Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #81 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, Sjørøveren skrev: Like forferdelig mannesyn kvinner har her inne selv om du ikke får med deg alt. Så bitre mennesker finnes av begge kjønn. Ja, noen av kvinnene her inne flommer så over av mannshat at man merker det godt. Dette kommer veldig tydelig frem i de flest trådene som omhandler voldtekt.
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #82 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For noen kan det nok være det, dersom f.eks den som maser om sex har brukt grov vold tidligere som "straff" hvis h*n ikke fikk viljen sin. Anonymkode: 029ff...3f2 Man da er det ikke masingen som trigger det. Da er det tidligere bruk av grov vold. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #83 Skrevet 20. august 2016 2 minutter siden, Hummels3 skrev: Man da er det ikke masingen som trigger det. Da er det tidligere bruk av grov vold. Mishandleren er årsaken. Anonymkode: 029ff...3f2 2
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #84 Skrevet 20. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mishandleren er årsaken. Anonymkode: 029ff...3f2 og mishandling og masing om sex er ikke ekvivalent.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #85 Skrevet 20. august 2016 9 minutter siden, Hummels3 skrev: og mishandling og masing om sex er ikke ekvivalent. Det har jeg heller ikke sagt. Anonymkode: 029ff...3f2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #86 Skrevet 20. august 2016 Jeg er kvinne og har ikke voldtatt noen, men når jeg tenker sånn 20 år tilbake i tid så har det skjedd meg også ref. "dagens standard". En gang med eksen (vi var sammen da det skjedde). Jeg sa nei, men han kjørte på allikevel. Husker han angret og gråt etterpå. Han var ikke en voldelig person. Hele greia sluttet jeg å tenke på i løpet av et par dager. Gang nummer to bodde jeg i utlandet, og jeg skulle feire med en mannlig venn at jeg valgte å bli i dette landet og ikke dro hjem pg.a. hjemlengsel. Fikk noe greier i en drink og ble slapp og "medgjørlig" etterpå. Merkelig nok(?) har ikke disse to episodene satt spor i meg. Jeg er ikke traumatisert og har ikke engang tenkt tanken på anmeldelse. MÅ man bli traumatisert av "seksuelle misforståelser"? Er jeg gal som ikke går til psykolog på grunn av dette, ei heller har saksøkt mennene det gjelder? Den gangen med eksen ser jeg faktisk på som en misforståelse, da sexlivet var litt på tørke, og vi hadde snakket om ting som kunne piffe det opp. Deriblant "liksom-voldtekt". Da det faktisk skjedde var det åpenbart at jeg ikke ville være med på dette allikevel, noe han også i retrospekt skjønte. Jeg tør ikke poste med nick, for jeg føler det er mer tabu å beskytte menn enn å være innvandringsfiendtlig. Etter "Skam" og diverse anmeldelser synes jeg terskelen for voldtekt har gått over stokk og stein, og jeg synes synd på menn som er ute på jaktmarkedet vel vitende om at han kan bli anmeldt for voldtekt dagen derpå - kun fordi det er han som eier penisen og fordi kvinnen angrer. Enig med Elin Ørasether: http://www.nettavisen.no/na24/elin-rjaster---jeg-ble-voldtatt/3423253721.html Anonymkode: 7bb9e...23e 1
debatant Skrevet 20. august 2016 #87 Skrevet 20. august 2016 Den 19.8.2016 at 17.16, AnonymBruker skrev: Nå tar jeg utgangspunkt i den mest vanlige situasjonen i Norge, at en mann voldtar en kvinne. Er det noen her som har voldtatt noen? Eller vært i en situasjon der det har vært uklart om det var samtykke eller ikke? Jeg regner med at de som svarer velger å være anonyme. Anonymkode: 2aa40...192 Om det er noen som bruker sex for å oppnå makt, er det kvinner. Hva med å slutte med å anklage folk i øst og vest!?
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #88 Skrevet 20. august 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg heller ikke sagt. Anonymkode: 029ff...3f2 Neida, men det virker som om mange her mener det. Endret 20. august 2016 av Hummels3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #89 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og har ikke voldtatt noen, men når jeg tenker sånn 20 år tilbake i tid så har det skjedd meg også ref. "dagens standard". En gang med eksen (vi var sammen da det skjedde). Jeg sa nei, men han kjørte på allikevel. Husker han angret og gråt etterpå. Han var ikke en voldelig person. Hele greia sluttet jeg å tenke på i løpet av et par dager. Gang nummer to bodde jeg i utlandet, og jeg skulle feire med en mannlig venn at jeg valgte å bli i dette landet og ikke dro hjem pg.a. hjemlengsel. Fikk noe greier i en drink og ble slapp og "medgjørlig" etterpå. Merkelig nok(?) har ikke disse to episodene satt spor i meg. Jeg er ikke traumatisert og har ikke engang tenkt tanken på anmeldelse. MÅ man bli traumatisert av "seksuelle misforståelser"? Er jeg gal som ikke går til psykolog på grunn av dette, ei heller har saksøkt mennene det gjelder? Den gangen med eksen ser jeg faktisk på som en misforståelse, da sexlivet var litt på tørke, og vi hadde snakket om ting som kunne piffe det opp. Deriblant "liksom-voldtekt". Da det faktisk skjedde var det åpenbart at jeg ikke ville være med på dette allikevel, noe han også i retrospekt skjønte. Jeg tør ikke poste med nick, for jeg føler det er mer tabu å beskytte menn enn å være innvandringsfiendtlig. Etter "Skam" og diverse anmeldelser synes jeg terskelen for voldtekt har gått over stokk og stein, og jeg synes synd på menn som er ute på jaktmarkedet vel vitende om at han kan bli anmeldt for voldtekt dagen derpå - kun fordi det er han som eier penisen og fordi kvinnen angrer. Enig med Elin Ørasether: http://www.nettavisen.no/na24/elin-rjaster---jeg-ble-voldtatt/3423253721.html Anonymkode: 7bb9e...23e Jeg er også kvinne, og har opplevd lignende ting som du. Jeg er heller ikke på noen måte traumatisert av episodene, men de kan dukke opp som lite hyggelige minner av og til. Her er det nok ofte små ting som kan avgjøre hvor ubehagelig og skremmende en situasjon oppleves. Og ikke minst, mennesker er så veldig forskjellige når det gjelder hvordan vi takler og bearbeider skremmende og ubehagelige ting. Noen er robuste, andre er sensitive. Jeg har ikke sett skam, men har fulgt med på "voldtekt-diskusjoner" i det siste. Tidligere har jeg også lest flere av refleksjonene til bloggeren Tjomlid som har tatt opp dette tabu-temaet, og som dessverre har fått mye pepper for det. Jeg leste linken du la ut, og er også veldig enig med Elin Ørasether. Jeg og mange flere mener at terskelen skal være høy for at man skal kalle noe for voldtekt. Samtidig er bevisførselen når det gjelder overgrep der det ikke har vært brukt fysisk vold, eller det ikke finnes vitner, usannsynlig vanskelig. Men slik er det bare dessverre. Derfor kan man aldri snakke nok om og prente inn rusvett og sexvett i unge mennesker. Unge (og eldre) vil alltid gjøre dumme valg, både med og uten rusmidler, men kunnskap og informasjon er aldri feil. Jeg har en 16 år gammel sønn, og vi har diskutert dette temaet. Jeg merker at han er litt frustrert og stresset over tanken på sitt "kommende sexliv" når han ser hvor fort ting kan bli missforstått, og hvor lett det er å drite seg ut. 16-åringer skal ha lov til å fomle seg frem, drite litt på draget og erfare dårlig sex, uten at alt skal anmeldes eller dveles så mye ved. Anonymkode: c7e5c...049 1
visp Skrevet 20. august 2016 #90 Skrevet 20. august 2016 9 timer siden, Arabella skrev: Har du vondt for å forstå det du leser? Man velger ikke av egen fri vilje å ha sex når mannen maser og maser. Da gir man seg til slutt for å slippe gnålet og kanskje verre ting enn gnål, som korporligheter. Skjønner du nå? Ja, om det går til det punktet jeg har uthevet så blir det jo faktisk brukt makt. Men masing gjør jo ikke noe med ens frie vilje.
Nefarian Skrevet 20. august 2016 #91 Skrevet 20. august 2016 5 timer siden, amativeReflection skrev: Nei, det stemmer ikke at menn stort sett blir voldtatt av andre menn. Nei, heldigvis blir ikke menn stort sett voldtatt av andre menn. Da hadde det vært usannsynlig slitsomt å ferdes ute... Men de fleste av de som voldtar menn, er menn. Dette er noe man vet, da det er gjennomført store studier om temaet i både Norge og i andre land. 1
Nefarian Skrevet 20. august 2016 #92 Skrevet 20. august 2016 3 timer siden, Hummels3 skrev: Ja, noen av kvinnene her inne flommer så over av mannshat at man merker det godt. Dette kommer veldig tydelig frem i de flest trådene som omhandler voldtekt. Jøss! Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha lest alle innleggene her... men hvor er disse kvinnene med et "flommende" mannshat? 1
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #93 Skrevet 20. august 2016 7 minutter siden, Nefarian skrev: Jøss! Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha lest alle innleggene her... men hvor er disse kvinnene med et "flommende" mannshat? Jeg har dessverre ikke lov til å skrive brukernavn, da dette vil bli moderert grunnet spekulasjoner eller hvilken nå enn regel det går under, men om du leser gjennom voldtektstrådene som finnes nå så er det minst to personer som står veldig ut her.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #94 Skrevet 21. august 2016 12 timer siden, Sjørøveren skrev: Tydeligvis heldigvis blir ikke det tatt så seriøst. Aldri hørt noen har kommet i fengsel for de har mast om sex og dama har gitt etter tilslutt. I så fall hadde fengslene vert fulle Enig i at dette ikke er voldtekt, men er det virkelig noe å le av? Glad jeg aldri har opplevd at menn har behandlet meg på denne måten, så respektløst. Anonymkode: 057a0...f6b
Gjest Sjørøveren Skrevet 21. august 2016 #95 Skrevet 21. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i at dette ikke er voldtekt, men er det virkelig noe å le av? Glad jeg aldri har opplevd at menn har behandlet meg på denne måten, så respektløst. Anonymkode: 057a0...f6b Jeg ler av dumheten til folk! Av de som kaller alt mulig for voldtekt kun for å få uskyldige dømt! Snart kan ikke en mann være borti ei kvinne uten det blir voldtekt for visse folk. Sånt er til å le av ja. Eller egentlig til å grine av. Mens når menn blir voldtatt så blir det ikke tatt seriøst før han er død.
Safiye Skrevet 22. august 2016 #96 Skrevet 22. august 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt - Pavilion, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå