AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #1 Skrevet 18. august 2016 Vurderer å starte enkeltpersonsforetak og jobbe hjemmefra.. Er det krav om at det lokalet jeg jobber fra er regulert til næringsvirksomhet da?? finner ikke regler på det, og har spurt to stk. En sier ja,en andre nei, og i midten sitter jeg og er forvirret... Anonymkode: b0a6a...90d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #3 Skrevet 18. august 2016 har du evt link til et regelverk el lignende? Vil være litt forberedt i oppstartsfasen før jeg sender inn søknaden..... Anonymkode: b0a6a...90d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #4 Skrevet 18. august 2016 Tror da du kan drive med det hjemmefra. Anonymkode: d5050...f3d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #5 Skrevet 18. august 2016 Dersom du bruker ett rom i hjemmet til kun næringsvirksomhet så kan du trekke det av på skatten, så ja. Du kan fint jobbe hjemmefra. http://www.skatteetaten.no/no/Bedrift-og-organisasjon/Drive-bedrift/Enkeltpersonsforetak/Hjemmekontor/ Anonymkode: 58aec...ac3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #6 Skrevet 18. august 2016 Ingen link til regelverk nei, men kjenner mange som har enkeltpersonsforetak, nesten alle driver hjemmefra. Selvsagt er det litt an på hva du gjør, men hovedregelen er at du ikke trenger Anonymkode: 6abe9...97d
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2016 #7 Skrevet 18. august 2016 De eneste tilfellene det er krav til bedriftens lokaler for en selvstendig næringsdrivene er når man eventuelt skal trekke fra husleie på skatten. Jeg tror at det allerede er lenket til det regelverket lenger opp i tråden. Dersom ENK'et skal ha ansatte, drive produksjon eller lignende kommer arbeidsmiljøloven med tilhørende forskrifter inn i bildet.
Jolene Skrevet 18. august 2016 #8 Skrevet 18. august 2016 Nei, det er det ikke krav til. Kun dersom du skal trekke fra husleie og sånne ting. Dette står det ganske fint forklart når du skal registrere foretaket ditt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå