AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Virker som om det er to typer menn her i verden. Nå har jeg vært sammen med begge typer, men snubler likevel etter de gutta som ikke fortjener det. Når jeg snakker med mine kvinnelige kollegaer og mine venninner om deres menn, så sitter de med en av disse to. Tar nok litt hardt i kanskje på enkelte punkter, satt det litt på spissen... Men i grove trekk blir det noe slikt. Nå er jo ikke alt dette i én og samme mann, ingen er perfekte (kvinner eller menn). Blir nok mye pepper her :D Good guy - Gir en klem eller et kyss når dere møtes. - Åpen og inkluderende. Ingenting er et ikke-tema. Tar du opp ting så er det topp, bli kvitt eventuelle problemer fort, finne ut av ting sammen. - Kan snakke åpent om hvordan han ser for seg fremtiden med deg. - Når det kommer til sex, så er han interessert i å vite hva du liker/ikke liker. Like viktig for ham at du har det godt som han selv. - Han snakker om turer og opplevelser han gjerne vil ta deg med på. - Romantisk. Synes at kjærestehelg med god mat og vin, samt mye kos er viktig. Koble ut venner og familie litt. - Flink til å gi ros og komplimenter, og også konstruktiv kritikk. - Ikke redd for å vise følelser offentlig, vise at du er hans kvinne. Tør å leie hånd. - Moden nok til å si unnskyld når han har tatt feil. - Kan se ei pen jente, men stirrer henne ikke i senk, eller vrir nakken ut av ledd bare for å se rumpa hennes når hun går forbi. - Ser det som en selvfølge at han blir med på dine ting, slik du blir med på hans. - Har orden økonomisk. - Synes daglig kontakt (face to face, telefon eller sms) med deg er hyggelig. - Elsker tanken med å være to i et forhold, gi og ta. - Ser viktigheten med litt egentid, egne interesser. Bad guy - Sier såvidt hei når dere møtes, ingen antydning til å ville gi verken klem eller kyss. - Lite åpen og inkluderende. Det meste er ikke-tema. Tas ting opp er det for å kritisere ham. Har du et problem, så er det kun ditt, han har ingen problemer. - Svarer unnvikende på spørsmål om fremtiden. Gjesp... - Sex er noe man skal gjøre, ikke snakke om. Nyte her og nå. Er du ikke helt fornøyd? Oh well...han kom ihvertfall... - Turer og opplevelser er noe han og kompisgjengen gjør. - Lite romantisk. En helg uten kompiser, sms og TV er døden. - Gir aldri ros, men flink med å gi kritikk da, dog ikke alltid så konstruktivt. - Kan gi deg et klapp på rumpa ute blant venner, men å holde hånd...no no no. Kompisene vil jo tro han er kuet og blaut. - Sier aldri unnskyld, for de gjør sjeldent feil. Og er du misfornøyd med noe så er det deg det er noe galt med, dine egne handlinger som fucker opp stemningen. - Kan se ei pen jente, stirre til det blir flaut. Vri nakken ut av ledd bare for å se rumpa hennes når hun går forbi. Smile lurt. - Blir sjeldent eller aldri med på dine ting. Sier først ja, men endre til nei. "Glemt" at han hadde andre planer. "Sorry". - Kjøper heller ny mobil eller fet TV enn å spare til ny vaskemaskin. - Ser ikke poenget med daglig kontakt, hvor mye spennende kan skje i løpet av en dag eller to lissom. - Liker forsåvidt å være i et forhold, men på sine premisser. - Elsker egentid, egne interesser. Anonymkode: def36...a34
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #2 Skrevet 19. august 2016 Du er ganske nedlatende mot menn når du deler de inn i to enkle kategorier. Anonymkode: bbf4c...97d 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Joda, det finnes jo en mellomting. Men når jeg hører de rundt meg snakke, så hører jeg kun om to. Anonymkode: def36...a34
Ardenus Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 Jeg passer veldig godt inn under good guy :O Det kan vel ikke være riktig beskrivelse av bad guy? Ellers hadde vel ingen kvinnfolk giddet å date dem? Eller?
Cambria Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Når du deler menn inn i disse to gruppene håper jeg du deler damer inn i de samme to gruppene. Om du mener det ikke går så forstår jeg ikke hvorfor du mener det går med menn.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 Enten er det sol fra skyfri himmel, eller så er det et helsikkes drittvær Anonymkode: cc115...f1a
a l'orange Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 (endret) ⭐️ Endret 30. november 2020 av a l'orange
Ardenus Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, a l'orange skrev: Høres ut som good guy = god selvfølelse og selvtillit og bad guy = dårlig selvtillit. Hvilket egentlig er litt vittig siden de med god selvtillit ofte omtales som badboys her inne (som Ardenus nevner. Og ja, jeg oppfatter deg som good guy, @Ardenus ) Men altså; hvorfor snubler du etter bad guys, TS? Jeg vil tro det handler om din egen selvfølelse. Synes du ikke du fortjener det beste? Har ikke så bra selvtillit ang utseende, har derimot god selvtillit når det gjelder min egen personlighet, jeg vet at jeg er god mot andre og er lett likt, vil ingen vondt osv. Så føler mange ganger at jeg har bedre selvtillit enn folk som er rå pene, men av en eller annen grunn har dårlig selvtillit. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 5 minutter siden, a l'orange skrev: Høres ut som good guy = god selvfølelse og selvtillit og bad guy = dårlig selvtillit. Hvilket egentlig er litt vittig siden de med god selvtillit ofte omtales som badboys her inne (som Ardenus nevner. Og ja, jeg oppfatter deg som good guy, @Ardenus ) Men altså; hvorfor snubler du etter bad guys, TS? Jeg vil tro det handler om din egen selvfølelse. Synes du ikke du fortjener det beste? Det er nettopp det...hvorfor?? Vet jo at det er idiotisk, dødfødt, tåpelig, gir meg selv hjertesorg osv. Men så klarer man altså ikke å la være..uforklarlig. Jobber jo med saken, kutte bånd til det dårlige og gå for det gode. Anonymkode: def36...a34
I Grosny Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, det finnes jo en mellomting. Men når jeg hører de rundt meg snakke, så hører jeg kun om to. Anonymkode: def36...a34 Jeg er i melllom. 96 % good guy, men vrir nakken ut av ledd bare for å se rumpa på disse pene jentene , og så liker jeg egentid.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, det finnes jo en mellomting. Men når jeg hører de rundt meg snakke, så hører jeg kun om to. Anonymkode: def36...a34 Selvsagt gjør du det når du hele tiden prøver å putte dem inn i den ene eller andre kategorien. Dette blir akkurat slik mennesker er overbevist om at horoskop er sant og nikker anerkjennende når noen beskriver horoskopet deres. Forventer man at noe skal passe i en så generell og ubrukelig kategorisering, så klarer man som regel å lure seg selv til å tro det stemmer. Kjæresten min har et par trekk fra begge kategoriene, og noen som ikke er listet opp i det hele tatt Anonymkode: bbf4c...97d 1
a l'orange Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 (endret) Jeg driver i disse dager og pønsker på om det er en sammenheng mellom at damer selv tar initiativ overfor menn og ender opp med noen som er bra for de. Og motsatt, at de ender opp med kjipe menn viss de lar seg sjekke opp. Pleier du ta initiativ overfor menn du liker godt, eller lar du de jakte på deg? (Siden du har vært sammen med begge typer er jeg selvfølgelig interessert i om det var noen forskjell med tanke på hvordan du kom i kontakt med de ulike). Endret 30. november 2020 av a l'orange
a l'orange Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt gjør du det når du hele tiden prøver å putte dem inn i den ene eller andre kategorien. Dette blir akkurat slik mennesker er overbevist om at horoskop er sant og nikker anerkjennende når noen beskriver horoskopet deres. Forventer man at noe skal passe i en så generell og ubrukelig kategorisering, så klarer man som regel å lure seg selv til å tro det stemmer. Kjæresten min har et par trekk fra begge kategoriene, og noen som ikke er listet opp i det hele tatt Anonymkode: bbf4c...97d TS forsøker jo bare å finne noen som er bra for henne, hun planlegger ikke statskupp og brennemerking av menn (såvidt jeg vet). Er vel ikke så farlig om hun kategoriserer de som hun vil? 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 7 minutter siden, a l'orange skrev: Pene mannfolk...hm. Nå er jeg at de som mener dere menn med fordel burde droppe å være så opptatt av utseendet og heller konsentrere om personligheten Selv er jeg ikke så opptatt av at en mann skal være pen. Men viss det er deg på bilde er du jo en kjekk fyr du! Jeg driver i disse dager og pønsker på om det er en sammenheng mellom at damer selv tar initiativ overfor menn og ender opp med noen som er bra for de. Og motsatt, at de ender opp med kjipe menn viss de lar seg sjekke opp. Pleier du ta initiativ overfor menn du liker godt, eller lar du de jakte på deg? (Siden du har vært sammen med begge typer er jeg selvfølgelig interessert i om det var noen forskjell med tanke på hvordan du kom i kontakt med de ulike). Begge møtte jeg på nett. Han som var mindre bra for meg falt jeg pladask for. Han var så utrolig sjarmerende i starten! Jeg tok alt for god fisk, alle historier jeg ble fortalt... Jeg har alltid vært sterk og fornuftig, visst forskjell på rett og galt, vite når man blir juge for. Men med han brydde jeg meg ikke. Superlykkelig når vi var sammen, og knust når han var opptatt og ikke hadde tid til meg. Han som var bra for meg brukte jeg tid på å falle for. For han var for perfekt, på alle måter. Aldri møtt en mann som til de grader var så tilstede. Men det varte dessverre ikke. Jeg jaktet mye på menn da jeg var i 20-årene. Men når de ble forelsket så forsvant min interesse. Så det er vel det..at jeg jakter fortsatt, på noen som ikke vil ha meg Anonymkode: def36...a34 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 14 minutter siden, a l'orange skrev: TS forsøker jo bare å finne noen som er bra for henne, hun planlegger ikke statskupp og brennemerking av menn (såvidt jeg vet). Er vel ikke så farlig om hun kategoriserer de som hun vil? Det er negativt i form av at det skaper fordommer og det fordummer noe som er mer komplekst. Tenk en mann delte kvinner opp i to kategorier: masekjerring og oppmerksomhetshore. Anonymkode: bbf4c...97d
a l'orange Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 (endret) ⭐️ Endret 30. november 2020 av a l'orange 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 Man lærer så lenge man lever Jo, lært tegnene, og løper fortere motsatt vei neste gang Anonymkode: def36...a34
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Gjesp please! Dette er like irriterende å lese om som PUA. Bare visvas., ingen dybde, ikke noe givende. Adjø, Anonymkode: de9a6...e8d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 Den i "good guy"teorien høres jo for god ut til å være sant, men enhver oppegående kvinne velger da han fremfor "bad boyen" du beskriver den typiske good guy er ikke det du beskriver da. Det er som regel de som klager på at alle jenter går etter bad boys, og bare er stakkarslig og bitre fordi kvinner ikke falt for dem pga noen egenskaper de har, ikke snill-egenskapen. Anonymkode: a76ca...b93
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den i "good guy"teorien høres jo for god ut til å være sant, men enhver oppegående kvinne velger da han fremfor "bad boyen" du beskriver den typiske good guy er ikke det du beskriver da. Det er som regel de som klager på at alle jenter går etter bad boys, og bare er stakkarslig og bitre fordi kvinner ikke falt for dem pga noen egenskaper de har, ikke snill-egenskapen. Anonymkode: a76ca...b93 Enig i det. Enkelte good guys blir frustrerte og irriterte på jenter som går etter bad boys. Og det er jo ingen logikk i det heller, at enkelte av oss faller for dem. Følelser får man dessverre ikke styrt, og all bedre viten forsvinner bare... Vet ikke hva min x var da, han som var good guy, aldri opplevd en sånn mann før, men vil gjerne møte en slik igjen Anonymkode: def36...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå