AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #1 Skrevet 17. august 2016 Nå er det flere tråder angående overvektige, men jeg lurer på det motsatte! Dagen jeg tok positiv test veide jeg 45 kg og er 165 cm høy. I dag er jeg 17 uker og 46 kg (gikk ned flere kg de første ukene). Hvilke erfaringer har du som liten/ tynn/ undervektig? Fikk du liten eller stor mage? Og hva med babyen? Andre plager? Anonymkode: 35a2a...b95
skruf Skrevet 17. august 2016 #2 Skrevet 17. august 2016 (endret) I mitt første svangerskap så var jeg undervektig, 50kg og er 172 høy. Var ikke noe spesielt særskilt med det, bortsett fra at jeg gikk opp endel i vekt i starten uten at jeg spiste noe spesielt ekstra eller usunt. I følge legen så var de første 10kg kilo som jeg hadde behov for.. Hadde ingen andre plager enn bekkenløsning og halsbrann. Men det hadde jeg forsåvidt i svangerskap nr 2 også, og da var jeg 60kg da jeg ble gravid. Ungen ble født til termin og var 3,2kg. Edit; Magen var relativt liten, men det tror jeg ikke kommer av min vekt. Med nr2 så hadde jeg stor mage selv om jeg gikk opp lite i vekt. Hadde også morkaken i front med nr2. Hvor mye jeg hadde kommet til å gått opp tilsammen i mitt andre svangerskap og hvor stor babyen ville vært vet jeg ikke pga hun ble født med katastrofesnitt 6 uker før termin. Endret 17. august 2016 av skruf
Gjest Runforit Skrevet 17. august 2016 #3 Skrevet 17. august 2016 Jeg er på nedre bmi skala. Fikk en relativt liten mage, men mer enn stor nok for min kropp. La på meg 6 kg de første 12 ukene og totalt 12 kg. Hadde ikke mye plager, men slet litt med blodtrykkfall, vann i kroppen som ga vonde ledd, tisset som en helt og slet litt med søvnen. Ellers var den fysiske formen bra og jeg jogget til dagen før vannet røk og jogget igjen 7 dager etter fødsel. Babyen veide 3.2 kg og var sterk, sunn og frisk. Jeg hadde masse melk og baby la på seg i rekordfart(opptil 400 gr i uka i starten, akkurat som pappaen 😁)
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #4 Skrevet 17. august 2016 Det er vel den enkleste sak i verden å gå opp noen kg? Bare å spise litt mer kalorier det. Mye vanskeligere på gå ned i vekt... Anonymkode: 0ec69...cc8
Gjest Runforit Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel den enkleste sak i verden å gå opp noen kg? Bare å spise litt mer kalorier det. Mye vanskeligere på gå ned i vekt... Anonymkode: 0ec69...cc8 Er jo bare å spise litt mindre det....
Solsenga Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel den enkleste sak i verden å gå opp noen kg? Bare å spise litt mer kalorier det. Mye vanskeligere på gå ned i vekt... Anonymkode: 0ec69...cc8 Tusen takk for saklig tilbakemelding. NEI, det er ikke det. Med din filosofi: er vel bare å trene og spise sunnere for å gå ned?? Spar deg. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel den enkleste sak i verden å gå opp noen kg? Bare å spise litt mer kalorier det. Mye vanskeligere på gå ned i vekt... Anonymkode: 0ec69...cc8 Det er faktisk ikke så enketlt å gå opp i vekt heller. Jeg lå på grensen til undervektig i mange år og hadde ikke akkurat noe sunt kosthold, men vekta lå på det samme uansett. Og sånn som i jula, så brukte jeg å gå ned et par kg og det var ikke fordi jeg ikke likte julemat for å si det slik. Anonymkode: 7a040...202 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 43 kg og 157 cm før graviditet. La på meg 30 kg fikk stor mage, men liten baby, rundt 2,5 kg. Men str på babyen er nok genetisk, tror ingen i familien min har fått babyer større en 3 kg. Helt frisk og fin! Ellers så hadde jeg et finfint svangerskap. Ble riktignok tungt på slutten så jeg fikk litt vondt i knær osv. Lege og jordmor var veldig fornøyd med vektoppgang. Det er i grunn jeg også. Det meste raste av de 3 første mnd etter fødsel. Ser ut til å ha stabilisert seg på 46 kg, satser på at det holder seg der. Anonymkode: 9dc26...f1d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 Jeg var tynn pga manglende matlyst og formen var deretter. Men utover det var ingen av plagene relatert til vekt, og magen med baby i vokste normalt. Var slapp som bare det etter fødsel, men igjen så slet jeg med inntaket og var jo ikke naturlig tynn. Anonymkode: ba2a1...409
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Jeg hadde vel BMI på 18.3 eller noe da jeg ble gravid, altså så vidt undervektig. Jeg la på meg 13-14 kilo, men fikk aldri stor mage. Og alle kiloene forsvant like etter fødsel. Jordmor var litt opphengt i at jeg måtte spise godt/kose meg. Hun nevnte seriøst matvarer som kaker, og hvor mange kalorier det er i et stort kakestykke. Men la på meg jevnt hele veien i hvert fall, det gikk av seg selv. Like tynn og stram nå som før jeg fikk barn. Anonymkode: cce14...8bd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vel BMI på 18.3 eller noe da jeg ble gravid, altså så vidt undervektig. Jeg la på meg 13-14 kilo, men fikk aldri stor mage. Og alle kiloene forsvant like etter fødsel. Jordmor var litt opphengt i at jeg måtte spise godt/kose meg. Hun nevnte seriøst matvarer som kaker, og hvor mange kalorier det er i et stort kakestykke. Men la på meg jevnt hele veien i hvert fall, det gikk av seg selv. Like tynn og stram nå som før jeg fikk barn. Anonymkode: cce14...8bd Må legge til - babyen var helt gjennomsnittlig stor. Ca. 3500 gram. Anonymkode: cce14...8bd
FantasDick Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Undervektig før graviditet, la på meg rundt 10 kg de første 12 ukene og så 6 kg til. Har fremdeles noen kg igjen til startvekt - og baby er 11 mnd! Ingen plager, litt liten mage, frisk baby på rett under 3 kg født fem dager før termindato. Kunne nok gått ned litt kjappere, men hver gang jeg har forsøkt å kutte litt på kaloriene så mister jeg melka. Har en puppegal baby med flaskenekt så bestemte meg for at melk var viktigere enn noen kg ned i vekt. Nå ammer jeg veldig lite, så har gått "all in" for å gå ned siste rest.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 La på meg 24 kilo, de første 10 kom de første ukene! Så undervektig-problematikken forsvant av seg selv. Kiloene også, etterpå. Anonymkode: 4916e...720
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Jeg var 170 høy og veide 55 kg da jeg ble gravid. Så fikk jeg hyperemesis og gikk ned nesten 10 kg, veide 47 kg da jeg var 3 mnd på vei! Var konstant redd for barnet, og og måtte ha jevnlig Ul. Enden på visa var at ungen kom på overtid, sterk, frisk som en fisk og veide 4,3 kg Magen ble forresten ganske stor etterhvert, men resten av kroppen var tynn. Spiste sunn mat etter jeg sluttet å kaste opp og veide 55 kg dagen etter fødsel, så hvordan den ungen kan ha blitt så stor skjønner jeg ikke Anonymkode: 4145e...bbc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå