AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #101 Skrevet 20. august 2016 Det er veldig veldig vanlig, faktisk mer vanlig enn at man har kuler som synes og/eller merkes. Man behøver ikke ha andre symptomer. Anonymkode: 29945...c3a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #102 Skrevet 20. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kuler som er under huden, det er altså noe man kan ha? Er det vanlig? Anonymkode: 71f7f...860 Du trenger en legekonsultasjon. Du har en unormalt høy bekymring rundt dette. Du trenger hjelp. Anonymkode: b8053...b8c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #103 Skrevet 20. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig veldig vanlig, faktisk mer vanlig enn at man har kuler som synes og/eller merkes. Man behøver ikke ha andre symptomer. Anonymkode: 29945...c3a Veldig vanlig hva da? Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #104 Skrevet 20. august 2016 http://hudoglaserklinikken.no/behandlinger/atherom/ Jeg tror at det er dette jeg har. Matcher mine symptomer helt. Og det står itilegg at de er vanlige å ha i hodebunnen. Tanker? (Ja har bestilt legetime, men bare spør meg rundt) Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #105 Skrevet 20. august 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at "En kul som kjennes som en ert, kan være større enn det den kjennes ut som"? Anonymkode: 71f7f...860 Ta det helt med ro! Jeg snakker om brystkreft og denne konkrete kulen hun skriver at hun har kjent i brystet, ikke noe annet. Jeg er heller ikke lege, jeg sier ikke at hun er syk har bare vært syk selv og er opptatt av brystkreft, det er kun det jeg har erfaring med. Måten du stresser med dette på, får meg til å tenke at du virker redd for mye og bør snakke med legen din om alt du er redd for, for du har ikke godt av å være redd for alt. Kjære deg, de fleste kuler er ikke farlige, og er man redd for helsen, spør man legen og ikke KG. Anonymkode: cb85a...65a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #106 Skrevet 20. august 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er skremselspropaganda. Det er fullstendig normalt å avvente mindre vekster i brystet hos yngre kvinner, med mindre det er noe som indikerer at det er noe annet enn et fibroadenom (som forøvrig utgjør nesten alle kuler hos ungre kvinner). Disse er helt ufarlige, og det er ikke nødvendig å gjøre noe med dem om de ikke vokser seg unødvendig store. De er meget langsomtvoksende, invaderer ikke omkringliggende vev, og metastaserer (sprer seg) ikke. Mammografi hos unge kvinner er forøvrig ikke en undersøkelse som gir sikre funn. Legen vet om denne kulen, og den vil bli fulgt opp. Du skaper hysteri med din påstand. Anonymkode: b8053...b8c Vet du, jeg insinuerer overhodet ikke at noen i denne tråden har noen sykdom selv om jeg skriver at man bør sjekke nærmere, og ikke uten videre la saken bero. Hva er vitsen med å vente? Er det en bindevevsknute er jo alt i orden, og takk jeg vet at bindevevsknuter ikke sprer seg til lymfer eller blodbaner. Og ja, jeg vet at mammo gir usikre funn på unge kvinner, men aner ikke hvor ung denne brukeren er. Vet du? Det finnes dessuten flere undersøkelsesmetoder. Min "propaganda" om å undersøke kuler i brystet, har sitt utgangspunkt i at jeg selv har hatt brystkreft og vet relativt mye om emnet. Anonymkode: cb85a...65a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #107 Skrevet 20. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du, jeg insinuerer overhodet ikke at noen i denne tråden har noen sykdom selv om jeg skriver at man bør sjekke nærmere, og ikke uten videre la saken bero. Hva er vitsen med å vente? Er det en bindevevsknute er jo alt i orden, og takk jeg vet at bindevevsknuter ikke sprer seg til lymfer eller blodbaner. Og ja, jeg vet at mammo gir usikre funn på unge kvinner, men aner ikke hvor ung denne brukeren er. Vet du? Det finnes dessuten flere undersøkelsesmetoder. Min "propaganda" om å undersøke kuler i brystet, har sitt utgangspunkt i at jeg selv har hatt brystkreft og vet relativt mye om emnet. Anonymkode: cb85a...65a Ro deg ned. Denne kulen ER undersøkt, og den vil bli fulgt opp. Det du gjør er å skremme folk. Det har ingen hensikt å gjøre noe med denne før den eventuelt begynner å utvikle seg, og sannsynligvis har den ikke noe malignitetspotensiale, for da ville pasienten ha fått en helt annen beskjed. Det du gjør nå, er å skape mistillit mellom pasient og lege, og med det indusere frykt hos de som leser her, og som ikke kan forventes å vite noe om dette. Anonymkode: b8053...b8c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #108 Skrevet 20. august 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ro deg ned. Denne kulen ER undersøkt, og den vil bli fulgt opp. Det du gjør er å skremme folk. Det har ingen hensikt å gjøre noe med denne før den eventuelt begynner å utvikle seg, og sannsynligvis har den ikke noe malignitetspotensiale, for da ville pasienten ha fått en helt annen beskjed. Det du gjør nå, er å skape mistillit mellom pasient og lege, og med det indusere frykt hos de som leser her, og som ikke kan forventes å vite noe om dette. Anonymkode: b8053...b8c Ja, siden du vet alt om dette og kan bekrefte at alt er i orden og under kontroll slår jeg meg til ro med det. Jeg blåser egentlig i forholdet mellom pasient og lege, jeg er mer opptatt av pasienten, men når det er sagt er det ingen lege som lar seg vippe av pinnen av at en bruker på et forum oppfordrer en annen bruker til å sjekke en kul. De fleste leger er proffere enn som så. Anonymkode: cb85a...65a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #109 Skrevet 20. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, siden du vet alt om dette og kan bekrefte at alt er i orden og under kontroll slår jeg meg til ro med det. Jeg blåser egentlig i forholdet mellom pasient og lege, jeg er mer opptatt av pasienten, men når det er sagt er det ingen lege som lar seg vippe av pinnen av at en bruker på et forum oppfordrer en annen bruker til å sjekke en kul. De fleste leger er proffere enn som så. Anonymkode: cb85a...65a Jeg gjentar: Dette ER undersøkt, og funnet ikke behandlingstrengende slik den nå ser ut. Ingen er vippet av noen pinne. Oppfordringen din er grunnløs siden undersøkelsen er gjort, og det du skriver driver bare opp frykt for andre lesere. Anonymkode: b8053...b8c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #110 Skrevet 20. august 2016 http://hudoglaserklinikken.no/behandlinger/atherom/ Jeg tror at det er dette jeg har. Matcher mine symptomer helt. Og det står itilegg at de er vanlige å ha i hodebunnen. Tanker? (Ja har bestilt legetime, men bare spør meg rundt) Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #111 Skrevet 20. august 2016 Da er det nok det du har. Så da behøver du ikke legetimen egentlig, siden det står at de ikke er farlige og ikke trenger og fjernes, med mindre den er skjemmende og iøyefallende. Og det høres det ikke ut som din er, hvis du nesten ikke kan finne den igjen nå. Anonymkode: 29945...c3a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #112 Skrevet 20. august 2016 Men kan være greit å fjerne dem før de blir sånn her: http://www.lesco.md/images/slides/generalsurgery/aterom_preoperator-1.jpg Anonymkode: 29945...c3a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #113 Skrevet 21. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det nok det du har. Så da behøver du ikke legetimen egentlig, siden det står at de ikke er farlige og ikke trenger og fjernes, med mindre den er skjemmende og iøyefallende. Og det høres det ikke ut som din er, hvis du nesten ikke kan finne den igjen nå. Anonymkode: 29945...c3a Vet du noe om ateromer? Hvordan ser de ut osv? Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #114 Skrevet 21. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kan være greit å fjerne dem før de blir sånn her: http://www.lesco.md/images/slides/generalsurgery/aterom_preoperator-1.jpg Anonymkode: 29945...c3a Hva i alle dager. Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #115 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva i alle dager. Anonymkode: 71f7f...860 Det er sånn store atomer ser ut. Etter at de har vokst fra små og nesten ikke merkbare og synlige. Anonymkode: 29945...c3a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #116 Skrevet 21. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn store atomer ser ut. Etter at de har vokst fra små og nesten ikke merkbare og synlige. Anonymkode: 29945...c3a Det bildet du delte skjer kanskje hos 1 av 1 milion som har atomer og da. Men hvordan kjennes atomer ut? Er de harde? Når de er små. Anonymkode: 71f7f...860
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #117 Skrevet 21. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det bildet du delte skjer kanskje hos 1 av 1 milion som har atomer og da. Men hvordan kjennes atomer ut? Er de harde? Når de er små. Anonymkode: 71f7f...860 ? Noen som har hatt/vet hvordan ateromer kjenns ut? Anonymkode: 71f7f...860
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. august 2016 #118 Skrevet 21. august 2016 Kreft kan starte som en liten kvise og utvikle seg mer. En kul kan også være liten utenpå men vokse seg innover inni deg. En svulst kan også spre seg ved at metastaser, kreftceller sprer seg ved blodet og danne nye svulster andre steder i kroppen. For din egen helse og bekymring ville jeg gått til legen så du blir undersøkt og kan roe deg ned Sannsynligvis er det bare en fettkul eller noe annet som ikke er farlig.
lillesky Skrevet 22. august 2016 #119 Skrevet 22. august 2016 Tråden er ryddet for persondebatt. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #120 Skrevet 23. august 2016 Den 21.8.2016 at 22.32, Mysticgirl skrev: Kreft kan starte som en liten kvise og utvikle seg mer. En kul kan også være liten utenpå men vokse seg innover inni deg. En svulst kan også spre seg ved at metastaser, kreftceller sprer seg ved blodet og danne nye svulster andre steder i kroppen. For din egen helse og bekymring ville jeg gått til legen så du blir undersøkt og kan roe deg ned Sannsynligvis er det bare en fettkul eller noe annet som ikke er farlig. Kan starte som kvise og utvikle seg mer, hæ? Du mener som en liten kul vel? Hva gjelder fettkul så tror jeg ikke det er det, da fettkul er endel større, og min er på størrelse med en nupp. Anonymkode: 71f7f...860
Fremhevede innlegg