Gå til innhold

Ufin svigermor- igjen....

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg tenkte noe lignende. De som blir besteforeldre idag, er vel stort sett rundt 45-50 år, altså født på 60-70-tallet.

Noen blir bestemor når de er 30 (mor og datter begge mødre da de var 15 - slikt går ofte i "arv" har jeg merket) - mens andre blir bestemødre når de er 60-70-årsalder.

En dame jeg kjente fikk sin første da hun var 43 og foreldrene var også over 40 da de fikk barn (de hadde stor barneflokk, så de var i 20 åra da de fikk nr 1 og fikk sistemann da de var 45), så de var over 80 da de ble besteforeldre til hennes barn.

Uansett da - fremtil 70-tallet så var det faktisk et sunnhetstegn med lubne barn :)

Og slik som hun bestemoren holder på så høres det ut som hun er fra den generasjonen. 
Stoler hun ikke på svigerdatteren at hun gir barna sine mat tro?

Anonymkode: c3b9c...216

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor "barna deres er for tynne" 
Deg - " jepp, vi har valgt å bare gi dem 1 måltid per dag slik at de ikke blir overvektige voksne"

Svigermor " du skader jo barna deres for livet ved å ha dem i barnehagen" 
Deg " Menner du akkurat lik datteren din? Jo, det er 2016, vi er ikke så glad å ha barna våres rundt oss hele tiden"

Svigermor "Barna er alltid skitne når jeg er hos dere"
Deg " tja...vi vaske dem en gang i uken når de begynner å lukte litt...holder i årevis" 

Og fortsetter....

Hadde en svigermor som var lik - og jeg holdte det inni meg frem til det sprak TOTALT en dag.  Skjefte henne som ørene blødde og det tok 1 år før alt ble bra igjen lol.  

Anonymkode: fe81c...d03

Skrevet

Hver gang hun kommer med slike utsagn så spør henne om hva du mener med det (på en hyggelig måte). Eller spør om hvorfor/hvordan. Når hun sier barna kan ta skade, spør henne om hvordan de tar skade. Når hun sier du har for lite melk, spør om hvorfor du skulle hatt mer melk når barnet får den melken hen vil ha. Om hun sier de er for tynne, spør henne hvorfor hun mener de er for tynne, og be henne forklare hva hun mener du skal gjøre annerledes, eller forklare hvorfor det du gjør ikke er bra nok. 

Anonymkode: efa89...93d

Skrevet
1 time siden, Mrs.Under skrev:

Hun vil definitivt det beste for sine barnebarn, og jeg tror ikke hun ser på det som hakking på deg, men rett og slett hjelpsomme råd-fordi hun ville ha gjort noe annet enn deg.

Nå stemmer jo ikke hennes "beste" overens med det du anser som dine barns beste, og det er jo du som er deres mor, og dermed avgjør hva som ER barnas beste. Du trenger verken forsvare eller forklare dine valg til henne.

Jeg skjønner du blir irritert, men er dette virkelig noe å henge seg så opp i, du ser henne jo ikke så ofte, og et godt forhold til svigermor, det lønner seg på sikt. Garantert!

Enig.

Anonymkode: a4b35...4a5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en vane. Noen mennesker lærer seg fra ung alder en uvane der de er negative og kritiserer. Mange av dem skjønner ikke hvordan de fremstår og irriterer andre, selv ikke når man sier det til dem.

Om det ikke hjelper å si fra på en fin måte, så må du nesten bare innse at svigermor er litt sosialt tilbakestående og "ta henne som hun er". Du får bare tenke at hun er litt enkel og at hun bare er sånn

Anonymkode: ae74f...fe8

Tenker også det, har inntrykk noen er så vant med å gi alt og alle "råd" uten å bli bedt om det - og uten å noen sinne bli satt på plass - at de skjønner ikke at andre oppfatter de som frekke og uten sosiale antennaer. Det er ikke sikkert hun mener det like vondt som hun fremstår, selvom den muligheten finnes sikkert også.. 🙄

Skrevet

"Mine barn, mitt ansvar"

Anonymkode: 7a08d...02d

Skrevet

"Jeg har ikke bedt om dine råd"

"Det har du ikke noe med, det er jeg som er moren"

Hun kommer sannsynligvis til å gråte, men ikke si unnskyld.

Anonymkode: 9f88f...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...