Gå til innhold

Hva er din instilling til trekant/firkant?

Fremhevede innlegg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Been there, done that, aldri mer, om jeg så får millioner av kroner og all den sjokoladen jeg kan spise resten av livet.

Jeg jobber på Majorstua, forresten, så det er bare å ringe brannvesenet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg står over både tre- og firkant. Ser for meg litt sånn ."kan noen få den tåa ut av nesa mi?". Det frister ærlig talt ikke!

Gjest Anonymous
Skrevet
Heldigvis kan jeg både si at jeg er singel OG at det ikke frister...(Tok du han?)

Værste jeg vet er sånne kjekke og greie: "been there, done that" folk.

Tenner du virkelig på det, så er det noe annet.

Men sånn "har vel prøvd det og, jeg" holdning spyler jeg villig vekk med utstyr fra Majorstua bannkorps.

På ein måda.

Så utrolig bra sagt. :sjarmor: Helt enig! (Bortsett fra at jeg ikke er singel...)

Gjest Ollianna
Skrevet

Dessverre er det slik at den sykelige sjalusien som mange har, hindrer et par i å oppleve spenningen som ligger i det å utvide sin seksuelle horisont sammen med andre par, eller enkeltpersoner. Trist for mange som ikke ser dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det sykelig sjalusi å ikke ville dele partneren med andre, når man med åpne øyne har gått inn i et monogamt forhold? Det synes ikke jeg.

Er man enig om at begge vil deles på flere, så vær så god.. Hver sin lyst.

Jeg er bare så inderlig lei av å lese om hvor sjalu vi må være, vi som ikke kan tenke oss å ha trekant/firkant etc. Det stemmer sikkert på en del, men slett ikke alle!!

Som om dere som har disse tingene i deres liv er noe som helst bedre eller mer emosjonelt utviklet i forholdet deres enn oss andre?? Hva er nå det for noe??? Skikkelig snørrhovent.

Greit at dere har "sett lyset", men mennesker som i tillegg skal predikere som et jehovas vitne som setter foten i dørsprekka med en gang man åpner... Vel, man blir lei! Og det kan godt ha motsatt virkning enn den dere ønsker, om det er flere å ha trekant med som er målet for "hetsen" deres. For sånn kan det føles.

Bare nevner det.

Gjest Gjest nå
Skrevet
Er det sykelig sjalusi å ikke ville dele partneren med andre, når man med åpne øyne har gått inn i et monogamt forhold? Det synes ikke jeg.  

Er man enig om at begge vil deles på flere, så vær så god.. Hver sin lyst.

Jeg er bare så inderlig lei av å lese om hvor sjalu vi må være, vi som ikke kan tenke oss å ha trekant/firkant etc. Det stemmer sikkert på en del, men slett ikke alle!!

Som om dere som har disse tingene i deres liv er noe som helst bedre eller mer emosjonelt utviklet i forholdet deres enn oss andre?? Hva er nå det for noe??? Skikkelig snørrhovent.

Greit at dere har "sett lyset", men mennesker som i tillegg skal predikere som et jehovas vitne som setter foten i dørsprekka med en gang man åpner... Vel, man blir lei! Og det kan godt ha motsatt virkning enn den dere ønsker, om det er flere å ha trekant med som er målet for "hetsen" deres. For sånn kan det føles.

Bare nevner det.

Er helt enig med deg.. Folk som sier sånt har ikke peiling! Jeg og partneren har ikke noe imot å dele hverandre, men vi ser da ikke ned på de som ønsker å dele for det! Men de som har positive erfaringer med 3&4kant vil selvfølgelig alltid anbefale andre å prøve det siden de har så gode erfaringer med det, og det gir dem masse i forholdet. Jeg mener ikke at alle monogame folk er monogame p.g.a. sjalusi, selv om noen kanskje er det.

Før jeg hadde prøvd, trodde jeg også at jeg ikke ville takle å se partneren min med en annen, og var redd for at han skulle like henne bedre enn meg og at det skulle ødelegge forholdet vårt. Men vi hadde på forhånd snakket om det og satt grenser for hva vi syntes var akseptabelt og ikke osv. og det ble en positiv opplevelse. Vi har også stor respekt for hverandre, og er i et trygt og stabilt forhold. Vi var også enige om dette var noe vi skulle oppleve sammen, og at det ikke skulle sees på som utroskap. Vi ville aldri akseptert at den andre f.eks. var med et annet par/ en annen jente/gutt , dersom den andre ikke var med selv. Det ville vi sett på som utroskap.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge de som utøver sånn sex anerkjenner at andre også godt kan ha et forhold som dette:

Vi har også stor respekt for hverandre, og er i et trygt og stabilt forhold.

... selv om de ikke utøver sex med andre enn hverandre, så er det ingenting å bråke om. Men det kan virke som om de som har "sett lyset" angående sex med flere MÅ tro at de som ikke vil sånt, ikke har et like godt forhold. Og det trykker på knapper hos en del.

Naboparet som har vært sammen i over førti år har kanskje aktiviteter som gir dem like mye som de andre naboene som har trekant, selv om det ikke involverer andre enn bare dem to.

Det er besserwisser-holdningen som gjør meg irritert!

Så kan jeg jo også si at jeg anerkjenner det når to mennesker finner ut at de vil involvere andre i sitt sexliv, og det går bra. Det er nemlig deres sak, og gir det dem noe så er det flott.

Skrevet

Det er da vitterlig de som ikke har hatt trekantsex(eller firkant), som utøver meningsterror over for de som har hatt. Wynja snur ting litt på hodet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man opplever mye på forskjellige måter.

Har lest utsagn som "dere må kjede dere med hverandre siden dere må ha med flere i senga" og "trekantsex er SÅ oppskrytt, at dere gidder", så dette går begge veier.

Et annet aspekt av saken er at det slett ikke er alle som føler seg komfortabel med å fortelle alle om, eller høre om, personlige fantasier/seksuelle preferanser, og at det dermed kan føles litt påtrengende når noen skal brette ut om trekanter og firkanter. Også på nett. Kan jeg tenke meg.

Gjest Dolphina
Skrevet

Kommer nok aldri til å skje!

Har nok med min kjære...

Skrevet

Jeg for min del hadde nok aldri "delt" kjæresten min med en eller flere andre jenter i trekant eller firkant. Er alt for sjalu til det. Tror jeg hadde kastet opp av mindre, men har hatt trekant selv, både med to gutter og et annet par (gutt og jente) og synes dette er en veldig digg affære ;). Litt utenom det vanlige.

Gjest ZalaPalmer
Skrevet

Noen her sier at trekant egner seg best for single. Jeg er uenig, og tror at par som er trygge på seg selv, har mer utbytte av en slik opplevelse enn single.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Flere her inne har kommentert at de kan ha det, fordi de er trygge på hverandre. Vil det si, at de andre som ikke kan ha det, ikke er trygge på hverandre? Eller på seg selv, for den saks skyld?

Skrevet

Tja.. I'll cross that bridge when I get to it...

Kan ikke si det er noe jeg har fantasert om, men jeg vil ikke slå det fra meg som uaktuelt heller. Jeg føler ivertfall at det er mye mer aktuelt for meg nå som jeg er voksen og etablert enn da jeg var ung og singel...

Gjest ZalaPalmer
Skrevet
Flere her inne har kommentert at de kan ha det' date=' fordi de er trygge på hverandre. Vil det si, at de andre som ikke kan ha det, ikke er trygge på hverandre? Eller på seg selv, for den saks skyld?[/quote']

La meg si det slik...de er ihverfall mye mindre modne for en slik opplevelse, enn de som er trygge på seg selv, og trygge på forholdet. En trekant-opplevelse der paret har en dyp, inderlig og trygg relasjon, vil heller styrke enn å svekke forholdet. Det er min erfaring.

Gjest ZalaPalmer
Skrevet

Det må være et gjennomdrøftet tema, der begge ønsker det. Et forhold der den ene gjør det for å føye seg etter den andre, er et dårlig utgangspunkt.

Skrevet
Kommer aldri til å ha trekant eller firkant, men det det hender at jeg tenker på det. Det er spennende å tenke på , men det stopper i fantasiene, hadde aldri klart det følelsemessige med å ha sex med en annen eller å se mannen min ha det.

Enig

Fin fantasi, men jeg kommer aldri til å sette den ut i praksisi :-)

Skrevet

Ville nok heller ha deltatt på slikt om jeg var singel jeg da.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ville nok heller ha deltatt på slikt om jeg var singel jeg da.

De aller fleste trekant-deltagere stiller ganske høye krav til trygghet, diskresjon og fortrolighet. Det oppnår man ikke i i rene singel-trekanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...