AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Talkshowdronning legger ut bilde hvor hun fremstiller Usain Bolt som sin negerslave. Det har naturlig nok kommet heftige reaksjoner på dette, da det minner om situasjonen i det sørlige USA i slavetiden, hvor negerslaver bar på hvite, viftet foran dem på varme dager osv. http://www.dagbladet.no/kjendis/matte-svare-pa-rasismeanklager-etter-bolt-bilde/60665092 Anonymkode: 132b4...2d6 1
Leifern Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 (endret) Dette er selvsagt en spøk, men likevel fin bruk av "current year"-argumentet: https://encyclopediadramatica.se/The_Current_Year Endret 17. august 2016 av Leifern 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Dette er et perfekt eksempel på at social justice warriors og diverse andre politiske korrekte folk har fåt gjennomsyret samfunnet vårt alt for mye, der alt er rasisme eller sexisme og ingenting kan spøkes med. Herregud sier bare jeg. Anonymkode: 8c810...1d8 1
Drizzt Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Hva er galt med folk som ser rasisme overalt? Stakkars rasismeplaget mennesker som føler en sterk trang å se rasisme overalt i verden. Det må være virkelig slitsomt i lengden å ikke evne se verden som den er. 3
Gjest Trollkarlen Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 SJWs og andre lidelser er mennesker som egentlig driter i rasisme og alt det de hyler etter. Det viktigste for dem er at de blir hørt. HØR PÅ MEG. SE PÅ MEG. JEG EKSISTERER, GI MEG OPPMERKSOMHET. Og det blir jo bare verre med årene når flere og flere av disse kommer til verden. Fremtiden er en mørk plass.
Gothminister Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Kan ikke se noe rasisme De er gode de som ser rasisme overalt. Blir som paranoide mennesker som ser kamera og avlyttingsutstyr hvor de en er.
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. august 2016 #9 Skrevet 19. august 2016 Rasisme har blitt et skjellsord, som kastes rundt i hytt og pine.
KittenOfDoom Skrevet 19. august 2016 #10 Skrevet 19. august 2016 Dette blir jo helt dust. Var Ellen på ryggen til en hvit mann i tullebildet hadde det vært "sexist!!!!! She can't walk herself because she's a woman!!!!" *rage*. Uansett hva, så vil SJWs finne noe å hyle om, og det er utrolig dumt at et begrep som rasisme blir kastet rundt i hytt og dynetrekk som det her.... 2
fuglekvitter__ Skrevet 19. august 2016 #11 Skrevet 19. august 2016 (endret) Jeg ser ikke rasisme overalt, men har sett grov rasisme i hverdagen for tiden. "Der er negerne og hottentottene" er utrolig nok helt vanlig for folk å si. Hvis dere hører etter om hva de synger her i sangen til Jaa9 og OnklP, så er dette en form for rasisme. Sangen (dette mener dem er musikk) starter med aggresjon angående rasisme: "Fri, vi har plass til å være men i fare for å høres ut som rasist så er jeg det." Og ut i fra denne sangen så blir andre såkalte "raser" hetset. Til og med svensker. Deretter har man politimannen Stein Robin Kleven Berg som har mistet jobben i politiet etter sine rasistiske uttalelser i mot Hadia Tajik, samt mer. Så nei, jeg leter ikke etter rasisme slik du beskriver, men det er jo veldig åpenbart at noen er det og aldri kommer til å forandre synspunkt. Det er kanskje like så greit spør du meg. Heldigvis så er det som regel på bygdene. Stein Robin Kleven Berg er jo en ensom ulv som ofte sitter for seg selv og er en typisk fyr som også i følge nettavisene støtter ABB og lignende. Mon tro om dette er egenskaper han har utviklet underveis i yrket, eller om det rett og slett bare er sånn han er. I såfall er det et mysterie at han har bestått politihøyskolen. Mulig de hadde andre krav til det den gang.Altså - det høres så dumt ut at man nesten ikke tror det. Man har kommet lenger enn som så i 2016. Ordet rasisme har ikke blitt kastet rundt i hytt og pine - Det brukes når det er sant. Hva slags nytte skulle noen ha av å kalle noe for rasisme hvis det ikke er tilfellet? Nei, nigger-ord og sånt vil jeg ikke ha i mitt liv. Noe så smakløst og så ekstremt lite intelligent mtp uttalelser. OnklP er jo et kapitel for seg selv angående rasisme, men å starte en sang i strofen over her i kursiv for å henvise til sangen til deretter å hentyde i mot såkalte "raser" og dems eget hat i mot "raser" får hele sangen til å virke hatsk i mot raser. Jeg blir helt matt når jeg leser og hører om sånne ting, for heldigvis ser jeg det sjeldent, men i det siste har det vært mye av det. Det burde vært gjort noe med, men man kan ikke forandre mennesker uten hjerne dessverre. Er dette hverdagsrasisme, eller er det bare "vanlig" rasisme? Jeg aner ikke om det du hentyder til er rasisme. Det er litt difust for meg egentlig, men siden hun må svare for seg angående det så vil jeg tro det defineres som rasisme. Endret 19. august 2016 av fuglekvinnen__
Drizzt Skrevet 19. august 2016 #12 Skrevet 19. august 2016 3 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Rasisme har ikke blitt kastet rundt i hytt og pine - Det brukes når det er sant. Nei, det brukes for det meste når det ikke er sant. Hva slags nytte skulle noen ha av å kalle noen for rasisme hvis det ikke er tilfellet. For å kneble andres meninger og ''vinne'' debatten. Følger du ikke med her på KG hvor alle som uttaler seg kritisk og politisk ukorrekt blir kalt for rasister?
fuglekvitter__ Skrevet 19. august 2016 #13 Skrevet 19. august 2016 (endret) 10 minutter siden, Drizzt skrev: For å kneble andres meninger og ''vinne'' debatten. Følger du ikke med her på KG hvor alle som uttaler seg kritisk og politisk ukorrekt blir kalt for rasister? Det skrev ikke jeg i mitt sitat. Du skriver dette inn i mitt sitat som du limer inn her? :) Nei, jeg følger ikke med her inne 24 timer i døgnet, og nei - jeg har ikke sett at folk som uttaler seg kritisk og såkalt politisk ukorrekt blir kalt for rasister. Kan det ha en sammenheng med andre innlegg av de her inne som blir kalt for rasister av andre her? Jeg kan forstå poenget ditt, at nei, hvis man er uenig, derfor er man rasist. Så du "må" svare på en helt annen måte enn hva du kanskje ønsker eller vil? Er det det du mener? At noen forsøker å kneble debatten på den måten? Endret 19. august 2016 av fuglekvinnen__
Gothminister Skrevet 19. august 2016 #14 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Jeg ser ikke rasisme overalt, men har sett grov rasisme i hverdagen for tiden. "Der er negerne og hottentottene" er utrolig nok helt vanlig for folk å si. Det er ikke rasisme og kalle de menneskene for det du nevner. For mange mennesker i Norge er det helt normalt å si neger, det har ingen ting med rasisme å gjøre. Det er ikke alle her i landet som har kastet seg på det politisk korrekte språk, bestemt av intelligentsiaen vet du. De eldre sier fortsatt neger og som vi alle burde vite. Neger er faktisk ikke et rasistisk ord i vårt språk. Så du ser nok rasisme overalt din lille populist. 3
WubWub Skrevet 19. august 2016 #15 Skrevet 19. august 2016 Den 17.8.2016 at 15.21, Gothminister skrev: De er gode de som ser rasisme overalt. Blir som paranoide mennesker som ser kamera og avlyttingsutstyr hvor de en er. En humor sketsj/parodi fra 1992 har blitt en virkelighet : 2
Gothminister Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 15 minutter siden, WubWub skrev: En humor sketsj/parodi fra 1992 har blitt en virkelighet : Ikke lett og skulle være PK nei. Morsomt og bør være noe å tenke over, for det er jo dem som er slik. Vi ser det jo også her på KG. 2
Drizzt Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 5 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Det skrev ikke jeg i mitt sitat. Du skriver dette inn i mitt sitat som du limer inn her? :) Nei, jeg følger ikke med her inne 24 timer i døgnet, og nei - jeg har ikke sett at folk som uttaler seg kritisk og såkalt politisk ukorrekt blir kalt for rasister. Kan det ha en sammenheng med andre innlegg av de her inne som blir kalt for rasister av andre her? Jeg kan forstå poenget ditt, at nei, hvis man er uenig, derfor er man rasist. Så du "må" svare på en helt annen måte enn hva du kanskje ønsker eller vil? Er det det du mener? At noen forsøker å kneble debatten på den måten? Ja, jeg hadde tekniske problemer og det var lettere å skrive i din sitat, derfor hadde jeg uthevet min kommentar for å skille den fra dine ord. Jeg har vært her lange og er innom jevnlig og har fortsatt ikke sett en eneste rasist, men så har jeg sett mange som uttaler seg kritisk som blir kalt rasister av hjernedøde amøber med klare sympatier på venstresiden. Dette er bare et forsøk å kneble kritikerne og de som ikke finner seg i å synge i samme pk koret som dem. Et lignende fenomen er hvor mange som kalles for Hitler eller nazister fordi de ikke begeistret for masseinnvandringen og de negative effektene som den har på Norge og nordmenn. Igjen er det bare et tåpelig forsøk på å kneble kritikerne. Å kalle noen for rasist, nazist, osv -ister istedet for å svare og argumentere saklig er selvfølgelig knebling av debatten og viser bare hvor tomme for argumenter de som kaller folk for slike ekstreme ting egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 Den 19.8.2016 at 9.40, fuglekvinnen__ skrev: "Der er negerne og hottentottene" er utrolig nok helt vanlig for folk å si. Tenk at rasisme er det som opptar oss mest ... at det er rasisme som har fått fokuset de siste tiårene.. og sånne ting.. Da er vi jo rasistisk mot hunder.. favoriserer en rase fremfor en annen på grunn av.. grøss.. egenskaper... og... utseende????? OMG!!!!! Alle er jo like bra, hvordan kan man i det hele tatt tillate seg å velge noe basert på preferanser... Det er jo grusomt og diskriminerende!! Vi må tenke på de stakkers hundene, det er jo ikke så lett å være en ussel blandingshund når det sprader flotte rasehunder rund som får special treatment... Hvorfor har vi mennesker i det hele tatt behov for "renrasede" dyr når sånt er totalt irrelevant? Det er som om det prinsippet ikke skal gjelde oss ... på grunn av følelsene våre? Stamtavler på hunder burde vært utelukket ... Jeg er for en lov som forbyr stamtavler på hunder, ren diskriminering og hundsing av hunder... og katter.. og andre flotte dyr. Nå er det bevist at fisker også har følelser .. men de ser jo ikke så søte ut? De ser liksom ut som identiske kopier av hverandre.. Ikke så nøye. I morgen skal jeg spise pizza på Peppes Pizza.... Tror jeg skal bestille meg en Bankers, for den har veldig mye kjøtt på seg.. og så skal jeg ha ekstra rømmedressing på for jeg bare elsker rømmedressing. Etter det har jeg lyst til å gå på kino, kanskje se en film...? liksom, det er jo det man gjør på kino liksom. Eller skal jeg heller gå på Egon...? Der får jeg mye mat for pengene.. Biff med Bernaise. Anonymkode: 799e7...71c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 Unge etnisk norske jenter / kvinner blir jo selvfølgelig stemplet som "hvit vantro hore" av innvandrere og migranter. Er vel ingen som reagerer noe særlig på slik oppførsel lenger? Anonymkode: 7f056...0a6
Ardwinna Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 (endret) Til tema i tråden: å skrike rasisme om alt er som å rope "Ulv! Ulv!". Det mister sin mening og er ikke lenger sterkt nok når det gjelder. Vi er i en tid der vi er opptatt av frihet til å si hva man mener, men samtidig blir alle så innmari krenket av alt og ingenting. En ting er å bli krenket fordi man føler seg personlig angrepet, men enkelte går jo rundt og er krenket på andres vegne hele tiden. Inkludert folk de ikke kjenner og heller ikke aner om de egentlig ville ha blitt krenket selv. Det er nesten så man ikke er et godt medmenneske dersom man ikke jevnlig føler seg krenket på andres vegne. At Ellen DeGeneres la ut et bilde der hun sitter på ryggen til gullvinner Bolt, sier meg at hun mener mannen er så rask at han fungerer bedre enn andre fremkomstmidler. Hadde mannen vært lys i huden hadde poenget vært det samme, men nå er det faktisk en mørkhudet mann som er raskest og derfor var det ham hun brukte. Bildet var en kompliment til Usain Bolt, der Ellen uttrykker sin beundring over bragden hans med å være så rask. Men så er det altså noen som ser sitt snitt til å bli litt krenket på vegne av Usain Bolt og hele verdens mørkhudede befolkning. Fordi bildet med litt fantasi kunne tolkes dithen at hun benyttet ham som en slave. Noe sier meg at det ikke er Ellen som har feil tankegang om Usain Bolt og mørkhudede her. Innlegg ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt i sitat, samt svar til dette Nordvesta, mod. Endret 21. august 2016 av Nordvesta 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå