Gå til innhold

Jeg skal gifte meg, jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bli ordentli' kjerring, med mann og greier. Unger har vi fra før, men pytt. Giftemålet skal mest sannsynlig skje i høst - ingen fest etterpå. Orker ikke. Vil ikke være midtpunkt, det er faktisk såvidt at jeg gifter meg nettopp på grunn av det. Sosial angst, vil ikke at folk ser på meg eller blir rørt, det er det verste jeg vet om nesten. 

Billig brudekjole må jeg ha, men hvor? Hvilken? Kan jeg ha på meg hvit joggebukse?

Skal gifte meg kirkelig, men prestekontoret er trege med å svare... "vi kan svare om 14 dager", sa de. Akkurat den presten jeg ikke vil ha. Kan man velge prest?

Forlovere? Aner ikke hvem som skal være det, helt ærlig talt så kjenner jeg ingen jeg egentlig ønsker å ha som forlovere. Kjenner jeg inni hodet mitt nedgraderer rollen "forlover" veldig, slik at noen jeg kjenner kan passe inn i den "uviktige rollen der" :)

Mannen har jeg kjent i 9 år, vi har vært sammen i 8 av dem. Flott mann, gode verdier, feil og mangler som alle har, men jeg er nok minst like ille sjøl. Dette er altså ikke en nyforelsket-sveve-på-skyer-så-utrolig-romantisk-giftermål-med-perfekt-borddekking-og-nydelig-pynt(for-ikke-å-snakke-om-kaken!)-greie! Dette giftermålet skjer fordi vi mener at det er rett å være gift, og så har det jo endel fordeler med seg. Vil være gode forbilder for barna også :) 

Ring har jeg, det har jeg hatt i mange år. Verre med ham, som har rota bort (den dyre gull-)ringen sin! Må ha ny. Typisk menn, eller? 

Så plan: Kjøpe dilldall, gifte seg, ta 1-2 dager alene og borte. På hytta kanskje? Hvetebrødsdagene blir meget korte :) Skjønner hvorfor man gifter seg før man får barn altså ;) Da er det jo en liten sjans for romantikk, liksom. 

Samoberen min "maser" om at vi skal lage flere barn, på bryllupsnatta (ooh, så romantisk), men jeg bare eh.. nei.. sliten! Nok unger nå!

Flere som vil skravle eller? 

Anonymkode: 2e7b6...620

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvit joggebukse? Håper du tuller :fnise:

Skrevet
3 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Hvit joggebukse? Håper du tuller :fnise:

Jeg hadde brukt det om jeg kunne. Bryllup for meg er ikke noe annet en lovnader foran en prest. Samme hva man har på seg, vel? Mange lager dilldall ut av bryllup, når det egentlig handler om at man lover, foran Gud, at man skal være tro mot sin utkårede. 

Det handler jo egentlig ikke om kaker, mat, selskap, alkohol, fine kjoler, perfekt hår+perfekt sminke, og planlegging ned i minste detalj. Det har man 50-års lag til.

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde brukt det om jeg kunne. Bryllup for meg er ikke noe annet en lovnader foran en prest. Samme hva man har på seg, vel? Mange lager dilldall ut av bryllup, når det egentlig handler om at man lover, foran Gud, at man skal være tro mot sin utkårede. 

Det handler jo egentlig ikke om kaker, mat, selskap, alkohol, fine kjoler, perfekt hår+perfekt sminke, og planlegging ned i minste detalj. Det har man 50-års lag til.

Jeg ser hva du mener. Å du MÅ absolutt ikke bruke kjole, men hva med en mellomting? Enten en fin bukse og overdel, eller en helt enkel sommerkjole du har hengende i skapet? :) dilldall er absolutt ikke nødvendig

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler'n! Jeg gifta meg i en deilig komfortabel hvit bomullskjole med stretch. Helt topp. 

(Hadde stiv og ukomfortabel brudekjole også, men den brukte jeg heller på festen som var en uke senere.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...