Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er på mitt andre brett med cerazette nå, legen min fortalte at jeg kom til å miste mensen noe som er nødvendig for meg siden jeg fikk de pillene hovedsakelig fordi jeg ikke kan miste mer blod pga jernmangel. Har nå hatt mensen hver eneste dag fra jeg begynte på pillene, og jeg orker ikke dette mer. Jeg skal på klassetur nå til tirsdag(utedo) og har ikke spesielt lyst til å ha mensen da og kjempe lei av å bare gå i svart bukse. Hva skjer om jeg slutter nå i kveld? Får jeg enda sterkere mensen nå da eller hva skjer? De blødningene jeg har hatt etter jeg begynte er som vanlig mensen og jeg må hele tiden sjekke om jeg holder på å blø igjennom. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 1afc6...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen din i morgen tidlig. 

Skrevet

Jeg syntes Cerazette var noe SKIKKELIG dritt i begynnelsen. Men det går seg til TS! Er du bekymret ringer du legen :)

Anonymkode: 733b3...15d

Skrevet

Husker ikke hvordan det var i starten, da det er noen år siden jeg begynte, men NÅ har jeg hvertfall aldri mensen når jeg tar den. Prøvde en annen type pille for noen måneder siden, og da fikk jeg mens med en gang. Begynte på cerazette igjen og mistet den omtrent samme dag. 

Anonymkode: 480e0...627

Skrevet

Ring legen din før du slutter tenker jeg. Har selv gått på cerazette og vært kjempefornøyd, men det jeg har hørt er at 1/3 mister mensen, 1/3 beholder som før og 1/3 får kraftigere og oftere blødninger. Derfor er det ingen garanti at du mister mensen uansett hvor lenge det går. Eventuelt kan du høre med legen om du kan få primolut som er piller om utsetter mensen, men vet ikke hvordan det fungerer i bruk sammen med prevansjon. 

Anonymkode: 1639b...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...