Gå til innhold

Nedstemthet/angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hvordan kan man best håndtere nedstemthet/angst når det står på som værst? Jeg er på ferie nå og skal til psykolog når jeg kommer hjem. Men nå når jeg er på ferie får jeg ikke gjort stort med det. Det er tankene som plager meg. Irrasjonelle tankerekker som hovedsakelig dreier seg om at det en gang skal bli slutt mellom kjæresten min og jeg opptar mye kapasitet (vi har det i utgangspunktet veldig bra og disse tankene er dermed ganske unødvendige). Hvordan kan jeg hindre disse tankene å dukke opp? Eventuelt "fjerne" de etter de har dukket opp? Dette har bare pågått som værst i to dager nå. Tror dere at jeg lider av angst eller noe liknende? 

Håper så gjerne på svar! 

Med vennlig hilsen, 

en som ikke får sove og føler seg ganske fanget på et hotellrom med to andre jenter som sover tungt

Anonymkode: b1377...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på om det kan bare være en periode som går over av seg selv... Tankene virker så utrolig sterke nå, vanskelig å se for seg at det bare går over. 

Anonymkode: b1377...b6f

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Ser det er en liten stund siden du skrev dette, men svarer likevel. Kjenner meg igjen i det du skriver. Vet ikke hvordan det er med deg nå, men for min del så har jeg vært veldig bekymret for at det en dag kan bli slutt mellom kjæresten og meg i lang tid, til og fra da. Men prøver å si til meg selv at det er unødvendig å gå rundt å bekymre seg over noe sånt. Det er jo veldig trist hvis det blir slutt og man er glad i noen uansett. Så vet liksom ikke om det hjelper så mye å gå å bekymre seg over det. 

Skrevet

Og en vet aldri hvordan en kommer til å ta ett brudd når det et ett faktum. Det kommer jo mye ann på hvordan forholdet har vært ung utviklet seg. Mye man ikke vet. Så jeg tenker at det får jeg heller prøve og ta det som det kommer isteden. Men vet at det ikke er lett.. Det kan jeg skrive under på 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...