Pinnis Skrevet 17. august 2016 #21 Skrevet 17. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok det opp med ham og nevnte de tingene jeg reagerte på og at det virker som at hun ikke respekterer det jeg sier. Da forsvarte han henne og sa at jeg overdrev. Tydelig at han hører mer på henne enn meg. Så det ble en liten krangel, så sa han at han også hadde sagt det til henne flere ganger. Og at han kunne skjønne at jeg ble irritert. Synd at han skal gå sånn i forsvar når jeg prøver å ta det opp med ham Anonymkode: 8dc21...e97 Det er mammaen hans. Hun har vært mammaen hans hele livet. Han er ikke alene om å forsvare foreldrene sine, det er mange som tenner på alle plugger om de føler foreldrene er under angrep. Problemet er bare at både han og hun nå må innse at de nå er likeverdige og ikke lenger forelder og barn. Hun må stole på at han er en voksen mann nå, og han må innse at mamma ikke lenger kan alt og bestemmer alt. Han må også forstå at ekteskapet og foreldreskapet ikke har plass til henne, og at om han ikke er forsiktig og forsvarer henne til enhver pris så vil han kun bidra til at du får enda mindre til overs for henne.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #22 Skrevet 18. august 2016 21 timer siden, Pinnis skrev: Det et mange som føler at det er så mye overreagering på svigermødre, men det virker her som om du har et reelt problem. Hun respekterer ikke dere som foreldre. Hun godtar ikke deres ord, og stoler ikke på deres vurdering. Og det i sin tur gjør at du irriterer deg over alt hun gjør. Dette har hun i stor grad skyld i selv, og jeg skjønner deg godt. Jeg tror at om dere (som et team) setter hardere grenser, så vil ikke de mindre overtrampene føles like dramatiske. Og om hun ikke respekterer dere? Da får hun bo på hotell neste gang. Du skal ikke måtte tåle dette i ditt eget hjem. Du skal kunne stole på at hun også vil det beste for din datter, og ikke måtte se på at hun potensielt kan skade henne. Du skal ikke måtte se på at noen kan skade datteren din. Du har lov til å beskytte henne. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, her må mannen på banen, for ellers blir det bare vanskeligere. Jeg er på 12. året med en slik svigermor som kritiserer alt jeg gjør, for alt er bare dumt. Tilslutt krevde jeg at mannen min skulle involvere seg og ikke bare sine seg unna hver gang svigermor kritiserte. Da begynte hun å komme med små stikk når mannen ikke hørte det, og roste meg og var positiv når han var til stede. Så prøvde hun heelt uskyldig å drite meg ut, skille meg ut som "spesiell", og hele tiden motsi meg og latterliggjøre meg. Tilslutt ble det så ille at mannen min sendte en email og ba henne holde seg unna til hun kunne oppføre seg, for det var baksnakking til resten av slekta, løgner, og alt mulig. Da ble det bedre, men hun er fremdeles iskald mot meg, men ihvertfall ikke direkte slem mer. Noe bra forhold får nok aldri hun og jeg siden jeg "stjal" sønnen, men oppfører seg ordentlig synes jeg hun kan, voksne dama. Snakk ordentlig med mannen din, for ellers er muligens slaget tapt. Masse lykke til, og stor klem! Anonymkode: 458d0...622 Takk for råd og tips! Det hjelper veldig. Ja vi må nokk si enda klarere ifra neste gang, og spesielt han. Tror nok det er slik at hun vil ikke gi slipp på han som "barnet sitt" og liker å bestemme, og fortelle han hva han skal gjøre. Og han synes det er vanskelig å sette klare grenser. Men det blir helt feil, for vi er tross alt voksne mennesker, og hun må høre etter på det vi har å si. Det er vi som er foreldrene og vi vet hva som er hennes beste. Ellers så går ikke det at vi skal komme dit så ofte lenger, å være der i 2 uker av ferien vår for å bli totalt ignorert av svigermor er ikke akseptabelt. Nei jeg får sette meg ned å ha en ordentlig prat om dette, slik at han blir mer oppmerksom på det og ser at vi må sette klarere grenser 👍🏼 Anonymkode: 8dc21...e97 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #23 Skrevet 18. august 2016 19 timer siden, Pinnis skrev: Det er mammaen hans. Hun har vært mammaen hans hele livet. Han er ikke alene om å forsvare foreldrene sine, det er mange som tenner på alle plugger om de føler foreldrene er under angrep. Problemet er bare at både han og hun nå må innse at de nå er likeverdige og ikke lenger forelder og barn. Hun må stole på at han er en voksen mann nå, og han må innse at mamma ikke lenger kan alt og bestemmer alt. Han må også forstå at ekteskapet og foreldreskapet ikke har plass til henne, og at om han ikke er forsiktig og forsvarer henne til enhver pris så vil han kun bidra til at du får enda mindre til overs for henne. Takk for svar! Ja jeg er klar over at hun er mammaen hans, og jeg forsøkte virkelig å gå forsiktig frem uten å fornærme. Men alikevel så blir han truffet for en eller annen grunn. Han må jo se at vi to må være på lag, og enige om slike ting som gjelder hennes helse og velferd. Han skal ikke ta slike avgjørelser som det med stranda feks med henne uten å snakke med meg om det. Høre på henne selv om han vet hva jeg mener. Helt uakseptabelt Anonymkode: 8dc21...e97
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #24 Skrevet 18. august 2016 23 timer siden, Pinnis skrev: .....men også sprute parfyme på barnets klær. Det er ikke snakk om å ta seg rom, det er snakk om å trosse og overprøve. Det står ingen steder at hun (svigermora) har sprøytet parfyme på ungens klær. Jeg forsto det sånn at hun hadde brukt vaskepulver med parfyme i under vask av barnets klær, og at det var sånn parfymelukten kom dit. Det er vel ingen som driver og sprayer en baby med parfyme. Har jeg aldri hørt om. Anonymkode: c1449...0a4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #25 Skrevet 18. august 2016 Mange gode og kloke ord forresten, enig i at dette er noe de må innse begge to. Nå har jeg også et nært forholdt til min mor så vet at det er vanskelig. Men han må få lov å være en mann og far til sin datter, og ikke lenger lille gutten hennes som skal høre på hva mamma sier. Sier ikke at min mor er perfekt, så det gjelder også henne. Hun kan overse dette med sukker og snop. Og kritisere det jeg gjør, at vi må passe på ditt og datt. Så han vet hvor frustrerende det er, og jeg har nok fått høre det fra han også Anonymkode: 8dc21...e97
Pinnis Skrevet 18. august 2016 #26 Skrevet 18. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ingen steder at hun (svigermora) har sprøytet parfyme på ungens klær. Jeg forsto det sånn at hun hadde brukt vaskepulver med parfyme i under vask av barnets klær, og at det var sånn parfymelukten kom dit. Det er vel ingen som driver og sprayer en baby med parfyme. Har jeg aldri hørt om. Anonymkode: c1449...0a4 Det har dessverre jeg. Det finnes til og med egne babyparfymer i andre land (som de da hovedsakelig sprayer på klærne (heldigvis?)).
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #27 Skrevet 18. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ingen steder at hun (svigermora) har sprøytet parfyme på ungens klær. Jeg forsto det sånn at hun hadde brukt vaskepulver med parfyme i under vask av barnets klær, og at det var sånn parfymelukten kom dit. Det er vel ingen som driver og sprayer en baby med parfyme. Har jeg aldri hørt om. Anonymkode: c1449...0a4 Nå satt parfymelukten i klærne hennes i 3-4 vask etter vi kom hjem. Så det kan vel så og si beskrives slik ja Anonymkode: 8dc21...e97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå