Gå til innhold

Forrett når hovedrett er kalkunbryst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Noen som har tips til forrett når hovedrett skal være kalkunbryst med grønnsaker, poteter og saus?

Ikke skalldyr da brudgommen ikke er noe stort fan av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laks? 

Anonymkode: 17c10...d0a

Skrevet

Du har ikke tenkt på å kanskje droppe forretten da? Man kan bli ganske oppblåst i tillegg til at man kan legge på seg ekstra fett pp steder man ikke ønsker, noe som ikke er pent.

Skrevet

Herregud - to dumme svar. 

Hvorfor ikke en type salat?  Det er mange helt fantastiske oppskrifter som egner seg til et bryllup.  Du kunne hatt blandet fjeldsalat med tørket tranbær, syltet pære, norzola eller geitost og en god vinaigrette...eller caesar salat med hjemmelaget caesar dressing osv.  

Det er også mange type supper som kunne ha smakt himelsk som forrett.  Think out of the box, siden dere går for noe uvanlig.  

Anonymkode: 5d9d5...d9d

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, QQbaby skrev:

Du har ikke tenkt på å kanskje droppe forretten da? Man kan bli ganske oppblåst i tillegg til at man kan legge på seg ekstra fett pp steder man ikke ønsker, noe som ikke er pent.

Ja GUD, DET tenker vi mest på ved feiring av bryllup.. 

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke en type salat?  Det er mange helt fantastiske oppskrifter som egner seg til et bryllup.  Du kunne hatt blandet fjeldsalat med tørket tranbær, syltet pære, norzola eller geitost og en god vinaigrette...eller caesar salat med hjemmelaget caesar dressing osv.  

Det er også mange type supper som kunne ha smakt himelsk som forrett.  Think out of the box, siden dere går for noe uvanlig.  

Mmmh.. smart!

Ja vi velger noe utradisjonelt, siden en del av gjestene ikke spiser annet enn kylling/kalkun..

Tenkte på koldtbord og men falt mer for kyllingbryst ideen ;)

Skrevet

Ei tjukk fiskesuppe? 

Laksemousse?

Skrevet
12 minutter siden, pompdelux skrev:

Ja GUD, DET tenker vi mest på ved feiring av bryllup.. 

Da er svaret enkelt, dropp forretten ;)

Skrevet

Vi hadde kyllingbryst til hovedrett. Til forrett gjekk vi for potetlompe med snøfrisk (av typen ramsløk og kvitløk om eg ikkje hugsar heilt feil)  salatblad og fenalår.  Rulla saman, sjølvsagt. Eit par jordbær ved sida av.  Veldig enkelt og veldig godt. 

• Liker 1
Gjest økonomifrue
Skrevet

Litt avhengig av årstiden, men er det sensommer/høst ville jeg gått for en suppe! En litt luksusvariant av Soppsuppe, blomkålsuppe eller tomatsuppe med noe godt brød til? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er laks dumt svar? Var akkurat det vi hadde i vår dag. Men det var vel dumt det da

• Liker 2
Skrevet

Gulerot og ingefærsuppe! Hadde det som forrett i min konfirmasjon:)

Gjest Blondie65
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er laks dumt svar? Var akkurat det vi hadde i vår dag. Men det var vel dumt det da

Det manglet vel kanskje litt for at det ble en forrett av det? Hva slags tilberedning, hvilket tilbehør?

Skrevet

Blomkålsuppe med focaccia eller aspergessuppe, det er godt og enkelt. 

Skrevet

waldorfsalat

Anonymkode: a485e...09c

Skrevet

Suppe som flere har foreslått-sopp, tomat, blomkål

risotto med sopp

laksemousse

carpaccio

asparged med spekeskinke 

spekeskinke medmelon

Ravioli fylt med søtpotet og salviesmør

Anonymkode: e133b...967

Skrevet

Noe friskt som passer til sesongen. Hva med en carpaccio eller annen form for salat? Eller sashimi av laks eller tunfisk? Er alt av skalldyr utelukket eller kunne feks kamskjell gå? Hva med neslesuppe? Det er så grønt og fint og dødsgodt. Eller hva med en "tartar" av fisk eller grønnsaker med kanskje vaktelegg? Eller hva med bare en løksuppe?

Skrevet
13 timer siden, Blondie65 skrev:

Det manglet vel kanskje litt for at det ble en forrett av det? Hva slags tilberedning, hvilket tilbehør?

MAngelfullt er ikke de samme som dumt er det? Og jeg skrev laks alene for at det ikke skulle bare være ett spor, du har sashimi, carpachio, suppe osv. Navner du en spsifikk ødlegger du fantasien-.

Skrevet

Jeg er glad for spesifikke forslag jeg altså :)

Er vel mest scampi som er uaktuelt, han har smakt blåskjell og likte det bedre enn reker/scampi.

Vurderte asparges og spekeskinke, veldig lettvint og godt da :)

Skrevet
8 minutter siden, pompdelux skrev:

Jeg er glad for spesifikke forslag jeg altså :)

Er vel mest scampi som er uaktuelt, han har smakt blåskjell og likte det bedre enn reker/scampi.

Vurderte asparges og spekeskinke, veldig lettvint og godt da :)

Skulle til å foreslå melon og skinke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...