AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Jeg kjøpte meg akkurat en dressjakke på 500 kr fra H&M. Men nå har den begynt å lukte svette under armene. Skjønner at det ikke er noe vits med rens på den da det blir for dyrt, så lurte på om noen hadde noe tips til å vaske den? Eventuelt om noen vet en plass de selger dressjakker (til dame) som kan vaskes for hånd eller i maskin Takk på forhånd! Anonymkode: 7dd6d...5d8
fiole Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Nå kommer det ikke frem i spørsmålet hva vaskeanordningen sier om materialet. Jeg har aldri renset et eneste plagg i mitt liv (selv om det står på innsiden) og jeg pleier å ta håndtemperert vann med milo, lar det ligge ca 15 min, så trekker jeg opp og dupper igjen flere ganger. Henger så jakken dryppende våt på riktig kleshenger og dusjer den i dusjen på utsiden og innsiden i flere omganger så får den henge der og drypptørke så lenge den må......skulle likt å vite jeg hva den sier..... Har en Armanikjole som er av viscose og rayon, den krympet til halve størrelsen...men i tørkeprossessen strakk jeg den i begge retninger til den ble "normal" igjen. Lykke til! Du kan og beskytte jakken din under armene med å klippe ut to sirkler i bomullstoff som du fester i foret med noen store sting( halve sirkelen inn i armen og andre halvdel mot kropp). Lett å rive ut og lett å sette på igjen etter vask. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, fiole skrev: Nå kommer det ikke frem i spørsmålet hva vaskeanordningen sier om materialet. Jeg har aldri renset et eneste plagg i mitt liv (selv om det står på innsiden) og jeg pleier å ta håndtemperert vann med milo, lar det ligge ca 15 min, så trekker jeg opp og dupper igjen flere ganger. Henger så jakken dryppende våt på riktig kleshenger og dusjer den i dusjen på utsiden og innsiden i flere omganger så får den henge der og drypptørke så lenge den må......skulle likt å vite jeg hva den sier..... Har en Armanikjole som er av viscose og rayon, den krympet til halve størrelsen...men i tørkeprossessen strakk jeg den i begge retninger til den ble "normal" igjen. Lykke til! Du kan og beskytte jakken din under armene med å klippe ut to sirkler i bomullstoff som du fester i foret med noen store sting( halve sirkelen inn i armen og andre halvdel mot kropp). Lett å rive ut og lett å sette på igjen etter vask. Det står at den må på rens og ikke kan håndvaskes eller i maskin. Men kan prøve håndvask, er bedre enn at den aldri blir brukt mer Takk for tips! Anonymkode: 7dd6d...5d8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Jeg lurer på det samme, har to nydelige dressjakker jeg bruker til hverdags men de kan ikke vaskes. De er laget av viskose, polyester og elastan og så bare polyester i foret. Noen som har greid å håndvaske slike enten i maskin eller for hånd uten at de må strekkes eller gikk i stykker? Hvis det ikke går, finnes det noe man kan spraye på eller rense selv? Er jo dumt om de bare kan brukes en liten stund før de blir den stinkbomba. Anonymkode: 160c3...a05
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Hvilket materiale snakker vi om her? Det meste kan vaskes forsiktig for hånd, med Milo eller annet mildt vaskemiddel, sentrifugeres kort på høy hastighet og strekkes i fasong. Anonymkode: 8f844...445
Lykkehjerte Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 På 16.8.2016 den 13.03, fiole skrev: Nå kommer det ikke frem i spørsmålet hva vaskeanordningen sier om materialet. Jeg har aldri renset et eneste plagg i mitt liv (selv om det står på innsiden) og jeg pleier å ta håndtemperert vann med milo, lar det ligge ca 15 min, så trekker jeg opp og dupper igjen flere ganger. Henger så jakken dryppende våt på riktig kleshenger og dusjer den i dusjen på utsiden og innsiden i flere omganger så får den henge der og drypptørke så lenge den må......skulle likt å vite jeg hva den sier..... Har en Armanikjole som er av viscose og rayon, den krympet til halve størrelsen...men i tørkeprossessen strakk jeg den i begge retninger til den ble "normal" igjen. Lykke til! Du kan og beskytte jakken din under armene med å klippe ut to sirkler i bomullstoff som du fester i foret med noen store sting( halve sirkelen inn i armen og andre halvdel mot kropp). Lett å rive ut og lett å sette på igjen etter vask. Det der var et svært godt tips, å beskytte jakkestoffet med bomull! Det skal i alle fall jeg ta med meg videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå