AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Noen som har erfaring med dette? Hvordan fungerer det og hva får man hjelp med? Er det en enkeltstående time eller er det oppfølging? Er henvist med tanke på spiseforstyrrelse, selvskading etc. Anonymkode: 0af37...79f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Jeg hadde det, de kom hjem til meg en dag og ringte de påfølgelende 3 dagene. Var mest for å høre hvordan jeg hadde det og om det var krise. Hjalp ikke så mye, da jeg var ganske borte på sobril og alt gikk "helt fint" Anonymkode: 555c7...21b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det, de kom hjem til meg en dag og ringte de påfølgelende 3 dagene. Var mest for å høre hvordan jeg hadde det og om det var krise. Hjalp ikke så mye, da jeg var ganske borte på sobril og alt gikk "helt fint" Anonymkode: 555c7...21b Ok. Det virker ikke som et så bra tilbud hvis det er sånn det er. Men får vel gi det en sjanse. Anonymkode: 0af37...79f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Det virker ikke som et så bra tilbud hvis det er sånn det er. Men får vel gi det en sjanse. Anonymkode: 0af37...79f Det kommer vel an på hva planen er. Kan jo hende du skal ha mer samtaler osv? hos meg var det for å passe på de siste dagene før jeg ble innlagt og det var helg, så psykologen osv var jo ikke tilstede. Anonymkode: 555c7...21b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Ett helt meningsløst tilbud. De "følger" deg opp i en kort periode (1-2 uker vanligvis). Der de ringer deg noen ganger og kanskje du får en time for en prat på kontoret deres. Det er også som regel alltid forskjellige folk du forholder deg til, som kan være stressende for mange og de er ikke spesielt akutt ambulent akkurat, så det er litt misvisende. Egentlig er det bare et tilbud de gir når de ikke kan gi deg tilbudet du trenger der og da. De er pliktig til å gi deg ett tilbud om du er akutt dårlig. Så kan de godskrive at de har gitt ett tilbud og forsvarliggjøre "behandlingen" sin med å sette opp akutt ambulent team på deg så lenge. Anonymkode: 174dd...e29 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hva planen er. Kan jo hende du skal ha mer samtaler osv? hos meg var det for å passe på de siste dagene før jeg ble innlagt og det var helg, så psykologen osv var jo ikke tilstede. Anonymkode: 555c7...21b Jeg skal ikke legges inn i alle fall. Anonymkode: 0af37...79f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ett helt meningsløst tilbud. De "følger" deg opp i en kort periode (1-2 uker vanligvis). Der de ringer deg noen ganger og kanskje du får en time for en prat på kontoret deres. Det er også som regel alltid forskjellige folk du forholder deg til, som kan være stressende for mange og de er ikke spesielt akutt ambulent akkurat, så det er litt misvisende. Egentlig er det bare et tilbud de gir når de ikke kan gi deg tilbudet du trenger der og da. De er pliktig til å gi deg ett tilbud om du er akutt dårlig. Så kan de godskrive at de har gitt ett tilbud og forsvarliggjøre "behandlingen" sin med å sette opp akutt ambulent team på deg så lenge. Anonymkode: 174dd...e29 Jaha? Jeg hadde oppfølging i 6 år. Anonymkode: f488d...99f
Kan litt om mye:) Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Akutt ambulant team skal som hovedregel tas kontakt med når det er noe akutt og min erfaring er at jeg ikke har hatt noen faste avtaler, men noen plasser har de avdeling som en kan ha kriseseng hvor en kan være en uke ca. Men det gjøres jo stadig unntak, men hva med miljøtjeneste fra kommunen? Min erfaring er at det fungerer bedre
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #9 Skrevet 22. august 2016 Mine erfaringer med akutt ambulant team er særdeles dårlig. De kommer som regel på ett hjemmebesøk til dagen og avtaler telefon/SMS-kontakt utover det. Når man har telefonangst, er det en dårlig løsning. Jeg føler ikke de tar seg tid til å høre på mine problemer. De sitter i sofaen maksimalt 15-20 minutter før de går igjen. En gang leverte jeg et skriv til de der jeg forklarte hva jeg strevde med, men fikk høre: "Dette må du ta opp med behandler..." Mye hjelp i når neste terapitime er om 5 dager og det er en helg igjen. Jeg vet ikke hvordan det er på mindre steder, men i byer har de psykiatrisk legevakt hvor man kan ringe. Ofte holder det med en telefon eller man kan komme til legevakten for å få en samtale på kontoret. Dette har vært til bedre hjelp i mitt tilfelle, selv om det én gang førte til tvangsinnleggelse (suicidal). Anonymkode: 7a7d2...dd6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #10 Skrevet 22. august 2016 Veldig god erfaring med ambulant team. Time på dagen, behandler hadde lest journalen før vi kom. Oppfølging med samme person stort sett hele tiden, og de henviste videre til psykolog, som vi var mindre fornøyd med. Hadde timer på rundt en klokketime og fikk mye hjelp i en akuttfase! Anonymkode: 7ef4d...f0b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #11 Skrevet 22. august 2016 Ts her: Har fått time hos dem i morgen. Heldigvis på kontoret deres, jeg vil ikke ha de hjem til meg. Men kjenner jeg er ganske skeptisk og har egentlig lyst til å la vær å dra. Men har ikke så mye valg. Anonymkode: 0af37...79f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #12 Skrevet 22. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaha? Jeg hadde oppfølging i 6 år. Anonymkode: f488d...99f ? Av ett akuttambulent team? Det tror jeg ikke på. Sikker på det ikke var kommunal psykiskiatritjeneste eller noe sånt noe? Anonymkode: 174dd...e29 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå