Gå til innhold

Hva er vitsen med ghosting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frekkeste du kan gjøre, og spesielt om du er for feig til å svare på et spørsmål!

Anonymkode: 75411...19d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitsen er vel å unngå konflikt. Feig løsning som gjør motparten mye sintere og mer frustrert enn en direkte avvisning.. Håpløst :dry:

• Liker 3
Skrevet

De er feige og konfliktsky. Skjedd meg én gang, og følte meg så innmari liten og dum, men det var jo han som var teit.

Anonymkode: b863e...e6d

• Liker 5
Skrevet

Norske menn = feige. 

Anonymkode: 93555...926

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det er både feigt og egoistisk. Mangel på folkeskikk.

Anonymkode: fbd44...a93

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er feige og konfliktsky. Skjedd meg én gang, og følte meg så innmari liten og dum, men det var jo han som var teit.

Anonymkode: b863e...e6d

Jeg føler meg så teit. :( 

Verste er at jeg faktisk vurderte å velge denne mannen, istedenfor en som har spandert og invitert meg på ting. :( 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frekkeste du kan gjøre, og spesielt om du er for feig til å svare på et spørsmål!

Det er en feig utvei mange bruker.

Skrevet

Svaret er vel ganske enkelt - når folk sier at de "bare vil ha sannheten", mener de det sjelden. Det leder til ytterligere samtale, spørsmål, fortvilelse. Ghosting formidler tydelig budskapet (med mindre man er i fornektelse), og er i mange tilfeller litt lettere for begge parter. 

Enden på visa er at alle hater å bli avvist, og de vil finne en årsak til hvorfor vedkommende er en drittsekk eller en hurpe. Hører hele tiden folk si at "det hadde vært så mye enklere om h*n sa det rett ut", men den kjøper jeg ikke. De hadde vært like sinte eller lei seg uansett. 

Jeg averterer ikke "ghosting" her, bare sier at jeg forstår hvorfor folk gjør det. Jeg har opplevd det, og jeg har gjort det. Jeg har også valgt klar tale et par ganger, uten at det har endt så mye bedre. Enten så kommer det en rekke oppfølgingsspørsmål som egentlig ikke er relevante, noen ganger er det sinne og noen ganger en forsvarsmekanisme med masse tull om at "jeg tenkte bare vi kunne være venner". 

Anonymkode: 7b2c4...e71

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er vel ganske enkelt - når folk sier at de "bare vil ha sannheten", mener de det sjelden. Det leder til ytterligere samtale, spørsmål, fortvilelse. Ghosting formidler tydelig budskapet (med mindre man er i fornektelse), og er i mange tilfeller litt lettere for begge parter. 

Enden på visa er at alle hater å bli avvist, og de vil finne en årsak til hvorfor vedkommende er en drittsekk eller en hurpe. Hører hele tiden folk si at "det hadde vært så mye enklere om h*n sa det rett ut", men den kjøper jeg ikke. De hadde vært like sinte eller lei seg uansett. 

Jeg averterer ikke "ghosting" her, bare sier at jeg forstår hvorfor folk gjør det. Jeg har opplevd det, og jeg har gjort det. Jeg har også valgt klar tale et par ganger, uten at det har endt så mye bedre. Enten så kommer det en rekke oppfølgingsspørsmål som egentlig ikke er relevante, noen ganger er det sinne og noen ganger en forsvarsmekanisme med masse tull om at "jeg tenkte bare vi kunne være venner". 

Nei du tar helt feil. De gangene jeg har fått en forklaring og et avslag, så har jeg også glemt fyren fem minutter etterpå. Når jeg har blitt ghosta så gjør jeg ikke annet enn å tenke på grunnen for dette. Det gnager og jeg får ikke fred. Det er så sårende og forvirrende. 

Anonymkode: 7c4fe...0dd

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du tar helt feil. De gangene jeg har fått en forklaring og et avslag, så har jeg også glemt fyren fem minutter etterpå. Når jeg har blitt ghosta så gjør jeg ikke annet enn å tenke på grunnen for dette. Det gnager og jeg får ikke fred. Det er så sårende og forvirrende. 

Sant det her.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det har aldri jeg eller mine venninner opplevd. Hvis noen har sagt rett ut til meg: beklager men er ikke intr i å date deg lenger. Så har jeg svart: ok :) 

Har ikke spurt noe mer for jeg har jo da blitt avvist ikke sant. Samme de gangene jeg har avvist noen,de svarer ok eller lykke til videre eller noe. Men så har jeg folkeskikk,noe norske menn mangler så inn i helvete! Her i USA er menn så høflige. 

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du tar helt feil. De gangene jeg har fått en forklaring og et avslag, så har jeg også glemt fyren fem minutter etterpå. 

Da var du vel strengt tatt ikke veldig interessert i utgangspunktet. 

Uansett så ville jeg - som sagt - ikke unnskylde det. Kun forklare det. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det har aldri jeg eller mine venninner opplevd. Hvis noen har sagt rett ut til meg: beklager men er ikke intr i å date deg lenger. Så har jeg svart: ok :) 

Det er fint, men dessverre er det en del som ikke klarer det (kvinner OG menn), og det er årsaken til at hele "ghosting"-konseptet eksisterer i utgangspunktet. 

Skrevet
37 minutter siden, Envy skrev:

Vitsen er vel å unngå konflikt. Feig løsning som gjør motparten mye sintere og mer frustrert enn en direkte avvisning.. Håpløst :dry:

Ja, det er vel for å unngå konfrontasjon, konflikt og eventuell krangling.

Jeg gjorde det et par ganger i begynnelsen av 20-årene da jeg ikke skjønte hvordan det kan ende med å såre andre. Etter å ha blitt litt eldre, skjønte jeg at det er vanlig folkeskikk å la det være.  Etter å ha blitt ghostet selv, av en mann i midten av 30-årene, har jeg også kjent hvor sårende og forvirrende det er. Jeg svarer derfor alltid og avslutter på en ordentlig måte med de jeg dater.

En god venninne av meg ghoster stadig vekk, og jeg må innrømme at det overrasker meg. Hun er snill og sosialt oppegående, men har tilsynelatende ikke peiling på hvordan det kan påvirke folk (eller så bryr hun seg ikke).

Anonymkode: a289c...c34

• Liker 2
Skrevet

Det blir jo bare mer konflikt om man ghoster feil person :P de fleste skjønner de blir ghosta men ikke alle. Og da blir det et helvete. Noe de fortjener når de mangler normal folkeskikk. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg går alltid bare ut fra at det er en fase. Har aldri opplevd at noen som forsvinner ikke kommer tilbake.

Anonymkode: 424a3...a61

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet du bare forklarer det og ikke forsvarer ghosting, men hvis man ikke er voksen nok til å kunne gi et menneske man har brukt tid på en ordentlig beskjed bør man revurdere om man er voksen nok for et forhold. Det er jo ikke som om folk bare ghoster folk de har snakket med i 5 min. De ghoster folk etter 6 mnd med dating, 3 år med forhold.
Beklager, jeg synes avvisning er en del av voksenlivet og å date med alt det fører med seg. Blir for dumt å bare velge det som er behagelig i livet.

Anonymkode: fc0d8...6ca

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet du bare forklarer det og ikke forsvarer ghosting, men hvis man ikke er voksen nok til å kunne gi et menneske man har brukt tid på en ordentlig beskjed bør man revurdere om man er voksen nok for et forhold. Det er jo ikke som om folk bare ghoster folk de har snakket med i 5 min. De ghoster folk etter 6 mnd med dating, 3 år med forhold.
Beklager, jeg synes avvisning er en del av voksenlivet og å date med alt det fører med seg. Blir for dumt å bare velge det som er behagelig i livet.

Anonymkode: fc0d8...6ca

Right to the point. Ga deg en pluss jeg :) 

• Liker 3
Skrevet

Er gammeldags og 100% enig i at folk bør kunne si hvorfor man ikke ønsker å gå videre med noe. Og at å ikke gi lyd fra seg eller å ikke gi grunn, er feigt.

Det er viktig å si hvorfor, fordi da lærer den andre noe om seg selv. For eksempel kan noen ha dårlige turn off vaner som de ikke er klar over. Ved å få dette konfrontert som en turn off, slipper de å gå på 10 avvisninger til før de skjønner årsaken og kan gjøre noe med det. Kan virke som ekkelt der og da, men hvis ting blir sagt på en ok måte, er det klart mer empatisk en å bare fordufte.

Blir litt som å få sparken fra jobb uten å vite hvorfor.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, kikkana skrev:

Er gammeldags og 100% enig i at folk bør kunne si hvorfor man ikke ønsker å gå videre med noe. Og at å ikke gi lyd fra seg eller å ikke gi grunn, er feigt.

Det er viktig å si hvorfor, fordi da lærer den andre noe om seg selv. For eksempel kan noen ha dårlige turn off vaner som de ikke er klar over. Ved å få dette konfrontert som en turn off, slipper de å gå på 10 avvisninger til før de skjønner årsaken og kan gjøre noe med det. Kan virke som ekkelt der og da, men hvis ting blir sagt på en ok måte, er det klart mer empatisk en å bare fordufte.

Blir litt som å få sparken fra jobb uten å vite hvorfor.

Ikke sant?

Sannheten er vondt, men det er like vondt å gå lenge uten å vite hvorfor.. det svir og jeg kjenner meg så dum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...