Gå til innhold

Blør gjennom tampong og bind

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid blødd mye når jeg har mensen, men til vanlig har det holdt med rosa ob. Denne gangen derimot blør jeg enda mer og  har derfor kjøpt inn grønn ob som jeg bruker + bind, likevell blør jeg gjennom begge deler innen 1 time. Noen som har tips til andre typer beskyttelse som passer når jeg blør veldig mye eller har noen erfaringer rundt dette som de ønsker å dele med meg? 

Anonymkode: 00e45...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen

Anonymkode: c76bc...d95

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid blødd mye når jeg har mensen, men til vanlig har det holdt med rosa ob. Denne gangen derimot blør jeg enda mer og  har derfor kjøpt inn grønn ob som jeg bruker + bind, likevell blør jeg gjennom begge deler innen 1 time. Noen som har tips til andre typer beskyttelse som passer når jeg blør veldig mye eller har noen erfaringer rundt dette som de ønsker å dele med meg? 

Anonymkode: 00e45...2e3

Jeg opplevde det samme, og gikk til gynekolog.. Han fant livmorknuter, ufarlig, men plagsomt. Går nå på piller for å minske dem.. Etter det har mensen vært mindre enn den var før problemene startet..

Anbefaler å oppsøke noen for å sjekke! :) 

Anonymkode: 5ab42...791

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme, og gikk til gynekolog.. Han fant livmorknuter, ufarlig, men plagsomt. Går nå på piller for å minske dem.. Etter det har mensen vært mindre enn den var før problemene startet..

Anbefaler å oppsøke noen for å sjekke! :) 

Anonymkode: 5ab42...791

Takk for svar🙂 

Skrevet

Som andre har sagt, Sjekk deg hos legen først. Om de bare finner ut at du har kraftig mens, og det ikke noe er man kan gjøre med det kan du prøve en menskopp. De lekker mindre, og samler opp mer enn tamponger. Du må da sikkert tømme den litt oftere enn det som er vanlig, men det er verdt et forsøk :) 

Anonymkode: f0184...db6

Skrevet

Snakk med legen, kan være mange årsaker til dette, som oftest helt ufarlige. Gynekolog kommer trolig til å anbefale deg hormonspiral dersom du har problemer med store blødninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...