AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Har så innmari lyst på sushi, men lurer på hva jeg trygt kan spise. Noen som vet? Anonymkode: 830ca...ad5
Million Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Jeg tror millioner av kvinnelige, gravide japanere spiser sushi. Hvorfor kan ikke vi nordmenn spise det også?
Athene Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Det aller meste. Man skal være forsiktig med noen typer fisk, på grunn av tungmetaller. Og man bør være ekstra obs på at råvarene er ferske. Men matportalen.no og opplysningsheftet for gravide er et godt tips - der står alt du trenger å vite. 1
Gjest Ingrid K Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Hentet fra babyverden.no Sushi Lenge var sushi på listen over matvarer gravide skulle holde seg unna, men Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) mener nå at gravide trygt kan spise sushi. Enkelte forbehold gjelder da – sushi med tunfiskfilet bør ikke spises! Skal du lage sushien selv med villfisk fra sjøen, bør den fryses først for å drepe eventuelle parasitter (minst -20 grader i minst ett døgn).
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 1 minutt siden, Ingrid K skrev: Hentet fra babyverden.no Sushi Lenge var sushi på listen over matvarer gravide skulle holde seg unna, men Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) mener nå at gravide trygt kan spise sushi. Enkelte forbehold gjelder da – sushi med tunfiskfilet bør ikke spises! Skal du lage sushien selv med villfisk fra sjøen, bør den fryses først for å drepe eventuelle parasitter (minst -20 grader i minst ett døgn). Åh supert, hjertelig takk! :D Var klar over at det var greit med vanlig laks, men synes å huske at det var noen typer man skulle styre unna. Anonymkode: 830ca...ad5
Pearl2.0 Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 (endret) Spiste masse sushi som gravid☺ laks og scampi valgte jeg for å være trygg😉 Endret 20. august 2016 av Pearl2.0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Jobbet på en sushirestaurant tidligere. Mange gravide innom og spiste hver uke, men man må holde seg unna tunfisk og innmat av krabbe. Så ingen softshell om du liker det 😋 Anonymkode: 0367e...b65 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Jeg spiste sushi i graviditeten. Ingen problem så lenge du holder deg unna typ tunfisk og eksotiske fisk. Og generelt lugubre restauranter med dårlig renhold. Lurte selv på om man kunne spise det, og ble ekstremt glad over det. Anonymkode: f6eb5...8cd
MissEi Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Jeg spiser masse sushi , fikk beskjed av resturangen å holde meg vekke fra lakserogn pg tobiko de hadde fått denne anbefalingen av helsedirektoratet 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Å tusen takk! Masse nyttig informasjon jeg ikke visste Anonymkode: 830ca...ad5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå