AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Jeg ønsker å forsikre katten min, og lurer på om dere katteeiere har noen gode og rimelige forsikringer å anbefale? Anonymkode: c8bd2...834
Kontormus Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Jeg har Agria, de har direkteoppgjør hos de fleste behandlere. Har dog ikke hatt behov for å bruke den. 1
kikkana Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Nei, en plass går grensen:p Fikk nesten kjeft av veterinær når jeg var der sist, fordi jeg ikke ville forsikre katten. Det er en katt! Hun skal få leve ett naturlig liv. blir hun syk skal hun slippe å leve igjennom en tung behandling.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Kontormus skrev: Jeg har Agria, de har direkteoppgjør hos de fleste behandlere. Har dog ikke hatt behov for å bruke den. Jeg har null peiling på eller erfaring med slikt, kunne du forklart litt nærmere hvordan det fungerer? Ville satt kjempestor pris på det Anonymkode: c8bd2...834
Kontormus Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har null peiling på eller erfaring med slikt, kunne du forklart litt nærmere hvordan det fungerer? Ville satt kjempestor pris på det Anonymkode: c8bd2...834 Kattene er forsikret for behandling til inntil 60 000 hver. Har minste egenandel (1500 kr) og muligens en liten bevegelig prosentandel. Medisiner dekkes med inntil 3000. For mine to betaler jeg 429 kr pr måned og de er hhv 2 1/2 år og 7 mnd. Tror ikke Agria har noen øvre aldersgrense på katter 1
Kontormus Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 23 minutter siden, kikkana skrev: Nei, en plass går grensen:p Fikk nesten kjeft av veterinær når jeg var der sist, fordi jeg ikke ville forsikre katten. Det er en katt! Hun skal få leve ett naturlig liv. blir hun syk skal hun slippe å leve igjennom en tung behandling. Stakkars katt sier nå jeg. Du vil vel ikke kasterere den heller, for det er "unaturlig"? 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 10 minutter siden, Kontormus skrev: Kattene er forsikret for behandling til inntil 60 000 hver. Har minste egenandel (1500 kr) og muligens en liten bevegelig prosentandel. Medisiner dekkes med inntil 3000. For mine to betaler jeg 429 kr pr måned og de er hhv 2 1/2 år og 7 mnd. Tror ikke Agria har noen øvre aldersgrense på katter Tusen takk for svar Anonymkode: c8bd2...834
Tesss Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 23 minutter siden, kikkana skrev: Nei, en plass går grensen:p Fikk nesten kjeft av veterinær når jeg var der sist, fordi jeg ikke ville forsikre katten. Det er en katt! Hun skal få leve ett naturlig liv. blir hun syk skal hun slippe å leve igjennom en tung behandling. Katter kan jo ofte få små skader som krever kostbar men mild behandling. Bl.a har mine gjennomgått rift på øyet (Krevde 3 forskjellige øyedråper, men ble helt fin igjen etter behandling) kutt i halen som måtte sys, måtte da gjennom narkose som ble kostbart, en hadde en infeksjon som krevde antibiotika, men de ble jo helt friske etterpå. Har ikke forsikring, men vurderer det til mine katter nettopp fordi de er så uheldige innimellom. 1
Saphyria Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 Eg har hund, men uansett, eg bruker Gjensidige fordi det var enklest siden eg har innboforsikring og bilforsikring hos de. I følge ein undersøkelse tidligere (kan lese den på nettet om du søker), så er det visst DnB som er best i test, men da må man ha ein noen form for forsikring hos de fra før av, og det hadde ikkje eg.
kikkana Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 4 minutter siden, Kontormus skrev: Stakkars katt sier nå jeg. Du vil vel ikke kasterere den heller, for det er "unaturlig"? Hun er kastrert. Handler ikke om unaturlig eller ikke. Mer om at jeg ønsker å behandle katten som ett dyr, ikke ett menneske. Hun har det toppers hun. Har hatt hund som fikk kreftbehandling, skal aldrig la ett dyr slite på den måten igjen!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 15 minutter siden, kikkana skrev: Hun er kastrert. Handler ikke om unaturlig eller ikke. Mer om at jeg ønsker å behandle katten som ett dyr, ikke ett menneske. Hun har det toppers hun. Har hatt hund som fikk kreftbehandling, skal aldrig la ett dyr slite på den måten igjen! Nå trenger ikke all behandling å være like alvorlig som kreftbehandling da.. -.- Anonymkode: a0266...73d 4
Kontormus Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 10 minutter siden, kikkana skrev: Hun er kastrert. Handler ikke om unaturlig eller ikke. Mer om at jeg ønsker å behandle katten som ett dyr, ikke ett menneske. Hun har det toppers hun. Har hatt hund som fikk kreftbehandling, skal aldrig la ett dyr slite på den måten igjen! Jeg ser for meg at katter (og hunder) kan komme ut for ulykker og skades, eller rammes av sykdom som kan behandles. Det siste jeg tenker på når vi snakker forsikring, er dyr som er døende eller lever et liv i smerter av uhelbredelig sykdom. De færreste veterinærer anbefaler heller ikke behandlig av noe hvor det kun blir å utsette det uunngåelige 2
kikkana Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå trenger ikke all behandling å være like alvorlig som kreftbehandling da.. -.- Anonymkode: a0266...73d Nei. Om min katt trenger en antibiotikakur eller en enkel operasjon skal hun få det. Men hvis hun får en alvorlig diagnose osv, skal hun slippe dette livet. Men nå skal du få gjøre det slik du ser det best med din katt og jeg med min:)
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 57 minutter siden, kikkana skrev: Nei, en plass går grensen:p Fikk nesten kjeft av veterinær når jeg var der sist, fordi jeg ikke ville forsikre katten. Det er en katt! Hun skal få leve ett naturlig liv. blir hun syk skal hun slippe å leve igjennom en tung behandling. FY F! Dette er jækli holdning og jeg forventer at katten blir omplassert til ansvarlige personer. Jeg kjenner avsky mot slik nedgradering. SKJERP DEG! Anonymkode: 9c381...34c 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 4 minutter siden, kikkana skrev: Nei. Om min katt trenger en antibiotikakur eller en enkel operasjon skal hun få det. Men hvis hun får en alvorlig diagnose osv, skal hun slippe dette livet. Men nå skal du få gjøre det slik du ser det best med din katt og jeg med min:) Ser prøver å hente deg inn igjen. For sent. Anonymkode: 9c381...34c
kikkana Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 3 minutter siden, Kontormus skrev: Jeg ser for meg at katter (og hunder) kan komme ut for ulykker og skades, eller rammes av sykdom som kan behandles. Det siste jeg tenker på når vi snakker forsikring, er dyr som er døende eller lever et liv i smerter av uhelbredelig sykdom. De færreste veterinærer anbefaler heller ikke behandlig av noe hvor det kun blir å utsette det uunngåelige Jojo, en enkel behandling er jeg også med på. Men jeg velger å ikke bruke forsikring. Har hatt katt i alle de år uten at noen har blitt skadet mer en ett hakk i øret osv. Mulig derfor jeg tenker slik.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #17 Skrevet 18. august 2016 1 minutt siden, kikkana skrev: Jojo, en enkel behandling er jeg også med på. Men jeg velger å ikke bruke forsikring. Har hatt katt i alle de år uten at noen har blitt skadet mer en ett hakk i øret osv. Mulig derfor jeg tenker slik. Det må være årsaken ja. Men vær forsiktig å prat med katters verdi. Jeg krever at enhver dyreeier har tid, kjærlighet og økonomi til å beskytte dyret sitt. Det er bare veldig bra at folk forsikrer kattene sine Anonymkode: 9c381...34c 2
kikkana Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: FY F! Dette er jækli holdning og jeg forventer at katten blir omplassert til ansvarlige personer. Jeg kjenner avsky mot slik nedgradering. SKJERP DEG! Anonymkode: 9c381...34c FY F! Dette er jækli holdning og jeg forventer at katten blir omplassert til ansvarlige personer. Jeg kjenner avsky mot slik nedgradering. SKJERP DEG! Anonymkode: 9c381...34c Hva er en jækli holdning? Min katt får alt hun trenger, fra mat til omsorg. Blir hun syk eller skadet på en måte som krever omfattende behandling. Mener jeg det er bedre at hun slipper. Om katten blir tatt av dage, vil det være 10 ganger verre for meg en for katten. Dog en enkel behandling som f eks antibiotikakur eller noe med ett øye etc, er jeg med på. Når det er sagt, så har ett dyr mindre verdi en ett menneske i mine øyne. Det betyr IKKE at jeg mener at dyr skal behandles dårlig på noen som helst måte. MEN dersom dyret blir så dårlig at det må igjennom omfattende behandling og eller leve redusert, vil jeg heller at dyret skal få dø.
kikkana Skrevet 18. august 2016 #19 Skrevet 18. august 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være årsaken ja. Men vær forsiktig å prat med katters verdi. Jeg krever at enhver dyreeier har tid, kjærlighet og økonomi til å beskytte dyret sitt. Det er bare veldig bra at folk forsikrer kattene sine Anonymkode: 9c381...34c Nei, en katt har ikke like mye verdi som ett menneske i mine øyne, det kommer jeg aldri til å være forsiktig med å si. Min katt sitt liv har av rent prinsipielle årsaker mindre verdi en ett hvert menneske på kloden, i mine øyne. Det betyr ikke at jeg mener at en katt skal leve under dårlige forhold eller ikke få behandling for skader det fint kan leve godt med! Om noen forsikrer dyret sitt er det for så vidt greit, men å bruke omfattende midler på en katt som hadde hatt det bedre i døden, kan ikke jeg forstå. Har som sagt hatt hund som ble opperert for kreft, dette forlenget bare piningen til hunden og det var egentlig en lettelse å få henne avlivet. Og denne operasjonen var ved anbefaling fra veterinær.
kikkana Skrevet 18. august 2016 #20 Skrevet 18. august 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser prøver å hente deg inn igjen. For sent. Anonymkode: 9c381...34c Nope, jeg sier alltid det jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå