AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Hei, jeg er en forholdsvis ung pike og sliter med ofte dårlig ånde. Jeg føler ofte at jeg har dårlig smak i munnen og prøver og ikke være i tett nærhet med noen. Dette er et et problem jeg har hatt lenge, og jeg bruker både munnskyll, tyggis og pusser tennene regelmessig. Men føler at det ikke alltid er nok, eller at det hjelper. Jeg føler også at dette er et problem i sosialt samvær med andre, eller om jeg skulle datet/funnet meg en kjæreste. Jeg vet ikke hvor ille det er, eller hvor ofte jeg har dårlig ånde da jeg ikke merker det selv. Jeg har sjeldent fått tilbakemeldinger fra andre enn familiemedlemmer. Er det flere som sliter med det samme, og hva kan jeg gjøre for og bli kvitt dette? - Jeg tør verken date noen eller gå til legen, da jeg syntes at dette er meget flaut og ubehagelig. xoxo Anonymkode: f5c99...9e4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Jeg vet du ikke vil høre det, men du bør gå til legen. Sannsynligvis er det noe som kan fikses fort og greit, for eksempel kan legen ha andre forslag til det du bruker nå. Har du belegg på tunga? Klarer du å se om du har noe langt baki halsen? Se her: https://www.google.no/search?q=mandler+d%C3%A5rlig+%C3%A5nde&espv=2&biw=1440&bih=799&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfjdLL-sjOAhUyS5oKHc2pBvwQ_AUIBigB Disse kan føre til dårlig ånde. Men det enkleste er å spørre et familiemedlem rett ut sånn at du vet om det er noe du innbiller deg eller ikke. De fleste av oss har lukter jo ikke tyggegummi hele dagen, men det er forskjell på "vanlig" ånde og dårlig ånde. Mulig at du har utviklet såpass sterke komplekser at du bare ikke er klar over at det du har er helt vanlig Anonymkode: 9c172...426
QQbaby Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er en forholdsvis ung pike og sliter med ofte dårlig ånde. Jeg føler ofte at jeg har dårlig smak i munnen og prøver og ikke være i tett nærhet med noen. Dette er et et problem jeg har hatt lenge, og jeg bruker både munnskyll, tyggis og pusser tennene regelmessig. Men føler at det ikke alltid er nok, eller at det hjelper. Jeg føler også at dette er et problem i sosialt samvær med andre, eller om jeg skulle datet/funnet meg en kjæreste. Jeg vet ikke hvor ille det er, eller hvor ofte jeg har dårlig ånde da jeg ikke merker det selv. Jeg har sjeldent fått tilbakemeldinger fra andre enn familiemedlemmer. Er det flere som sliter med det samme, og hva kan jeg gjøre for og bli kvitt dette? - Jeg tør verken date noen eller gå til legen, da jeg syntes at dette er meget flaut og ubehagelig. xoxo Anonymkode: f5c99...9e4 Du må aldeles ikke være i nærheten av noen, men godt at du er klar over dette selv. Nå er det slik at ikke alle er født vakre og tiltrekkende (slik som meg selv), og derfor må man noen ganger bare akseptere at man er annerledes. Men mitt tips til deg er å holde en klar avstand, og ikke innlede noe nært forhold til noen, slik at ikke noen oppdager at du sliter med dårlig ånde Endret 17. august 2016 av QQbaby
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Forstår problemet. Det er veldig vanskelig å vite hva som er legitimt og hva som er paranoia. Spesielt når man har fått tilbakemelding på det. Jeg har det, men det er lenge siden. På det tidspunktet spiste jeg mye rare produkter i forsøk på å holde vekten. Men kommentaren sitter fortsatt i meg. Er hos tannlegen hver 6. måned og alt er bra....Men er redd hele tiden. Anonymkode: 9f54f...6c0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, QQbaby skrev: Du må aldeles ikke være i nærheten av noen, men godt at du er klar over dette selv. Nå er det slik at ikke alle er født vakre og tiltrekkende (slik som meg selv), og derfor må man noen ganger bare akseptere at man er annerledes. Men mitt tips til deg er å holde en klar avstand, og ikke innlede noe nært forhold til noen, slik at ikke noen oppdager at du sliter med dårlig ånde Hvorfor må hun ikke være i nærheten av noen eller innlede et forhold? Har ikke hun på lik linje med alle andre krav på et godt liv? Er man annerledes fordi man sliter med noe slikt?... Anonymkode: f5c99...9e4 4
Bokdamen Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Ta dette opp med tannlege og/eller lege for å se om det er en medisinsk grunn. Du bør også pusse tungen når du pusser tenner, og bruker du tanntråd? Begge deler hjelper med å få vekk bakterier som lukter. Hvis det er lenge siden sist du brukte tanntråd kan du ofte smake det når du gjør det igjen.
lillesky Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 Tråden er ryddet for persondebatt. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå