AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Min kjæreste er fra et annet land, etter vi møttes reiste vi frem og tilbake til hverandre. Han bodde fortsatt hjemme så det ble jo til at foreldrene hans også var der hver gang. Moren hans var kjempesnill, hun sto for -> alt. Tross dette så reagerte jeg på enkelte kommentarer, som en gang jeg ville vise folkedrakten vår (dame og herrebunaden) så hånlo hun og sa "slik skal ihvertfall aldri min sønn ha" og bare gikk. Satt der med venner av dem, utrolig flaut. Kjæresten min var en annen plass der og da. Etter en tid sammen så gikk det slik at han flyttet til Norge, hittil hadde det egentlig gått helt fint bortsett fra denne kommentaren. Hun var dog veldig følsom, og sørget over at han hadde flyttet så langt. Gråt ofte, kunne ringe å gråte til han i tlf fordi hun synes det var så forferdelig. Nå skjønner jeg jo at hun følte det slik, han bodde hjemme (i UK) og nå så langt unna. Det er jo selvfølgelig lov å gråte. Men jeg som kjæreste følte litt på det, greit nokk at det var trist. Men var ikke det også godt for han og oss? Nå var vi endelig der, og skulle bygge opp et liv sammen etter mange år med reising. Vi prioriterte å reise dit og sparte opp for å dra på besøk så ofte som mulig. Etter ett år ble jeg gravid (uplanlagt), fant det ut mens vi var der på sommeren. Litt slitsomt å holde det sjult, men det gikk (tror jeg). Svigermor spurte om jeg ville ha et glass vin, og jeg svarte nei takk. Så sa hun "Du er vel ikke gravid? For jeg kan nemlig ikke se noen ring på fingeren din" hva sa du nå? Tenkte jeg. Vet hun er kristen og opptatt av dette med giftermål før barn, men hallo. Jeg bet meg i det og sa neida det er ikke jeg. Tiden gikk og vi fikk vår herlige datter. Nå hopper jeg frem til i sommer eller så blir det alt for mye å lese. Når vi er der tar hun så og si over mors rollen. Selvfølgelig det gjør ikke meg noe at hun har henne, da hun ser henne noen ganger i året. Men jeg og min samboer har forskjellige rutiner som vi følger. Da hun har hatt allergiske reaksjoner og utslett så er det enkelte ting vi er forsiktige med. Jeg sa at hun må ha alt uten parfyme pga allergien. Det første hun gjorde var å ha på solfaktor med parfyme selv om jeg ga henne den hun skulle bruke. Så sa jeg at vi gir henne vann som tørstedrikk og saft og andre ting bare en gang innimellom. Hun fikk iste og saft på stranden, plutselig satt hun der med flasken i munnen like etter jeg ga beskjeden. Brukte også parfyme i klærne. Hun skulle ha henne med seg hele tiden og dulle med henne (greit nokk) men med en gang jeg ville ta henne opp var hun der å sa "kom til meg". Og når jeg satt med dattera mi ved sofaen sa hun til meg pass på nå at hun ikke kryper opp på bordet. ?! Jeg er moren hennes og vet nøyaktig godt hvordan jeg skal passe på henne. Men som vanlig så følte jeg at jeg ikke kunne si noe, for hun er jo tross alt den parten som ser henne så sjelden. Men er det virkelig greit at det skal bli slik hver gang - at hun bestemmer. Det vi har å si er bare tull og vi overdriver, og hun skal få ta over morsrollen min? Greit nokk at hun må få være farmor, men å gjøre ting hver dag i 2 uker uten å ta hensyn til våre rutiner er for meg både urettferdig og respektløst. Hun fikk til og med soleksem men hun dro henne med på stranda fordiom, hun måtte jo få farge. Hun skulle passe på, det gikk heldigvis bra men hva om det hadde blitt verre? Hun kommenterte bare med at hun må ha huden fra mora, siden hun hadde så sensitiv hud. Nå valgte jeg å overse det meste og forsøke å bare kose meg, men vi er foreldre og har rett til å bli tatt hensyn til.. Det sårer jo. Burde jeg si noe neste gang hun sier eller gjør noe hvor det er mangel på respekt fra hennes side? Har ikke sagt det til noen før så dette ble litt langt :o Anonymkode: 8dc21...e97
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 Akkurat det med å få barn er litt sånn følsomt. Svigermor kan såre. Når tiden går så blir hun fantastisk å ha. Setter veldig pris på henne nå selv om hun såret meg mye når ungen var liten Anonymkode: 747a5...66a
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Så du sier aldri i fra til henne? Ikke engang når hun tok med seg et barn med soleksem ut på stranden? Som en person som sliter med soleksem kan jeg si at det er et helvete om den virkelig får bli ille. Og det at hun trosser dere med parfyme og greier, det viser at hun faktisk ikke tror på dere. Parfyme på klærne til ungen? Selv om dere har påpekt allergi? Hvorfor sa du ingenting da? Om barnet viser seg å ha utviklet en allergi mot nøtter, skal det ende på sykehuset fordi bestemor bestemmer seg for å bevise at hun har rett? Man skal strekke seg langt for å ha et godt forhold til besteforeldre, men barns sikkerhet og velbefinnende bør alltid komme før voksne menneskers følelser! Begynn å bruke ordene dine. "Nei, svigermor, på grunn av tidligere erfaringer bruker vi denne solkremen." "tuppa kan dessverre ikke bruke parfyme." "Jeg beklager, men huden trenger en dag eller to hvile fra solen, kan vi ikke finne på noe kjekt inne?" Om hun velger å bli sint på grunn av det så setter hun sine ØNSKER foran barnets BEHOV. Du som mamma er ikke pliktig til å regulere voksnes følelser, men derimot pliktig til å ta vare på barnets behover. 5
Gjest NotNaomi Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Jeg skjønner jo at du reagerer litt,men samtidig er du litt for hårsår syns jeg. De "eldste vet best"tenker nok mange,og det er jo rett ofte,foruten at besteforeldre blir litt overivrige. Kan du ikke bare være overbærende og tenke at det faktisk ikke er sånn at datteren din har blitt skadet på noen som helst måte,og så tenk litt over måten du sier ting på,sånn at hun ikke syns du er hysterisk. Dere sees jo ikke så ofte,og som en skriver over her så får du en dedikert og god bestemor som blir bra å ha for jenta deres og dere. Syns noen unge foreldre blir litt i overkant fornærmet og altfor fort føler seg "overkjørt",isteden for å gi besteforeldre litt rom. Tenk mest på at barnet ditt lider absolutt ingen nød,tvert imot. Bestemoren her har jo ikke gjort noe alvorlig feil akkurat.
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Jeg skjønner jo at du reagerer litt,men samtidig er du litt for hårsår syns jeg. De "eldste vet best"tenker nok mange,og det er jo rett ofte,foruten at besteforeldre blir litt overivrige. Kan du ikke bare være overbærende og tenke at det faktisk ikke er sånn at datteren din har blitt skadet på noen som helst måte,og så tenk litt over måten du sier ting på,sånn at hun ikke syns du er hysterisk. Dere sees jo ikke så ofte,og som en skriver over her så får du en dedikert og god bestemor som blir bra å ha for jenta deres og dere. Syns noen unge foreldre blir litt i overkant fornærmet og altfor fort føler seg "overkjørt",isteden for å gi besteforeldre litt rom. Tenk mest på at barnet ditt lider absolutt ingen nød,tvert imot. Bestemoren her har jo ikke gjort noe alvorlig feil akkurat. Men denne mentaliteten er jo hårreisende! Det er klart at foreldre skal kunne forvente at grensene de setter for sitt barns helse og sikkerhet skal overholdes. Man går vel ikke og overprøver allergier og eksempel fordi man selv ikke tror på det/tror man vet bedre? Det er greit med løsere strikk på godterier og søtsaker, men når noen har merket en overfølsomhet for noe så kan da man respektere dette? Å glatt ignorere det foreldrene sier, selv om foreldrene tilrettelegger med trygge produkter er jo ikke overivrig, det er en måte å overprøve på. Hva om barnet ender med en skikkelig matallergi som ender i skikkelige magekramper eller pustevansker, skal man da også forvente at besteforeldre tester den ut fordi de vet best? 7
Gjest NotNaomi Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Et øyeblikk siden, Pinnis skrev: Men denne mentaliteten er jo hårreisende! Det er klart at foreldre skal kunne forvente at grensene de setter for sitt barns helse og sikkerhet skal overholdes. Man går vel ikke og overprøver allergier og eksempel fordi man selv ikke tror på det/tror man vet bedre? Det er greit med løsere strikk på godterier og søtsaker, men når noen har merket en overfølsomhet for noe så kan da man respektere dette? Å glatt ignorere det foreldrene sier, selv om foreldrene tilrettelegger med trygge produkter er jo ikke overivrig, det er en måte å overprøve på. Hva om barnet ender med en skikkelig matallergi som ender i skikkelige magekramper eller pustevansker, skal man da også forvente at besteforeldre tester den ut fordi de vet best? Det har jo ikke skjedd noe i det hele tatt her,og å tenke på hva som kan skje osv er hysteri. Det var ikke uten grunn jeg skrev at Ts også bør tenke på måten hun uttrykker seg på,at bestemoren ikke bare oppfatter hun som hysterisk og formanende. Selvfølgelig skal en passe på helsen til barna,herregud,men her har det ikke skjedd noe,bare Ts som har vært irritert fordi bestemoren tar litt rom.
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, NotNaomi skrev: Det har jo ikke skjedd noe i det hele tatt her,og å tenke på hva som kan skje osv er hysteri. Det var ikke uten grunn jeg skrev at Ts også bør tenke på måten hun uttrykker seg på,at bestemoren ikke bare oppfatter hun som hysterisk og formanende. Selvfølgelig skal en passe på helsen til barna,herregud,men her har det ikke skjedd noe,bare Ts som har vært irritert fordi bestemoren tar litt rom. Ts hadde fortalt om overfølsomhet for parfyme, og tilrettelegger med parfymefri solkrem. Ikke bare velger bestemor å smøre på en solkrem med parfyme, men også sprute parfyme på barnets klær. Det er ikke snakk om å ta seg rom, det er snakk om å trosse og overprøve. Barnet til ts får soleksem. Likevel drar bestemor barnet med ut "for å få farge". Hun vet ikke hvordan eksemen vil utvikle seg, men tar sjansen. Soleksem er også smertefullt, spesielt om den blir utsatt for mer varme og solskinn. Begge disse eksemplene er helse og velbefinnende, ikke hysteri. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor Ts ikke var strengere. 7
Gjest NotNaomi Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Pinnis skrev: Ts hadde fortalt om overfølsomhet for parfyme, og tilrettelegger med parfymefri solkrem. Ikke bare velger bestemor å smøre på en solkrem med parfyme, men også sprute parfyme på barnets klær. Det er ikke snakk om å ta seg rom, det er snakk om å trosse og overprøve. Barnet til ts får soleksem. Likevel drar bestemor barnet med ut "for å få farge". Hun vet ikke hvordan eksemen vil utvikle seg, men tar sjansen. Soleksem er også smertefullt, spesielt om den blir utsatt for mer varme og solskinn. Begge disse eksemplene er helse og velbefinnende, ikke hysteri. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor Ts ikke var strengere. Bestemoren sa at hun skulle passe på,og det gjorde hun tydeligvis fro det gikk helt fint. Overså du det? Det er mye som ble skrevet i Hi som tyder på at Ts føler seg overkjørt av en ivrig farmor. Du får jo lese alt. Som også som jeg skrev så er de lite hos farmoren da hun bor i et annet land,så dette er ikke noe Ts må "leve med"hver dag. Jeg ser hele Hi,og ikke bare få ting jeg trekker ut,så derfor svarte jeg som jeg gjorde. Skrev også at jeg skjønner at Ts reagerer,men at hun bør la ting ligge og vise tillit til bestemoren også.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 4 minutter siden, NotNaomi skrev: Bestemoren sa at hun skulle passe på,og det gjorde hun tydeligvis fro det gikk helt fint. Overså du det? Det er mye som ble skrevet i Hi som tyder på at Ts føler seg overkjørt av en ivrig farmor. Du får jo lese alt. Som også som jeg skrev så er de lite hos farmoren da hun bor i et annet land,så dette er ikke noe Ts må "leve med"hver dag. Jeg ser hele Hi,og ikke bare få ting jeg trekker ut,så derfor svarte jeg som jeg gjorde. Skrev også at jeg skjønner at Ts reagerer,men at hun bør la ting ligge og vise tillit til bestemoren også. Du er nok litt for push-over. Å si at de eldste vet best er ganske utdatert, nettop forde noe av kunnskapen de har er utdatert. Når barnet får soleksem så gikk det ikke helt fint. Synes TS fint kan si i fra om at svigermor må følge grensene foreldrene setter, selv om hun ikke fikk utslett av parfyme denne gangen så skal ikke barn som har vist tegn på allergi utsettes for det. Her tar ikke svigermor hensyn til hverken barnet eller foreldrene. Å bare la det ligge er ikke et godt alternativ, heller ikke å skape strid, det må gå ann å si i fra uten at svigermor skal gå av hengslene. Anonymkode: c7910...a7b 5
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 1 minutt siden, NotNaomi skrev: Bestemoren sa at hun skulle passe på,og det gjorde hun tydeligvis fro det gikk helt fint. Overså du det? Det er mye som ble skrevet i Hi som tyder på at Ts føler seg overkjørt av en ivrig farmor. Du får jo lese alt. Som også som jeg skrev så er de lite hos farmoren da hun bor i et annet land,så dette er ikke noe Ts må "leve med"hver dag. Jeg ser hele Hi,og ikke bare få ting jeg trekker ut,så derfor svarte jeg som jeg gjorde. Skrev også at jeg skjønner at Ts reagerer,men at hun bør la ting ligge og vise tillit til bestemoren også. Men denne bestemoren har siden begynnelsen av Ts forhold til mannen vist at hun ikke synes noe om Ts eller valgene hennes. Det er klart Ts allerede har henne lagt oppe i halsen. og det er også klart man skal kunne si i fra om allergier og fa det respektert. Det er klart Ts føler seg overkjørt om hun faktisk blir overkjørt (slik som med solkremen og parfymen)! Som foreldre må man faktisk sette grenser for sine barn. Slik jeg leser Ts så biter hun seg i leppa og sier ikke i fra, og lar det derfor skure og gå. Forholdet blir da kun verre og verre, siden ingen klare grenser blir etablert, fordi hun lar seg overkjøre. Besteforeldre skal få kose og dulle og styre, men man skal også passe på at det er klare grenser slik ta slipper å bli så frustrert hver gang. For vanligvis bedrer forholdet seg så lenge man har gjensidig respekt.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 10 minutter siden, NotNaomi skrev: Det har jo ikke skjedd noe i det hele tatt her,og å tenke på hva som kan skje osv er hysteri. Det var ikke uten grunn jeg skrev at Ts også bør tenke på måten hun uttrykker seg på,at bestemoren ikke bare oppfatter hun som hysterisk og formanende. Selvfølgelig skal en passe på helsen til barna,herregud,men her har det ikke skjedd noe,bare Ts som har vært irritert fordi bestemoren tar litt rom. Jeg sa ifra om at hun har allergi og er plaget med eksem. Og at legene har advart mot parfyme og at man må derfor være forsiktig. Jeg var da ikke hysterisk av den grunn? Og at hun tar rom, ja det har hun lov til. Men jeg er fortsatt moren hennes og hun bør høre på meg og ikke vare overse alt jeg sier. Også samboeren min som sa ifra like mye som meg 3 minutter siden, Pinnis skrev: Ts hadde fortalt om overfølsomhet for parfyme, og tilrettelegger med parfymefri solkrem. Ikke bare velger bestemor å smøre på en solkrem med parfyme, men også sprute parfyme på barnets klær. Det er ikke snakk om å ta seg rom, det er snakk om å trosse og overprøve. Barnet til ts får soleksem. Likevel drar bestemor barnet med ut "for å få farge". Hun vet ikke hvordan eksemen vil utvikle seg, men tar sjansen. Soleksem er også smertefullt, spesielt om den blir utsatt for mer varme og solskinn. Begge disse eksemplene er helse og velbefinnende, ikke hysteri. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor Ts ikke var strengere. Jeg sa ifra om parfymen, og når hun fikk soleksem så sa jeg at hun måtte ha hvile noen dager til det forsvant. Jeg og min samboer dro på et innendørs basseng første dagen. Dagen etter var det tydeligvis planlagt at de skulle på stranda og det var jo ikke så mye sol så da var det vel greit! Jeg sa at hun burde hvile til det var helt bra igjen, men nei. Da snakket hun med samboeren min og fikk han til å tro at det gikk bra og at det ikke var soleksem. Hvordan kunne jeg vite at det var akkurat det? Nå jobber jeg i barnehage og vet hvordan det ser ut. Hva skulle jeg gjøre, protestere og protestere? Ser vel nå at jeg burde ha gjort akkurat det fremfor å la ho bestemme Anonymkode: 8dc21...e97
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Og hva ser så sønnen hennes til dette? Det burde da være ham som satte moren på plass når hun dynker ungen i parfyme, ikke du. Anonymkode: 5ebe9...e9c 2
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ifra om at hun har allergi og er plaget med eksem. Og at legene har advart mot parfyme og at man må derfor være forsiktig. Jeg var da ikke hysterisk av den grunn? Og at hun tar rom, ja det har hun lov til. Men jeg er fortsatt moren hennes og hun bør høre på meg og ikke vare overse alt jeg sier. Også samboeren min som sa ifra like mye som meg Jeg sa ifra om parfymen, og når hun fikk soleksem så sa jeg at hun måtte ha hvile noen dager til det forsvant. Jeg og min samboer dro på et innendørs basseng første dagen. Dagen etter var det tydeligvis planlagt at de skulle på stranda og det var jo ikke så mye sol så da var det vel greit! Jeg sa at hun burde hvile til det var helt bra igjen, men nei. Da snakket hun med samboeren min og fikk han til å tro at det gikk bra og at det ikke var soleksem. Hvordan kunne jeg vite at det var akkurat det? Nå jobber jeg i barnehage og vet hvordan det ser ut. Hva skulle jeg gjøre, protestere og protestere? Ser vel nå at jeg burde ha gjort akkurat det fremfor å la ho bestemme Anonymkode: 8dc21...e97 Da er hun jo enda verre enn beskrevet! Når hun driver med splitt og hersk i tillegg. Men det må du faktisk prate med mannen om. Det er dere som er foreldrene, det er dere som burde være en enhet når det kommer til det stykket. Og soleksemen kan jo faktisk ha blitt trigget på grunn av parfymerte produkter. Jeg får sjelden eksem om jeg bruker "trygge" produkter, men produkter med parfyme kan medvirke til å gi meg soleksem selv om de har tilrekkelig solfaktor. Men her er det faktisk mannen som er et like stort problem som svigermor. 2
Gjest NotNaomi Skrevet 17. august 2016 #14 Skrevet 17. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok litt for push-over. Å si at de eldste vet best er ganske utdatert, nettop forde noe av kunnskapen de har er utdatert. Når barnet får soleksem så gikk det ikke helt fint. Synes TS fint kan si i fra om at svigermor må følge grensene foreldrene setter, selv om hun ikke fikk utslett av parfyme denne gangen så skal ikke barn som har vist tegn på allergi utsettes for det. Her tar ikke svigermor hensyn til hverken barnet eller foreldrene. Å bare la det ligge er ikke et godt alternativ, heller ikke å skape strid, det må gå ann å si i fra uten at svigermor skal gå av hengslene. Anonymkode: c7910...a7b Jeg sa at det ofte stemmer at eldste vet best,ikke alltid. Det kommer jo litt an på hva saken dreier seg om. Og så var det jo å se hele Hi og alt som sto. Ser ikke noe sted at svigermoren har hatt tendenser til å gå av hengslene her,men å bli hørt har veldig mye med måten en sier ting på,det er det liten tvil om.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #15 Skrevet 17. august 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva ser så sønnen hennes til dette? Det burde da være ham som satte moren på plass når hun dynker ungen i parfyme, ikke du. Anonymkode: 5ebe9...e9c Han sa også klart ifra, men nå er han kanskje litt mer "blind" siden det gjelder hans mor 28 minutter siden, NotNaomi skrev: Jeg sa at det ofte stemmer at eldste vet best,ikke alltid. Det kommer jo litt an på hva saken dreier seg om. Og så var det jo å se hele Hi og alt som sto. Ser ikke noe sted at svigermoren har hatt tendenser til å gå av hengslene her,men å bli hørt har veldig mye med måten en sier ting på,det er det liten tvil om. Jeg sa jo bare ifra om det, jeg var ikke sur eller grinete. Jeg prøver hele tiden å tenke at hun er der bare for oss og vil bare bruke tid på henne. Men når hun protesterer mot det vi sier og gjør det motsatte, er det ikke akkurat hyggelig Anonymkode: 8dc21...e97
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #16 Skrevet 17. august 2016 Og så om jeg var sur og grinete, så er det fortsatt ikke greit å overse det. Det er jo henne det går ut over Anonymkode: 8dc21...e97 2
Pinnis Skrevet 17. august 2016 #17 Skrevet 17. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han sa også klart ifra, men nå er han kanskje litt mer "blind" siden det gjelder hans mor Jeg sa jo bare ifra om det, jeg var ikke sur eller grinete. Jeg prøver hele tiden å tenke at hun er der bare for oss og vil bare bruke tid på henne. Men når hun protesterer mot det vi sier og gjør det motsatte, er det ikke akkurat hyggelig Anonymkode: 8dc21...e97 Det et mange som føler at det er så mye overreagering på svigermødre, men det virker her som om du har et reelt problem. Hun respekterer ikke dere som foreldre. Hun godtar ikke deres ord, og stoler ikke på deres vurdering. Og det i sin tur gjør at du irriterer deg over alt hun gjør. Dette har hun i stor grad skyld i selv, og jeg skjønner deg godt. Jeg tror at om dere (som et team) setter hardere grenser, så vil ikke de mindre overtrampene føles like dramatiske. Og om hun ikke respekterer dere? Da får hun bo på hotell neste gang. Du skal ikke måtte tåle dette i ditt eget hjem. Du skal kunne stole på at hun også vil det beste for din datter, og ikke måtte se på at hun potensielt kan skade henne. Du skal ikke måtte se på at noen kan skade datteren din. Du har lov til å beskytte henne. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #18 Skrevet 17. august 2016 1 time siden, Pinnis skrev: Da er hun jo enda verre enn beskrevet! Når hun driver med splitt og hersk i tillegg. Men det må du faktisk prate med mannen om. Det er dere som er foreldrene, det er dere som burde være en enhet når det kommer til det stykket. Og soleksemen kan jo faktisk ha blitt trigget på grunn av parfymerte produkter. Jeg får sjelden eksem om jeg bruker "trygge" produkter, men produkter med parfyme kan medvirke til å gi meg soleksem selv om de har tilrekkelig solfaktor. Men her er det faktisk mannen som er et like stort problem som svigermor. Jeg tok det opp med ham og nevnte de tingene jeg reagerte på og at det virker som at hun ikke respekterer det jeg sier. Da forsvarte han henne og sa at jeg overdrev. Tydelig at han hører mer på henne enn meg. Så det ble en liten krangel, så sa han at han også hadde sagt det til henne flere ganger. Og at han kunne skjønne at jeg ble irritert. Synd at han skal gå sånn i forsvar når jeg prøver å ta det opp med ham Anonymkode: 8dc21...e97 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #19 Skrevet 17. august 2016 Ja, her må mannen på banen, for ellers blir det bare vanskeligere. Jeg er på 12. året med en slik svigermor som kritiserer alt jeg gjør, for alt er bare dumt. Tilslutt krevde jeg at mannen min skulle involvere seg og ikke bare sine seg unna hver gang svigermor kritiserte. Da begynte hun å komme med små stikk når mannen ikke hørte det, og roste meg og var positiv når han var til stede. Så prøvde hun heelt uskyldig å drite meg ut, skille meg ut som "spesiell", og hele tiden motsi meg og latterliggjøre meg. Tilslutt ble det så ille at mannen min sendte en email og ba henne holde seg unna til hun kunne oppføre seg, for det var baksnakking til resten av slekta, løgner, og alt mulig. Da ble det bedre, men hun er fremdeles iskald mot meg, men ihvertfall ikke direkte slem mer. Noe bra forhold får nok aldri hun og jeg siden jeg "stjal" sønnen, men oppfører seg ordentlig synes jeg hun kan, voksne dama. Snakk ordentlig med mannen din, for ellers er muligens slaget tapt. Masse lykke til, og stor klem! Anonymkode: 458d0...622 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #20 Skrevet 17. august 2016 "Snike seg unna" ikke "sine seg unna". Anonymkode: 458d0...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå