OPIgirl Skrevet 19. august 2016 #21 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, Hummels3 skrev: Ja, hun gikk med på det for å slippe maset. Hun valgte å ha sex med han for å få slutt på maset fremfor å fjerne seg fra situasjonen / anmelde for trakassering. Hennes valg, ikke voldtekt. 1 minutt siden, Hummels3 skrev: Ja, hun gikk med på det for å slippe maset. Hun valgte å ha sex med han for å få slutt på maset fremfor å fjerne seg fra situasjonen / anmelde for trakassering. Hennes valg, ikke voldtekt. Jo, når du blir presset nok psykisk, mener jeg det er voldtekt. Voldtekt betyr å bli tatt med vold. Hørt om psykisk vold? Dere menn må lære dere å ta nei for et nei. Det finnes ikke noe mer turn off enn menn som maser og gnåler om sex. Hvor er verdigheten og selvrespekten deres? Ferdig snakka. 8
Hummels3 Skrevet 19. august 2016 #22 Skrevet 19. august 2016 5 minutter siden, OPIgirl skrev: Jo, når du blir presset nok psykisk, mener jeg det er voldtekt. Voldtekt betyr å bli tatt med vold. Hørt om psykisk vold? Dere menn må lære dere å ta nei for et nei. Det finnes ikke noe mer turn off enn menn som maser og gnåler om sex. Hvor er verdigheten og selvrespekten deres? Ferdig snakka. Ja, de er turn off og de har ingen verdighet og selvrespekt, men det gjør ikke handlingen til en voldtekt. 4
Gjest Sjørøveren Skrevet 19. august 2016 #23 Skrevet 19. august 2016 (endret) Aldri voldtatt. Jeg blir ikke tent på tanken en gang av å voldta. Blir bare kvalm. Jeg er ikke et så grusomt menneske. Omvendt her. Jeg har blitt voldtatt. 2 timer siden, OPIgirl skrev: Når du maser deg til sex,er det strengt tatt ikke av fri vilje. Hun gikk vel med på det for å slippe maset og få fred. Så hvis ei dame jeg absolutt ikke vil ha sex med maser på meg om sex helt til jeg gir etter så kan jeg si det er voldtekt og ikke av fri vilje? Jeg kaller det ikke voldtekt når en person gir etter og er med på sexen. Mas eller ikke. Vil ikke personen ha sex så har h*n ikke sex. Blir h*n da overfalt og personen har sex med h*n enda h*n prøver å dytte den andre personen bort så er det voldtekt. Altså når personen er med på sexen så er det ikke voldtekt uansett hvor lite lyst h*n har til å ha sex. Endret 19. august 2016 av Sjørøveren
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #24 Skrevet 19. august 2016 ^Er ikke du samme person som hummels? Anonymkode: ff962...693 6
Cambria Skrevet 19. august 2016 #25 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, amativeReflection skrev: Og du har lest hele dommen regner jeg med? Sett hele rettssaken? Ofte er det mer vi ikke får med oss. Trussler feks er jo psykisk men vil kunne gjøre det til en voldtekt. Men type å få noen til å gi deg et pity fuck etter å ha maset i evigheter er ikke voldtekt. Jeg er meget sikker i min sak rundt denne dommen ja trusler er en del av den psykiske mishandlingen selvfølgelig, trusler er jo ikke fysisk vold.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #26 Skrevet 19. august 2016 Nei, menn som voldtar er ikke ekte menn og jeg mener at dødsstraff bør innføre for overfallsvoldteker og tvangssterilisering ved alle andre former for seksuelle overgrep. Tar jeg en på fersken blir det fengselstid på meg, men det blir i så fall med hevet hode. Anonymkode: 9d024...dad
Nefarian Skrevet 19. august 2016 #27 Skrevet 19. august 2016 3 timer siden, amativeReflection skrev: Du har ingen holdepunkt for å påstå at menn blir voldtatt mindre ofte enn kvinner. Denne type vrangforestillinger er ekstremt skadelig for menn utsatt for overgrep og bidrar til at overgrep mot men ikke blir rapportert inn (noen tolker underrapporteringen som fravær av overgrep mot menn, noe som selvsagt er riv ruskende galt). Hvis man ser på lovteksten har jeg både voldtatt og blitt voldtatt. Dog var ingen av partene misfornøyd etterpå. At en eller begge var ute av stand til å samtykke går igjen. Det er synd at menn opplever enormt sosialt stigma når de anmelder festvoldtekter og voldtekter der de var for fulle til å samtykke og de ble utnyttet av kvinner. Men for all del ikke tro at det ikke forekommer. Nå er overskriftet her "Menn: Har dere voldtatt noen?" Da regner jeg med at TS er mest nysgjerrig på mennene som voldtar og ikke kvinnene. Men litt rart å bare ta utgangspunkt i menn som voldtar kvinner, og ikke menn som voldtar menn. En større norsk undersøkelse viser at rundt 20 000 norske menn sannsynligvis har vært utsatt for voldtekt, to tredjedeler av menn, men allikevel, en tredjedel av kvinner. Av "kvinnelige overgriperne" var to tredjedeler kvinne, resten var mann og kvinne. Jeg er enig i at spørsmålet hadde vært mer interessant om det var rettet til både menn og kvinner. Og jeg er absolutt enig i at det er et mye større tabu, og at det er knyttet enda mer skam (om mulig) for menn som har blir voldtatt, enn kvinner, og det er synd.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #28 Skrevet 19. august 2016 Jeg tipser politiet om denne siden. Anonymkode: 8eb92...eda 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #29 Skrevet 19. august 2016 4 timer siden, Cambria skrev: Du kan faktisk bli dømt for voldtekt om det er greia der. Et nei er et nei, og om man driver psykisk vold for å få sex er det like mye voldtekt som fysisk vold for sex. Slik som at det er voldtekt å ha sex med noen som ikke er i stand til å gi sitt samtykke. Haha, psykisk vold? Nå har jeg hørt den også... Anonymkode: 77008...e69
Nefarian Skrevet 19. august 2016 #30 Skrevet 19. august 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, psykisk vold? Nå har jeg hørt den også... Anonymkode: 77008...e69 Siden du tydeligvis ikke har hørt om dette. Her er en enkel definisjon, og et par linker med diverse artikler og info rundt temaet. Kunnskap er en fin ting vettu Psykisk vold er alle måter å skade, skremme eller krenke på som ikke er direkte fysiske i sin natur, eller måter å styre eller dominere andre på ved hjelp av en bakenforliggende makt eller trussel. http://www.dagsavisen.no/innenriks/psykisk-vold-er-verst-1.283457 http://tryggere.no/om-sinne-og-vold/vold/ http://www.mentalhelse.no/nyheter/arkiv/2008/den-usynlige-volden http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/2892/44746669.pdf;jsessionid=55DD5C26881EA7A2AC3090CC32466775.bora-uib_worker?sequence=1 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #31 Skrevet 19. august 2016 12 minutter siden, Nefarian skrev: Siden du tydeligvis ikke har hørt om dette. Her er en enkel definisjon, og et par linker med diverse artikler og info rundt temaet. Kunnskap er en fin ting vettu Psykisk vold er alle måter å skade, skremme eller krenke på som ikke er direkte fysiske i sin natur, eller måter å styre eller dominere andre på ved hjelp av en bakenforliggende makt eller trussel. http://www.dagsavisen.no/innenriks/psykisk-vold-er-verst-1.283457 http://tryggere.no/om-sinne-og-vold/vold/ http://www.mentalhelse.no/nyheter/arkiv/2008/den-usynlige-volden http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/2892/44746669.pdf;jsessionid=55DD5C26881EA7A2AC3090CC32466775.bora-uib_worker?sequence=1 Kall det hva det faktisk er, som trusler eller manipulering. Anonymkode: 77008...e69
Ulla Ullsokk Skrevet 19. august 2016 #33 Skrevet 19. august 2016 (endret) 2 timer siden, Sjørøveren skrev: Aldri voldtatt. Jeg blir ikke tent på tanken en gang av å voldta. Blir bare kvalm. Jeg er ikke et så grusomt menneske. Omvendt her. Jeg har blitt voldtatt. Så hvis ei dame jeg absolutt ikke vil ha sex med maser på meg om sex helt til jeg gir etter så kan jeg si det er voldtekt og ikke av fri vilje? Jeg kaller det ikke voldtekt når en person gir etter og er med på sexen. Mas eller ikke. Vil ikke personen ha sex så har h*n ikke sex. Blir h*n da overfalt og personen har sex med h*n enda h*n prøver å dytte den andre personen bort så er det voldtekt. Altså når personen er med på sexen så er det ikke voldtekt uansett hvor lite lyst h*n har til å ha sex. Enig! Jenter må læres opp til å stå på sitt! Man har for pokker ikke sex med en fyr fordi han maser! Det er bare idiotisk! Enten blir hun truet/ holdt fast eller ikke. Så lenge hun fysisk klarer å fjerne seg uten at han hindrer henne, så er det jo ikke voldtekt! Ufin oppførsel, patetisk forsøk, men ikke voldtekt! Det er ikke bare å slenge rundt seg med "voldtekt" når man har hatt sex man ikke ønsket! Det undergraver virkelige voldtekter! Folk må ta ansvar for seg selv, begge kjønn! Hvis du blir voldtatt har du ikke noe ansvar, men ved sex du egentlig ikke vil ha, da har du et ansvar! Endret 19. august 2016 av Ulla Ullsokk 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #34 Skrevet 19. august 2016 5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Enig! Jenter må læres opp til å stå på sitt! Man har for pokker ikke sex med en fyr fordi han maser! Det er bare idiotisk! Virkeligheten er ikke så enkel. Om man allerede er langt nede psykisk, så er det mye lettere å utnytte en. Når det er sagt, så kan man være en normal, oppegående person og fortsatt bli gradvis psykisk nedbrutt til det punkt der vedkommende har klart å overbevise en om at det alltid har rett og at en selv er verdiløs. Det du skriver her vitner om et veldig simplitisk menneskesyn. Les om for eks stockholm's syndrom og du skjønner kanskje litt mer av hvor komplekse psykologiske mekanismer som ligger bak oppførsel. Mennesker er ikke roboter som handler rasjonelt, de er begrenset av egne følelser, bias, ønsker, håp, tro, mangel på evne til å se hele bilde, bakgrunn og oppvekst, erfaringer osv. Anonymkode: ff962...693 4
Nefarian Skrevet 19. august 2016 #35 Skrevet 19. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kall det hva det faktisk er, som trusler eller manipulering. Anonymkode: 77008...e69 Nei! Dette blir av alle mulig fagfolk og eksperter, både i rettsvesen, blant leger, samfunnsvitere og psykologer ++ kalt psykisk vold. Man kan sikkert også kalle det psykisk terror eller psykisk overgrep, men psykisk vold er der ute, om du vil eller ikke. 6
Gjest Sjørøveren Skrevet 19. august 2016 #36 Skrevet 19. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkeligheten er ikke så enkel. Om man allerede er langt nede psykisk, så er det mye lettere å utnytte en. Når det er sagt, så kan man være en normal, oppegående person og fortsatt bli gradvis psykisk nedbrutt til det punkt der vedkommende har klart å overbevise en om at det alltid har rett og at en selv er verdiløs. Det du skriver her vitner om et veldig simplitisk menneskesyn. Les om for eks stockholm's syndrom og du skjønner kanskje litt mer av hvor komplekse psykologiske mekanismer som ligger bak oppførsel. Mennesker er ikke roboter som handler rasjonelt, de er begrenset av egne følelser, bias, ønsker, håp, tro, mangel på evne til å se hele bilde, bakgrunn og oppvekst, erfaringer osv. Anonymkode: ff962...693 Greit det men det er fortsatt ikke voldtekt selv om personen føler seg presset og er nedfor psykisk. Skal være forsiktig med å kalle alt mulig voldtekt kun for det er et samleie noen angrer på eller personen ikke klarte å si nei. Voldtekt er alvorig og skal ikke lekes med.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #37 Skrevet 19. august 2016 1 minutt siden, Sjørøveren skrev: Greit det men det er fortsatt ikke voldtekt selv om personen føler seg presset og er nedfor psykisk. Skal være forsiktig med å kalle alt mulig voldtekt kun for det er et samleie noen angrer på eller personen ikke klarte å si nei. Voldtekt er alvorig og skal ikke lekes med. Igjen, jeg har aldri sagt det er voldtekt. I det minste sjekk om jeg har sagt det før du siterer Anonymkode: ff962...693
Gjest Sjørøveren Skrevet 19. august 2016 #38 Skrevet 19. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ^Er ikke du samme person som hummels? Anonymkode: ff962...693 Brukeren jeg hadde før het Hummels men jeg har aldri hatt brukerene hummels2 og hummels3. Så nei vi er ikke samme person.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #39 Skrevet 20. august 2016 48 minutter siden, Nefarian skrev: Nei! Dette blir av alle mulig fagfolk og eksperter, både i rettsvesen, blant leger, samfunnsvitere og psykologer ++ kalt psykisk vold. Man kan sikkert også kalle det psykisk terror eller psykisk overgrep, men psykisk vold er der ute, om du vil eller ikke. Greit nok, men hva er da forskjellen på psykisk vold og manipulasjon? Anonymkode: 77008...e69
Charmander Skrevet 20. august 2016 #40 Skrevet 20. august 2016 Ifølge Kvinnegruppen Ottar har man vel det så fort begge parter har en promille på mer enn 0.2%. Så da har vi vel alle her inne det? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå