AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #1 Skrevet 19. august 2016 Er det en signal om at kanskje kroppen mangler vitaminer og mineraler slik at kroppen må bruke ektra krefter? Merker det skikkelig at det er høyere puls rett etter spising. Har bestilt time hos legen, men det er ikke før om en uke. Anonymkode: ebfcb...588
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #3 Skrevet 19. august 2016 Jeg får også det og fikk beskjed av legen om at fordi jeg har lavt blodtrykk så *øker* blodtrykket når maten skal forbrennes.. Anonymkode: 78231...486
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #4 Skrevet 19. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får også det og fikk beskjed av legen om at fordi jeg har lavt blodtrykk så *øker* blodtrykket når maten skal forbrennes.. Anonymkode: 78231...486 Gikk pulsen din ned igjen etterhvert da? Det går min også. Og hvor høy puls fikk du? Anonymkode: ebfcb...588
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #5 Skrevet 19. august 2016 Det er helt vanlig. Kroppen din (fordøyelsen, blodsukkerregulering og en del andre funksjoner) begynner jobbe etter inntak av mat, noe som igjen øker pulsen. Men slik du beskriver det er det ikke høyere puls som er problemet, det virker som om du snakker om hjertebank? Anonymkode: e91a9...4d2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #6 Skrevet 19. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig. Kroppen din (fordøyelsen, blodsukkerregulering og en del andre funksjoner) begynner jobbe etter inntak av mat, noe som igjen øker pulsen. Men slik du beskriver det er det ikke høyere puls som er problemet, det virker som om du snakker om hjertebank? Anonymkode: e91a9...4d2 Ja altså, med høy puls kommer også hjerttebank. Men det gir seg etterhvert. Anonymkode: ebfcb...588
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #7 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja altså, med høy puls kommer også hjerttebank. Men det gir seg etterhvert. Anonymkode: ebfcb...588 Det er ikke vanlig å ha hjertebank sammen med forhøyet puls etter mat. Vanligste årsaken til hjertebank etter måltid, er en blodsukkerreaksjon. Som oftest på grunn av redusert glukosetoleranse (høyt blodsukker), eller reaktiv hypoglykemi. (raskt blodsukkerfall) Da stabiliserer pulsen seg etterhvert når blodsukkeret gjør det. Anonymkode: e91a9...4d2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #8 Skrevet 19. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanlig å ha hjertebank sammen med forhøyet puls etter mat. Vanligste årsaken til hjertebank etter måltid, er en blodsukkerreaksjon. Som oftest på grunn av redusert glukosetoleranse (høyt blodsukker), eller reaktiv hypoglykemi. (raskt blodsukkerfall) Da stabiliserer pulsen seg etterhvert når blodsukkeret gjør det. Anonymkode: e91a9...4d2 Når dette skjedde igår så hadde jeg ikke spist fra 11.30 til 21. Bare liten is imellom der. Anonymkode: ebfcb...588
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Jeg får rundt 100 i puls etter større måltid. Går ned i.l.a en time Anonymkode: b8d7a...f10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå