flere kontorer her i landet. Anonymkode: 2bfe6...f64 Hvorfor slettes ikke mappen når disse barna er godt voksne? Anonymkode: 94b3b...715
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #19 Skrevet 28. august 2016 Den 25. august 2016 at 21.54, AnonymBruker skrev: TS her. Har vært i kontakt med bv i to kommuner pga flytting. I den ene kommunene får vi kun lese sluttrapport inne på kontoret. Mens i kommune nr. 2 så skulle hun sende i posten. Derfor jeg stusset litt. Anonymkode: 7e297...ccc Hvorfor har dere vært i kontakt? Anonymkode: 94b3b...715
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #20 Skrevet 28. august 2016 TS her: Meldt av barnehagen fordi mor virker sliten (Finnes det en mamma der ute som aldri har vært sliten?) og bhg visste at far slet med psykisk sykdom. (Som forøvrig var en lett depresjon, ikke noe alvorlig) Barnet var utagerende. Anonymkode: 7e297...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå