Gå til innhold

Hvis du vant 5 mill


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tatt meg 5-6 mnd fri uten lønn og reist jorda rundt. Når jeg kom hjem hadde jeg spart resten. Evt solgt leilighet og kjøpt ny, større for å investere. Er egentlig fornøyd med her jeg bort. 

Anonymkode: e02b4...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 mill, ja, beholdt 50% selv og gitt 50% til min sønn som er ung ufør, det ville gitt han økonomiske muligheter til å slippe et liv i fattigdom. Mine 2,5, ja, det var litt lite til å kjøpe seg leilighet i varmere strøk, usikker og på om det lønner seg, man kan ha mange ferier for 2,5 mill som en potensiell leilighet skulle kostet. Hadde da heller pusset opp badet, og ellers puttet de i eksisterende fond, beløpet hadde da gjort at jeg i praksis kunne levd av avkastningen pr år, som da muliggjør ferier og hva nå enn jeg skulle ønske. 

Anonymkode: 8f168...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok investert i en ny eiendom, gjerne en leilighet i Oslo vi kunne brukt for Air BnB, og som investeringsobjekt for alderdommen. Eller puttet rett i pensjonsfondet dersom vi ikke orket stresset med kjøp og utleie. Ville nok også overført et godt beløp til et familiemedlem som gjør en fantastisk innsats for de som trenger pengene mye mer enn oss. 

Anonymkode: 3fded...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått flere bokstaver på førerkortet mitt, betalt ned gjelda mi, gitt noe til nærmeste familien min, kjøpt eit lite hus med brukbar eiendom, mest sannsynlig pusset opp litt, og satt resten av pengene på sparekonto, hvor eg hadde donert ein viss sum årlig til dyrevelferd- og miljøorganisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mill er ikke fryktelig mye i dag. Får ikke det huset man vil ha engang... Tror jeg hadde kjøpt meg 2 nye biler... Betalt omtrent halve boliglånet og spart resten. 

Kunne lett betalt alt boliglånet men avskrivningene på skatten må man jo ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt alt til flyktninghjelpen med stor overskrift, HJELP DEM. Så hadde jeg fått tryne mitt i alle aviser og masse oppmerksomhet og kunne dyrket meg selv i noen dager. Slik vi har sett så mange andre har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det logiske hadde vært å kjøpe en enebolig i området vi bor (må ut med minst 8,5 mill for det) og fortsatt livet som tidligere, bare at da hadde vi bodd i enebolig uten ekstra utgifter ut over nødvendig vedlikehold. 

I realiteten hadde jeg nok tatt permisjon fra jobb i alle fall et år til. Helst hadde vi skaffet oss en bolig med flere soverom slik at vi hadde fått plass til flere barn og jeg hadde sluttet å jobbe på leeeenge, men 5 mill holder jo ikke til det. 

Anonymkode: e2d1e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større bolig + 2 millioner til foreldrene mine

Anonymkode: d5869...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.8.2016 at 17.26, AnonymBruker skrev:

Hva ville du ha gjort med pengene?

Selv ville jeg betalt ned resten av boliglånet, kjøpt meg ny bil, fått noen malere til å pusset opp her, med oss blir det jo aldri... aldri tid og ikke liker vi sånt arbeid heller :D Kanskje leid en gartner til å fikset i hagen, altså ikke fast, men hjulpet oss til å lage bed og ulike løsninger :)
Hm ja og noen malere til å male bordkledningen :) Kanskje vi skulle fornyet kjøkkenet og, det er ikke så gammelt, men pga vi måtte pusse opp to bad den gangen, så ble badene prioritert, slik at vi valgte en billigere kjøkkenløsning. Nå vil jeg ha f.eks. benkeplate av stein og dørene - kanskje heltre... de jeg har går jo opp i limingen! Meget misfornøyd... 
Hm, så ville jeg satt litt på bok etter å ha fornyet noen av møblene, kjøpt et par nye reoler og fornyet garderobeløsningen, kjøpt nye senger, og så ville jeg kjøpt meg noen fine klær :D

Resten på bok :D

 

Anonymkode: 42084...62b

Er ikke noe poeng i å spørre. Alle ville gitt vekk 5 millioner.. teit spørsmål.

Anonymkode: 804c7...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned boliglån, pusset opp på hytta, resten i fond. Kanskje jobbet 60% i noen år framover nå mens barna er små. 

Anonymkode: 1b5c1...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde fått råd til alt jeg ønsker meg, men la oss si at jeg fikk alt på tilbud og det på et eller annet vis fungerte! Da ville jeg ha:
- Reparert taket.
- Reparert vinduene og veggene.
- Byttet ut ytterdøra med noe som faktisk kan låses og som ikke lar snø og regn komme inn gjennom sprekkene.
- Isolert hele huset.
- Skiftet ut det ødelagte gulvet.
- Skaffe et badekar. (Livslang drøm!)
- Bytte ut kjellerdøra.
(Sikkert tom for penger for lenge siden, men la oss si at jeg fikk enda mer på tilbud.)
- Leiet inn en gartner eller noen til å fikse opp hagen og gjøre den mer lettstelt enn den er nå.
- Kjøpt møbler som jeg liker og som står i stil med alt annet.
- Kjøpt bil som er nyere enn 25 år.
- Hatt et storslått bryllup med alt jeg ønsket meg!
- Gitt litt penger til nærmeste familie.

DA kan jeg kanskje si meg ferdig med pengebruken. Og pengene - for veldig, veldig lenge siden. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gitt 2 millioner til mine foreldre så de kunne betalt tilbake alt lån og få litt annet nytte av pengene (Det skulle bare mangle etter alt de har gjort for meg). 

Deretter ville jeg ha satt 500 000kr på hver av mine småsøskens sparekontoer (for å støtte dem etter at de blir 18år).

Og til slutt ville jeg brukt resten på meg selv... Kjøpt et lite koselig hus/leilighet og en fin bil.

Endret av Spiteful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt lappen, kjøpt meg en ok bil. Satt av 500.000 hver til barna i sparekonto (har 2 barn). Satt 1,5 mill til egen sparing (pensjon og annen sparing). Brukt 1 mill til egenkapital og kjøpt hus. Brukt 500.00 på nye møbler, en ferie med meg og nærmest familie. 

Anonymkode: 9f5d1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde kjøpt drømmehuset til meg og familien min, lagt av penger til barna mine, gitt noe til foreldre og søsken på begge sider, betalt ned gjeld og spart resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt litt større hus. Nedbetalt resten av boliglånet og gått ned til hvert fall 80% stilling. 

Anonymkode: c0f6a...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reist 1 år på ferie 

pusset opp innvendig på det huset jeg har

 kjøpt ny bil

og kjøpt en leilighet til 4 mill

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...