Gå til innhold

Beacon eller beken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den Wednesday, August 17, 2016 at 6.55, Aamu skrev:

i hvert fall ikke biken! (Beacon)

Jeg sier bæiken. Det heter dog beiken.

Jeg sier å bæiken. Eneste jeg kan se for meg si beken er en fin gammel dame på Frogner :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, smalls skrev:

Jeg sier å bæiken. Eneste jeg kan se for meg si beken er en fin gammel dame på Frogner :fnise: 

Ja, huff :P "Thomas, kan De kjøpe med litt Beken på veg hjem fra landhandleriet?"

• Liker 1
Skrevet
Den Tuesday, August 16, 2016 at 22.36, AnonymBruker skrev:

Særiøst, hva er greia med å kødde når man sier bacon? Eller si bacon på kødd? x) tidenes latterkick. x) er det fordi det er kleint å spørre om noen skal ha frokost eller noe? 

"Er du sulten? Jeg lager egg og beaaacon, bææjken, bæiken, beeeeken, baason, baiiiken, balleklem...." også kommer tidenes latterutbrudd? x) 

Ser for meg en sånn tegneserie figur som ser slapp og sliten ut samtidig som han har adhd og kroppen går i oppløsning ved kjøkkenbenken. Litt sånn som han i rotratoullie 

Anonymkode: c8b7d...fc5

:hoho:

Skrevet
Den 15.8.2016 at 23.22, Llorca skrev:

Hva sier kvinnene på forumet sier man <bæicon> eller <beken>

Beijken! :spise:

Anonymkode: 9b6eb...2d6

Skrevet

Bæiken

Anonymkode: c6715...ff0

Skrevet
10 minutter siden, Aamu skrev:

Ja, huff :P "Thomas, kan De kjøpe med litt Beken på veg hjem fra landhandleriet?"

De sier ikke veg på Frogner.

Anonymkode: 8e0aa...e5f

Skrevet
15 minutter siden, Aamu skrev:

Ikke bekken, da? Sånn til å urinere på vet du :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå over bekken etter bekken :laugh:

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Aamu skrev:

Beken, WTF. :fnise: 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De sier ikke veg på Frogner.

Anonymkode: 8e0aa...e5f

Hva sier de da? Sti?

Skrevet

Bacon eller beiken. Beken høres alt for fint ut. 

Anonymkode: d10b4...36f

Skrevet

Beiken.

Skrevet

Ingen av delene, sier mer "beiken", som vel er en god blanding av dine alternativer. 

Skrevet
6 timer siden, Aamu skrev:

Haha. Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Bekenpølsær fra Aremark eller Beken fra landhandleriet til frua på Frogner.

Jeg sier jo "beken" selv. Er ikke fra Østfold, men snakker bredt.

Anonymkode: 4ffc0...955

• Liker 1
Skrevet

Tenk at det kom en tråd om dette! :laugh:

Jeg er finbergenser og sier beken. Min kjære som er nordlending, hold på å revne av latter og skjønte ikke helt hva jeg mente i begynnelsen da han hørte meg si det. Fnis, men da finnes det altså flere enn meg som sier beken.

Og så gav det jo opphavet til det fine kallenavnet Frøken Beken :fnise:

Anonymkode: c8df6...ad4

Skrevet

Jeg sier "beken" og er fra Oslos østkant.

Skrevet

Jeg tror de færreste misforstår ordet, uansett hvilken dialekt det blir sagt på. Tror ikke noen i Norge sier "beacon", da det er noe helt annet. Beiken, er sikkert den mest uttalte formen, uten at jeg skjønner hvorfor slike tråder har noen viktighet. Noen sier "kino", andre sier "sjino", andre igjen sier "kjinoo". Har det noe å si? Det er dialekt, og det er helt naturlig alt etter som hvor i landet man er født og oppvokst. 

Anonymkode: 7c71e...a3c

Skrevet
Den 16.8.2016 at 11.16, AnonymBruker skrev:

"Beicon" uttaler jeg det. Jeg synes "beiken" blir for fornorsket. "Beken" jeg har bare hørt når andre har tullet og overdrevet ordbruken. "Beacon" har jeg aldri hørt før. 

Anonymkode: 3f09c...1cf

Uttaler du o-en? Jeg synes det høres mer fornorsket ut enn beiken,

Jeg tror jeg sier beikn. :vetikke: 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Bekenpølsær fra Aremark eller Beken fra landhandleriet til frua på Frogner.

Jeg sier jo "beken" selv. Er ikke fra Østfold, men snakker bredt.

Anonymkode: 4ffc0...955

Haha, bekenpølsær. Ska' ut en tur jæ, og kjøpe bekenpølsær til grillen. Det er så ille godt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...