Arabella Skrevet 20. august 2016 #61 Skrevet 20. august 2016 2 minutter siden, Hummels3 skrev: Ja, jeg skjønner at man velger å ha sex med han for få en slutt på gnålet. Har du vondt for å forstå det jeg skriver? Mitt poeng er at "valget" ikke er frivillig.
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #62 Skrevet 20. august 2016 5 minutter siden, Arabella skrev: Mitt poeng er at "valget" ikke er frivillig. Og mitt poeng er at "valget" er frivillig. Det er ingen som tvinger deg til å ha sex med å mase om sex. Er du lei maset så kan du enten anmelde det til politiet eller forlate situasjonen. Velger man den lette løsningen med å ha sex for å få han til å holde kjeft så har man gjort et valg, dermed er det ikke voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #63 Skrevet 20. august 2016 Jeg har ikke voldtatt. Men jeg har sett noen bli voldtatt uten å gripe inn. Jeg så en gateprostituert i Oslo som ble voldtatt doggystyle. Hun gråt. Jeg grep ikke inn fordi "hun var bare en hore". Fælt. Skammelig gjort. Anonymkode: 583ef...fe6
Arabella Skrevet 20. august 2016 #64 Skrevet 20. august 2016 Jeg mener at mannen skal ta hensyn til hva jeg, og kvinner i tilsvarende situasjon, har mest behov for. I spedbarns- og småbarnstiden som jeg nå snakker om, er ofte søvnmangel prekært. Da får heller mannen fikse sin seksuelle frustrasjon på annen måte enn å tvinge til seg sex. Dette er mine siste ord til deg i denne saken. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #65 Skrevet 20. august 2016 17 timer siden, Sjørøveren skrev: Greit det men det er fortsatt ikke voldtekt selv om personen føler seg presset og er nedfor psykisk. Skal være forsiktig med å kalle alt mulig voldtekt kun for det er et samleie noen angrer på eller personen ikke klarte å si nei. Voldtekt er alvorig og skal ikke lekes med. Din definisjon av voldtekt er helt i utakt med straffelovens forarbeider og mange mange års rettspraksis. Det er generelt sett problemet ser jeg i disse diskusjonene, folk flest definerer voldtekt helt annerledes enn straffeloven og domstolene. Kunnskapen blant voksne mennesker er skremmende lav, og et svært stort problem. Det at folks private definisjoner er så snevre (er nesten bare overfallsvoldtekter i Slottsparken som kvalifiserer) er med på å stigmatisere mange som har blitt vildtatt andre steder enn i Slottsparken midt på natta. Anonymkode: fd553...216
Hummels3 Skrevet 20. august 2016 #66 Skrevet 20. august 2016 28 minutter siden, Arabella skrev: Jeg mener at mannen skal ta hensyn til hva jeg, og kvinner i tilsvarende situasjon, har mest behov for. I spedbarns- og småbarnstiden som jeg nå snakker om, er ofte søvnmangel prekært. Da får heller mannen fikse sin seksuelle frustrasjon på annen måte enn å tvinge til seg sex. Dette er mine siste ord til deg i denne saken. Så da mener du at å mase på sex er voldtekt, det er mottatt. Jeg synes selvsagt det er ganske horribelt og idiotisk av deg å mene dette, men du står selvsagt fri til å mene hva enn du vil. 2
Gjest Iddy Skrevet 20. august 2016 #67 Skrevet 20. august 2016 11 timer siden, amativeReflection skrev: Trussler om fysisk vold er en utvidelse av fysisk vold. Gidder ikke å gå inn i prinsippene av det. Når du dømmes for drapstrussler er det ikke "psykisk vold" du dømmes for. Selvsagt er det legitimt å spørre om menn som voldtar kvinner, eller en hvilken som helst arbitrær gruppe. Men hvis jeg sier jeg kun vil ta utgangspunkt i "dverger som voldtar barn, fordi dverger er de som oftest voldtar barn" håper jeg noen kommenterer begrunnelsen for å kun høre om den gruppen når den helt åpenbart er riv ruskende gale. Jeg var ikke uenig i begrensningen av spørsmålet, det var begrunnelsen, at menn som voldtar kvinner er normen jeg hadde et problem med. Vel, det er den kunnskapen vi har, og menn blir stort sett voldtatt av andre menn. At menn voldtar er selvfølgelig ikke normen - hvis det var det du mente.
ajarRun Skrevet 20. august 2016 #68 Skrevet 20. august 2016 Et øyeblikk siden, Iddy skrev: Vel, det er den kunnskapen vi har, og menn blir stort sett voldtatt av andre menn. At menn voldtar er selvfølgelig ikke normen - hvis det var det du mente. Nei, det stemmer ikke at menn stort sett blir voldtatt av andre menn. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #69 Skrevet 20. august 2016 Når jeg leser om det forferdelige kvinnesynet de fleste menn på dette forumet har så er jeg ikke overrasket over at opptil flere har voldtatt kvinner. Anonymkode: ef845...527 1
Gjest Sjørøveren Skrevet 20. august 2016 #70 Skrevet 20. august 2016 Altså mennesker må ha vett nok og stemme nok til å si NEI og mene det. Et nei er et nei. Ikke mer å snakke om. Ikke plutselig gå med på det for fyren maser, for da sier hun ja og er med uansett hvor lite lyst hun har. Ikke voldtekt. Det er noe alle må vite. Ikke minst må kvinner slutte å anmelde folk for de har hatt sex med noen de angrer på i ettertid. Folk skal ikke sitte uskyldig i fengsel for kvinner må føle seg bedre for de er sur på noen eller angret på sexen, eller ikke klarte å si nei. Lurer på om de føler seg bedre av å ødelegge andres liv. Kanskje der og da, men bare vent når de blir voksne nok og får følelser for andre mennesker. Angeren kommer senere i livet. En eller annen gang. Da det blir vondt. Kompisen min ble uskyldig anmeldt for voldtekt han aldri hadde gjort. Av ei som var sur på han. De hadde hatt sex ja, om han maste eller ikke vet jeg ikke. Tror ikke det for hun hadde begynt å forføre han. Uansett var de begge med på det. Etter noen dager kranglet de for noe og hun ble sur. Hun anmeldte han for voldtekt. Han ble tatt og de trodde på henne, men heldigvis innrømmet hun alt til slutt, så hun fikk bot. Godt at hun fikk straff igjen! Ellers har alle mennesker en munn de kan bruke og si NEI med og mene det. For hvis han da har sex med henne uansett så er det så klart voldtekt. Hvis hun gir han lov så er det ikke voldtekt. Hvis ikke mennesker klarer å bestemme over egen kropp vise at de mener nei, så bør de få opplæring i det! Noe annet når det er sovevoldtekt. Da sover jo personen og kan så klart ikke si nei eller ja.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #71 Skrevet 20. august 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke voldtatt. Men jeg har sett noen bli voldtatt uten å gripe inn. Jeg så en gateprostituert i Oslo som ble voldtatt doggystyle. Hun gråt. Jeg grep ikke inn fordi "hun var bare en hore". Fælt. Skammelig gjort. Anonymkode: 583ef...fe6 Men de har de samme følelsene som "vanlige" mennesker har? Lidelsen er jo like stor? Skjønte ikke dette helt. Jeg tror ikke at en med universitetsutdannelse tåler mindre og får mer vondt enn en uten utdanning, lissom Anonymkode: ff962...693
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #72 Skrevet 20. august 2016 1 minutt siden, Sjørøveren skrev: Altså mennesker må ha vett nok og stemme nok til å si NEI og mene det. Et nei er et nei. Ikke mer å snakke om. Ikke plutselig gå med på det for fyren maser, for da sier hun ja og er med uansett hvor lite lyst hun har. Ikke voldtekt. Det er noe alle må vite. Ikke minst må kvinner slutte å anmelde folk for de har hatt sex med noen de angrer på i ettertid. Folk skal ikke sitte uskyldig i fengsel for kvinner må føle seg bedre for de er sur på noen eller angret på sexen, eller ikke klarte å si nei. Lurer på om de føler seg bedre av å ødelegge andres liv. Kanskje der og da, men bare vent når de blir voksne nok og får følelser for andre mennesker. Angeren kommer senere i livet. En eller annen gang. Da det blir vondt. Kompisen min ble uskyldig anmeldt for voldtekt han aldri hadde gjort. Av ei som var sur på han. De hadde hatt sex ja, om han maste eller ikke vet jeg ikke. Tror ikke det for hun hadde begynt å forføre han. Uansett var de begge med på det. Etter noen dager kranglet de for noe og hun ble sur. Hun anmeldte han for voldtekt. Han ble tatt og de trodde på henne, men heldigvis innrømmet hun alt til slutt, så hun fikk bot. Godt at hun fikk straff igjen! Ellers har alle mennesker en munn de kan bruke og si NEI med og mene det. For hvis han da har sex med henne uansett så er det så klart voldtekt. Hvis hun gir han lov så er det ikke voldtekt. Hvis ikke mennesker klarer å bestemme over egen kropp vise at de mener nei, så bør de få opplæring i det! Noe annet når det er sovevoldtekt. Da sover jo personen og kan så klart ikke si nei eller ja. Du vet at man kan bli lammet av skrekk, grunnet noe som voldtektsforbryteren gjør (kommer med trusler, har truende adferd, bruker vold og/ eller annet)? Anonymkode: 029ff...3f2 1
Gjest Sjørøveren Skrevet 20. august 2016 #73 Skrevet 20. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser om det forferdelige kvinnesynet de fleste menn på dette forumet har så er jeg ikke overrasket over at opptil flere har voldtatt kvinner. Anonymkode: ef845...527 Like forferdelig mannesyn kvinner har her inne selv om du ikke får med deg alt. Så bitre mennesker finnes av begge kjønn.
Gjest Sjørøveren Skrevet 20. august 2016 #74 Skrevet 20. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet at man kan bli lammet av skrekk, grunnet noe som voldtektsforbryteren gjør (kommer med trusler, har truende adferd, bruker vold og/ eller annet)? Anonymkode: 029ff...3f2 At en fyr maser om sex er ikke grunn til å bli lammet av skrekk. Med mindre det er ei som har skikkelig traumer for noe i fortiden. Men det er jo noe hun bør fortelle om før hun møter en fyr. Er det er voldtektsforbryter som kommer med trusler etter hun har sagt nei er det noe annet. Ingen skal bli truet på livet og bruke vold. Er jo alvorlig nok bare det, og kan anmeldes. Men vanlig mas er ikke ulovlig. De fleste maser om noe eller har mast om noe. Tusenvis maser om sex. Ja til og med kvinner, for det finnes jo noen menn som ikke har sexlyst.
Gjest Iddy Skrevet 20. august 2016 #75 Skrevet 20. august 2016 42 minutter siden, amativeReflection skrev: Nei, det stemmer ikke at menn stort sett blir voldtatt av andre menn. Ifølge NKVTS undersøkelsen så blir voldtekt mot menn stort sett utført av menn.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #76 Skrevet 20. august 2016 28 minutter siden, Sjørøveren skrev: At en fyr maser om sex er ikke grunn til å bli lammet av skrekk. Med mindre det er ei som har skikkelig traumer for noe i fortiden. Men det er jo noe hun bør fortelle om før hun møter en fyr. Er det er voldtektsforbryter som kommer med trusler etter hun har sagt nei er det noe annet. Ingen skal bli truet på livet og bruke vold. Er jo alvorlig nok bare det, og kan anmeldes. Men vanlig mas er ikke ulovlig. De fleste maser om noe eller har mast om noe. Tusenvis maser om sex. Ja til og med kvinner, for det finnes jo noen menn som ikke har sexlyst. For noen kan det nok være det, dersom f.eks den som maser om sex har brukt grov vold tidligere som "straff" hvis h*n ikke fikk viljen sin. Anonymkode: 029ff...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #77 Skrevet 20. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen kan det nok være det, dersom f.eks den som maser om sex har brukt grov vold tidligere som "straff" hvis h*n ikke fikk viljen sin. Anonymkode: 029ff...3f2 Nettopp! Det forbauser meg hvor bombastisk mange uttaler seg når det gjelder voldtektsspørsmål- det kan være den som opplever krenkelsen har grunn til å frykte gjerningspersonen https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2008-4/id497659/?ch=4 Straffeloven §192 a Se pkt 3.2.2. Noen hevder man må sparke og slå og skrike nei for at det skal regnes som voldtekt, (Niks- det er ikke noe krav om at fornærmede må ha ytet motstand)-de har sin egen definisjon på hva en voldtekt er og ignorer loven- ignorer at hvert tilfelle skal vurderes med de omstendigheter som gjelder for akkurat det tilfellet .. Blir så matt. Anonymkode: 5f7e1...8c7 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #78 Skrevet 20. august 2016 Så samtale mellom mann og kone: Kan vi ha sex? Nei orker ikke. Jo, kom igjen'a? Nei sier jeg jo. Men jeg er jo så kåt på deg :)! Fint, men jeg har ikke lyst akkurat nå. Bare litt? Kan du runke/suge meg da? Ja Okey da, jeg kan suge deg men gjør deg ferdig fort da. = man har voldtatt kona si? Anonymkode: fcea5...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #79 Skrevet 20. august 2016 2 timer siden, Arabella skrev: Man anmelder gjerne ikke sin egen ektemann til politiet. Hvor skulle jeg tatt veien natterstid, eller dagtid for den del, med flere småbarn sovende? Du er uvitende om så mye, Hummels, og så kategorisk. Voldtektsmottak, selvfølgelig. Trodde (dessverre) det var noe alle kjente til i 2016. Anonymkode: fcea5...3e9 2
Gjest Sjørøveren Skrevet 20. august 2016 #80 Skrevet 20. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så samtale mellom mann og kone: Kan vi ha sex? Nei orker ikke. Jo, kom igjen'a? Nei sier jeg jo. Men jeg er jo så kåt på deg :)! Fint, men jeg har ikke lyst akkurat nå. Bare litt? Kan du runke/suge meg da? Ja Okey da, jeg kan suge deg men gjør deg ferdig fort da. = man har voldtatt kona si? Anonymkode: fcea5...3e9 Tydeligvis heldigvis blir ikke det tatt så seriøst. Aldri hørt noen har kommet i fengsel for de har mast om sex og dama har gitt etter tilslutt. I så fall hadde fengslene vert fulle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå