Gå til innhold

Hei

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hallo

Endret av Lillemeg1234
Fordi jeg ikke vil ha innlegget her lenger
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med broren din, hør hva han tenker om det? Regner med at han kjenner til situasjonen?

• Liker 2
Skrevet

Det er din brors dag, ikke din mors. Jeg synes du skal dra.

Forøvrig enig med en over at du kan snakke med broren din om ditt dilemma.

Anonymkode: 54adf...dd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror deg når du sier du hadde dine grunner, og jeg er glad for at du har det bedre etter du tok valget. Jeg har selv kuttet kontakt med en forelder. 

Men å kutte de helt ut betyr at de er ute. Du har sørget de og gått videre. Hun er ikke innforstått med det på samme måte. Hun sørger kanskje enda, eller er bitter. 

Du reagerer med å bli redd for hva hun skal si til andre, og det sier meg mye om hva slags person hun er. Og er hun slik så er det ikke sikkert du er den eneste som har lagt merke til det. 

Du kan snakke med broren din, men han er fortsatt en mindreårig i hennes hjem. Hun vil fortsatt bestemme hvem som kan dukke opp i konfirmasjonen. 

Det jeg synes du skal gjøre er å prate med broren din og forklare at du gjerne ville være der, men at du dessverre ble bedt om å ikke møte. Ja, det er kanskje kjipt å legge den infoen på et barn, men like kjipt av henne om hun later som om du ikke ville komme. Han er tenåring, og de er ganske kløktige på å kommunisere uten foreldrenes vitenskap, så dere klarer nok å holde kontakten. 

Spør noen deg rett ut så har du lov til å svare. En ubestridt løgn blir fort en sannhet. Om det kommer flyvende apekatter (mennesker som forfekter din mors sak) har du lov til å fortelle din side av historien. 

Hold hodet høyt, og husk på at familie ikke alltid betyr at mennesker er verdt å holde kontakt med. 

Anonymkode: a59c8...23d

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ringte henne for å høre hvordan dere skulle forholde dere til hverande? Hadde det ikke vært smartere å bare dra dit,og så oppføre seg som folk? Vært normalt høflige osv. Da kunne jo alt ha blitt gjennomført smertefritt. Synd med sånt drama,mest for broren din sin skyld.

Skrevet (endret)
Den 18. august 2016 at 23.21, NotNaomi skrev:

Skjønner ikke hvorfor du ringte henne for å høre hvordan dere skulle forholde dere til hverande? Hadde det ikke vært smartere å bare dra dit,og så oppføre seg som folk? Vært normalt høflige osv. Da kunne jo alt ha blitt gjennomført smertefritt. Synd med sånt drama,mest for broren din sin skyl

Endret av Lillemeg1234
Fordi
Skrevet (endret)
Den 18. august 2016 at 22.26, AnonymBruker skrev:

Det er din brors dag, ikke din mors. Jeg synes du skal dra.

Forøvrig enig med en over at du kan snakke med broren din om ditt dilemma.

Anonymkode: 54adf...dd7

Endret av Lillemeg1234
Ja
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...