Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gjør jeg det? Er det noe forskjell på det og en helt vanlig jobbsøknad? Det er til samme sjef og på samme avdeling. Sjefen kjenner meg godt.

Anonymkode: 97aaa...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil si det er forskjell. 

Først: ta en prat med din sjef. Det er vanlig kutyme å si fra muntlig om at den er interessert i å søke og be om en samtale på 5-10 minutter om den nye stillingen. Her kan du godt spørre rett ut hva du bør levere inn. I enkleste format er nemlig en søknad et par setninger der du gjør det klart at du søker og en vedlagt CV. Og i tilfelle der sjefen vet hvem du er og hva du har å tilby vil ikke noe du skriver gi deg jobben: enten synes sjefen du duger eller så synes hen ikke at du duger. 

Jeg ville skrevet at jeg søker på stilling sånn og slik og begrunnet hvorfor du ønsker den jobben over den du har nå. Muligens med et par ord om hva firmaet har å vinne på å ansette just meg.

Er det en lederstilling: skriv eller si muntlig noe om hvordan du faktisk tenker lede, gjerne med kommentarer til avdelingens utfordringer. Mange ledere har nemlig ikke noe form for plan, så ved å bevise at du faktisk har planer så stiller du langt fremme i køen.

Anonymkode: cd7ff...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...