Gå til innhold

Enkeltpersonsforetak-krav til lokale?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å starte enkeltpersonsforetak og jobbe hjemmefra.. Er det krav om at det lokalet jeg jobber fra er regulert til næringsvirksomhet da??

finner ikke regler på det, og har spurt to stk. En sier ja,en andre nei, og i midten sitter jeg og er forvirret...

Anonymkode: b0a6a...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 6abe9...97d

Skrevet

har du evt link til et regelverk el lignende? Vil være litt forberedt i oppstartsfasen før jeg sender inn søknaden.....

Anonymkode: b0a6a...90d

Skrevet

Tror da du kan drive med det hjemmefra.

Anonymkode: d5050...f3d

Skrevet

Ingen link til regelverk nei, men kjenner mange som har enkeltpersonsforetak, nesten alle driver hjemmefra. Selvsagt er det litt an på hva du gjør, men hovedregelen er at du ikke trenger 

Anonymkode: 6abe9...97d

Gjest Blondie65
Skrevet

De eneste tilfellene det er krav til bedriftens lokaler for en selvstendig næringsdrivene er når man eventuelt skal trekke fra husleie på skatten. Jeg tror at det allerede er lenket til det regelverket lenger opp i tråden.

Dersom ENK'et skal ha ansatte, drive produksjon eller lignende kommer arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter inn i bildet.

Skrevet

Nei, det er det ikke krav til. Kun dersom du skal trekke fra husleie og sånne ting. Dette står det ganske fint forklart når du skal registrere foretaket ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...