Gjest Arwen Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Vi har to flotte barn, ei jente født i -95 og en gutt født i -97. Da minstemann kom til verden, mente vi begge at det var nok med to. Men etterhvert som barna ble større, og hverdagen ble mere overkommelig, så kom tanken på et tredje barn. Jeg var nok den som brukte lengst tid på å bli "babysjuk" igjen , samboeren min hinta omtrent et år før jeg ble med på tanken. I april-01 slutta jeg med P-pillen. Regna med at det kom til å ta litt tid før jeg ble gravid. Vi har jo passert 30 år, begge to. Men 3.juli stod jeg med en CB-test som viste to blå. Og termin ble regna ut til å være 8.mars. Vi fleipa med at jeg hadde en mars-boer i magen. Jeg var i fin form hele sommeren, ikke kvalm, bare litt trøttere enn vanlig og litt ømmere pupper. Tanken på at noe kunne gå galt meldte seg flere ganger. De to første svangerskapene og fødslene gikk jo helt uten problemer, det var vel for mye å vente at alt skulle gå knirkefritt enda en gang? 23.august var jeg på første svangerskapskontroll. Alt så greit ut, legen mente at jeg var i uke 12+3. Bittelitt lysebrun utflod, men hun kunne ikke se noe galt under GUen. Jeg gikk derfra glad og lykkelig . Og lettet over å ha passert de første 12 ukene. Dagen etter begynte jeg å blø. Ikke så mye, men nok til at jeg måtte bruke bind. Tilbake til legen. Hun tok en GU, men kunne ikke se om det var blitt noen åpning. Hun ringte sykehuset, men det var såpass sent på dagen at jeg kunne ikke komme inn. Det var ikke så mye blod heller, så det var ingen akutt situasjon.Jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta det med ro og prøve å være optimistisk. Det kunne jo gå bra.. Men jeg ble også bedt om å faste fra midnatt i tilfelle operasjon. Neste morgen kom drosja og hentet meg. 14 mil til sykehuset. Vi var to damer og sjåføren. De to kjente hverandre, og sørget for å holde praten i gang, mens jeg satt og så ut av vinduet. Og tenkte... Kom inn til gynekologen ganske raskt og fikk tatt en innvendig UL. Dessverre, sa han. Dette er dårlige nyheter for deg. Mest sannsynlig blighted ovum. En tom fostersekk hvor det aldri utviklet seg noe foster. Bare morkaken som vokste og lagde symptomer slik at kroppen min trodde at jeg skulle ha barn. Snakk om å føle seg lurt.. Jeg fikk tatt en utskrapning, og ble sendt hjem med drosje samme kveld. Helt tom, både i kropp og sinn. 25.august, den dagen da "hele Norge" stod på hodet og feiret kronprinsparets bryllup, så mistet jeg drømmen om vår lille "mars-boer" Gynekologen sa at vi burde vente til jeg fikk mensen igjen før vi prøvde på nytt. Og vi ventet. Etter 5 1/2 uke var mensen tilbake, og jeg ble gravid igjen med det samme. Nå med termin i midten av juli. Hurra, en sommerbaby, tenkte vi. Men samtidig var jeg kjempebekymret for at det skulle gå galt igjen. Hadde veldig lite symptomer, men prøvde å¨trøste meg med at noen slapp heldigere unna enn andre.Og dessuten ville jeg vel ikke tro at vi skulle være så uheldige to ganger på rad. Denne gangen var jeg 9 uker på vei da jeg en lørdag fikk brun utflod . "Å nei, ikke nå igjen" var min første tanke. Dro på legevakta , han kunne ikke se noe på GU. Dro tilbake mandag og forlangte å bli sendt på sykehus for nærmere sjekk. PÅ nytt 14 mil med taxi, ny UL og en gynekolog som sa "dessverre, her er det ikke noe liv" Denne gangen hadde embryoet vært dødt i 2-4 uker. Valgte å få utskraping med det samme, bli ferdig med det. Denne gangen ble vi anbefalt å vente noen måneder før vi prøvde på nytt. Til å begynne med ville jeg ikke prøve flere ganger. Tenkte at "jeg har ikke SÅ lyst på tre barn at jeg vil risikere dette enda en gang" Men jeg forandra mening ganske fort. Neste gang jeg får mensen, i slutten av mars, så har vi ventet 3 mndr. så kanskje vi starter prøvinga igjen da. Alle gode ting er tre, sies det. Og hvis det blir vårt tredje forsøk på å få barn nr 3, så må det vel gå bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia Skrevet 5. mars 2002 #2 Del Skrevet 5. mars 2002 heisann!!! Halloen oov velkommen som dagbokskriver. Trist og lese historien det må være veldig tøft og miste et barn,men man må prøve og tenke positivt. Jaeg har selv prøvd bare noen mnd som har gått opp og ned,men nå ser jeg lyst på livet skal ha noen mnd pause i prøvinga så i april-mai er jeg nok prøver igjen jeg og. Lykke til alle gode ting er tre!!! Klem fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 Kjempetrist å lese historien din Arwen. Føler virkelig med deg som har opplevd dette. Hadde selv en såkalt Missed abortion for 6 uker siden. Var da 12 uker på vei. Det har vært en tøff tid, det må jeg si. Er livredd for at det samme kan skje igjen, men vi prøver likevel med en gang (etter en mens). Skjønner godt at du er redd for å prøve igjen som har opplevd dette to ganger. Vil gi deg en stor klem, og ønske deg lykke til fremover. Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen Skrevet 29. april 2002 #4 Del Skrevet 29. april 2002 Lørdag 20.april testet jeg positivt igjen... Det gikk altså på første forsøk , etter å ha ventet 3 mndr. Selvfølgelig er jeg glad, men også litt redd. Hadde vel innerst inne håpet at vi skulle få noen bekymringsfrie, spennende prøvemåneder før det klaffet igjen. Håper inderlig at det går bra denne gangen, slik at vi får en liten romjulsbaby. Foreløpig termin er ca 27.desember. Var i kontakt med legen sist fredag og ba om en henvisning til UL når jeg er ca 8 uker på vei. Så nå går jeg bare og venter på brev fra sykehuset. Har bestemt meg for å være optimistisk. Men jeg klarer ikke å la være å sjekke papiret hver gang jeg har vært på toalettet.. Er ikke særlig kvalm denne gengen heller, men har veldig ømme pupper og er mere trøtt enn vanlig. Krysser fingrene Hermine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 30. april 2002 #5 Del Skrevet 30. april 2002 Hei Arwen!!! Ville bare ønske deg lykke til på det 3 forsøket...Håper det går bra denne gangen!..må jo i tillegg få si at du er heldig som blir gravid så fort!!!.. Noen tips til en nybegynner!!?? klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia Skrevet 30. april 2002 #6 Del Skrevet 30. april 2002 S¨å kjekt GRATULERER!!!! Kan tenke meg du er skreptisk denne gangen,men se lyst på det alle gode ting er tre vet. Gleder meg til og følge deg. Klem fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 2. mai 2002 #7 Del Skrevet 2. mai 2002 Gratulerer med positivt!!!! Utrolig koselig å høre. Forstår godt at du er skeptisk, jeg vil nok være skeptisk selv også når jeg skulle bli gravid (HVIS), og jeg har bare mistet en gang. Jeg regner med at du får god oppfølging denne gangen, så det kan kanskje være litt betryggende??? Lykke lykke til!!!!!!!!!!!!!!! Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 29. mai 2002 #8 Del Skrevet 29. mai 2002 Hei Har lest historien din og den gjorde meg vondt....så urettferdig at noen skal oppleve så mye leit Men det var jo godt å høre at du er gravid igjen Gratulere så mye Hvordan går det med deg/dere nå? Ser at det er ei stund siden sist du har skrevet... Håper på GODE oppdateringer snart Klem fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen Skrevet 24. november 2003 #9 Del Skrevet 24. november 2003 Oooops, denne hadde jeg helt glemt.... År og dag siden jeg har vært innom disse sidene. Joda, alt gikk bra for oss. Vi fikk ei nydelig jente noen dager før julaften 2002, og er nå en lykkelig familie på 5 :D Håper det kan være en oppmuntring til alle som opplever å miste en eller flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå