Gå til innhold

Guarana sin mammadagbok?


Guarana

Anbefalte innlegg

Ok, dette blir en mammadagbok. Mest for min egendel. Allikevel hyggelig om noen stikker innom :) 

Etter litt klaging fra lille herr trøtt, bestemte mannen min seg for å ta han med seg på en liten tur ut (Hallelujah). Endelig litt fri! Dilemmaet nå var egentlig bare 1. Skal jeg sove? 2. Skal jeg bruke denne tiden på meg selv i våken tilstand. Det ble nr. 2. Joda, jeg ELSKER å være mamma, men OMG så deilig det er å få litt "fri" innimellom. Jeg rakk faktisk dusjing (uten synging til en baby som sitter i vippestolen), VARM kaffe og litt pc-tid. Jeg fikk til og med barbert leggene, og sprayet meg med litt selvbruning! Så nå føler jeg meg ganske fresh på utsiden, og litt mindre vrak på innsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Fine, fine,  gutten min har begynnt å le 😍 Herregud, jeg smelter! Den lille skapningen som for noen uker siden, kun var en liten knirkende klump, har begynnt å le. Ja, det er like super fantastisk som de sier.                             Ellers så vet jeg ikke hva som foregår med søvnen hans. Nå våkner han etter 20-40 min. Dette er helt nytt for meg. Han har ellers pleid å sove mellom 2-3 timer. Kan det være et utviklingssprang? Altså, jeg elsker han over alt på jord. Men, please,  kan han ikke bare sove litt lengre? For han er ikke akkurat i noe stjerne humør når han våkner.                                                                             Idag har jeg også kjøpt en ny leke til K. Kjøpte den anden som flyter rundt inni en ball fra fischer price. Vi har ikke fått testet den skikkelig enda, men det ser ut til at han liker den.  Jeg synes selv den er så enkel å fin. Så kjøpte jeg en bok til meg selv "Hold On To Your Kids". En parenting bok (hva heter det på norsk?). Så nå skal det pugges og læres hvordan være en forelder :opplyser:    Tenker å begynne på den nå, mens K sover.                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Æsj, forholdet til meg og mannen går det skikkelig dårlig med. Hvertfall i mine øyne. Føler at jeg bare irriterer meg over han, og at jeg bærer nag mot han, for en eller annen grunn. Styggt å si, men jeg finner meg selv i å drømme om å gjøre det slutt. Selv om jeg alltid da slår meg selv i tankene, for det å være alenemamma er sikkert ingen dans på roser.. Jeg jo egentlig ikke gjøre det slutt, vil bare at mannen skal forandre seg litt. Føler jeg har alt ansvaret av K. Han godt ha han, inntil K blir grinete, da gir han alltid K til meg. Så drømmer jeg om at mannen står opp med K engang innimellom slik at jeg får sover litt lengre. (Mannen begynner ikke å arbeide før kl. 13, så han har faktisk mulighet for å gjøre dette). Allikevel, kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger har gjort det gjennom disse 4 månedene.. Også er det det med husholdningen da, han rydder og vasker KUN hvis jeg ber han om det. Virker som han tror jeg bare har fri, selv om jeg har sagt til han uttallige ganger at K trenger meg 24/7, og jeg blir sliten. Det som kanskje irriterer meg aller mest er internett bruken hans.  Er han hjemme så er internett hans første prioritet. Er vi ute på kafe, kan han lett finne på å ta opp mobilen og fikle med den, Av og til sitter jeg der og prater, men får kun "mhm" til svar. Jeg har så lyst å ha en samtale med han!!! Føler at han ikke respekterer meg, og at jeg ikke elsker han lengre. Jada, jeg gjør sikkert mye "feil" i forholdet selv, men måtte bare få ut frustrasjonen min et sted.   Og ja, forresten, jeg har prøvd mange ganger å snakke med han om problemene våre, men han vil ikke. Så jeg har gitt litt opp der... Selv om jeg sikkert bør ta det opp igjen snart, før det er for seint til å fikse det. Gidder ikke å lese korrektur.. Så det er sikkert mange små feil (skriver fra mobil) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan han ikke bare ta initiativ til bleieskift Av seg selv. Jeg orker ikke å spørre om det hver gang!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herregud tiden går fort 😱 Følte det var igår jeg skrev det syte-innlegget om mannen, haha. Tror jeg var ekstremt sliten, noe som gjorde meg litt gal, for det er ikke slik jeg føler om mannen lengre :fnise: bare av og til.... Men det er vel innenfor normalen, eller? 😁                   Nå har jeg bestillt meg et nytt bæresjal, gleder meg såååå til å få det. Har bare lånt sjal til nå, og bestemte meg derfor for å kjøpt ett siden jeg omtrent bare bærer. Det var kun derfor jeg kjøpte et, altså.. Og ikke fordi det finnes så sykt mange fine...jeg lover.  Har begynnt å bli forkjølet, noe som egentlig passer veldig dårlig fordi jeg har alt for mye å gjøre om dagen. Så nå har jeg lagt meg I senga med mini, en cola (har ikke drukket cola på over ett år) og PCn, satser på at det hjelper på forkjølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...