Gå til innhold

single er bittre og misunnelige?


Gjest *Sexy*Cat*

Anbefalte innlegg

Gjest *Sexy*Cat*

Er det det som er greia med noen single?

Kan virke sånn... :roll:

Dere single sier jo aldri det, men det er veldig lett å merke misunnelse.

Misunnelsen på de som er i et trygt og stabilt forhold.

Og bittre fordi drømmemannen aldri kommer...

På tide å snu litt på holdningene så kanskje deres bedre halvdel en vakker dag vil komme tuslende også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og månen er en gul ost!

Det der var sannelig et dustete, nedverdigende og generaliserende utsagn. Stå på! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg er singel. Jeg slo opp i det siste forholdet. Dette var litt over en mnd siden. Er jeg bitter på de som har et forhold? Nei. Hvorfor ikke? Det har du INGENTING med. :tunge1:

Om du har hatt en singel berte eller no etter typen din så er det ditt problem, og ikke en holdning som gjennomsyrer oss single!

Og som Brunhilde sa, månen er en gul ost! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg leste nettopp endel andre innlegg av *Sexy*Cat* og skjønte plutselig "seriøsiteten" av denne tråden;) Jeg har ett ord å si: Patetisk.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Ja *Sexy*Cat*, det er DEG jeg ler av, og det med god grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Singel snuppe

Nå da - slutt å hånflir slik da ............ det er patetisk det. :roll: Er ikke enig med trådstarter heller altså.......... h*n skjærer alle over èn kam. :fy:

Men - tilbake til tema. Jeg er singel. Er ikke fornøyd med det. Innrømmer gjerne at jeg er misunnelig på de som er i et godt forhold. Drømmer om å møte "min" mann også - men jeg vil ikke ha et forhold bare for å ha et forhold.

Da har jeg det mye bedre alene.......... selv om jeg innrømmer at alenetilværelsen kveler meg noen ganger. Blir desperat noen ganger......... etter mangel på nærhet og kos. :-(

Bitter - det er jeg ikke.

Misunnelig - ja det er jeg. Men ikke slik misunnelig at jeg ikke unner andre å ha det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, selvsagt Sexy cat, og alle i solide og stabile forhold er arrogante besserwissere som tror de er bedre en alle andre!!

jeg har jo sett ett par sånne, så da må det jo gjelde de aller fleste sant? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel legge til at selv er jeg singel, ikke bitter, gleder meg til den dagen jeg treffer mannen jeg skal dele livet med og savner ham allerede!!

Jeg synes de som allerede har funnet ham er heldige, og jeg ser på dem med savn, ikke bitterhet eller missunnelse.

Jeg unner alle å ha det bra, selv om jeg også selv ønsker meg det de har og jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at vi som er single er bitre??

Hvorfor skal vi være bitre da?

Jeg har vært mer eller mindre singel i elleve år nå (!) og trives faktisk veldig bra med det.

Jeg er også sånn at jeg trekker meg unna dersom en mann viser meg for mye interesse, og det skal innmari mye til før jeg finner en mann interessant nok til at jeg gidder å involvere meg så veldig også..

Ikke har jeg lest innlegg her inne som tyder på at de single er bitre heller, så jeg skjønner ikke hvor du har det fra?

Mitt inntrykk av deg er at så snart du ser at mennesker har et annet mønster enn deg, så ser du feil ved dem..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av deg er at så snart du ser at mennesker har et annet mønster enn deg, så ser du feil ved dem.....

:ler: Svært godt observert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ik innl *Fiona*

Ikke alle trenger en mann for å tro de har verdi vettu, pusekatt...

Noen av oss har såpass integritet av vi velger å være single - nøyer oss ikke med hva som helst av helt feil grunner, som for eksempel fordi vi er redde for å fremstå som mislykket hvis vi ikke har noen.

Dumskapen kjenner ingen grenser er det noe som heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror generelt sett at det er flere bitre mennesker blant de som "har noen" enn de single...

Enig! Med unntak av de langtidssingle, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Vi mennesker blir aldri fornøyde. Jeg var singel leeenge, bestevenninna mi var i forhold leeeenge.

Jeg var misunnelig på henne som hadde et trygt og stabilt forhold.

Hun var misunnelig på meg som levde singellivets glade og ville dager.

Det finnes nyanser av det meste *Sexy*Cat*, alt er ikke svart-hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle trenger en mann for å tro de har verdi vettu, pusekatt...  

Noen av oss har såpass integritet av vi velger å være single - nøyer oss ikke med hva som helst av helt feil grunner, som for eksempel fordi vi er redde for å fremstå som mislykket hvis vi ikke har noen.

Dumskapen kjenner ingen grenser er det noe som heter...

:Nikke::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ja, selvsagt er jeg bitter iblant. er jo frustrerende når man er singel og egentlig er på jakt etter mr right, men han aldri dukker opp, og allle disse mr OK som snur i døren når jeg tror jeg har fått dem inn i varmen. er lett å bli bitter iblant når man er blitt avvist for n'te gang. og lett å bli sur når venninner som er i seriøse forhold sier, ja, men hva klager du over, det er jo så deilig å være singel, er jo så spennende å date og flørte og få smser fra folk man har noe på gang med.....du finner ingen så lenge du leter, når du har slått deg til ro med singellivet, dukker mr right opp når du minst venter det.....men hvordan går det an liksom?"

det er innmari frustrerende i lengden når det ikke funker, og man våkner morgen etter morgen og likevel er singel. så litt bitter og misunnelig er man jo såklart iblant. er det noe galt i det? man kan jo ikke sette lokk over det man føler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg var selv singel i flere år, i en periode av livet hvor veldig mange av vennene mine etablerte seg med mann og hus og barn. Riktignok var jeg student, og nøt godt av studentlivets gleder, men må nok innrømme at tanken på at je faktisk gikk aleine og "kastet bort" ungdommen plagde meg til tider. Og når man er singel over flere år lurer man jo etterhvert litt på hvorfor - om man er attraktiv (man er tross alt i sin beste alder - og man blir ikke penere...), og man e for kresen, hvorfor man ikke får kontakt med gutter på byen, osv. Jeg ser i ettertid at jeg hadde en ganske "ekkel" periode på slutten, hvor jeg var i ferd med å bli frustrert og småbitter etter laaang tørketid (herunder også flørter som aldri ble seriøse). Jeg ble sikkert mer aggressiv, særlig under påvirkning av alkohol. Samtidig fortsatte jeg å være kresen - jeg ble ikke mer villig til å gå inn i forhold med "hvemsomhelst" eller utidig innpåsliten ovenfor menn på byen. Men mer kynisk, kanskje.

Nå har jeg hatt kjæreste i ca to år, og jeg merker at ting er annerledes. Jeg er sikkert tryggere, roligere og mer harmonisk nå enn på slutten av singelperioden (det er et under at han syntes jeg var attraktiv...hehe). Samtidig tror jeg jeg hadde godt av å være selvstendig såpass lenge - jeg vt hvem jeg er og hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en er en drittsekk. Ingen forhold er perfekte og perfekt er forskjellig definert fra person til person. Det å ha et stabilt forhold er en skrekk i seg selv da man vet man kan miste det hvert øyeblikk.

Ellers har jeg det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det som er greia med noen single?

Kan virke sånn... :roll:  

Dere single sier jo aldri det, men det er veldig lett å merke misunnelse.

Misunnelsen på de som er i et trygt og stabilt forhold.

Og bittre fordi drømmemannen aldri kommer...

På tide å snu litt på holdningene så kanskje deres bedre halvdel en vakker dag vil komme tuslende også?  :)

Kan godt være at noen single er bitre og misunnelige, men det finner du blandt de som er i parforhold også. Samboende som gifte. Jeg er singel og har vært det i to år nå. Savner en å dele livet med, og vet at min prins vil dukke opp en dag. MEN........ jeg er overhode ikke bitter eller misunnelige på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss skille mellom to ting her: sjalusi og misunnelse...

sjalusi er veldig farlig for en selv og kan også bli det for de rundt oss...

misunnelse er faktisk sunt...det får mennesket til å strebe etter noe en ikke har/ noe bedre...setter blodsirkulasjonen litt igang.

jeg misunner ikke de som har kjæreste. når man får problemer i forholdet er det ikke til å sammenlikne om man får problemer som single... man slipper å føle og tenke for to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...