Nowayback Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 (endret) . Endret 11. mars 2017 av mann_86
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Du er nødt til å kjøre på med proteiner, mann. Anonymkode: 12433...6de
Gjest Ajax Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Hit the bars bro! Push ups, pull ups, chin ups, FUCKING MUSCLE UPS!!! Last ned madbarz-appen så er du igang. Med egenvektstrening så får du også en del cardio inkludert dersom du holder høy intensitet. Også må du passe på hvor mye du spiser. Skal du slanke bort mageflesket så må du ligge på kaloriunderskudd. Jeg ville begynt på rundt 2300 om dagen, også regulert ettersom vekta forandrer seg. Husk at styrkeøktene dine skal brenne godt. Har du ikke vondt, så bygger du ikke muskler. Vær selvfølgelig påpasselig og ta noen hviledager så ikke du drar på deg noen betennelser fra belastningsskader.
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er nødt til å kjøre på med proteiner, mann. Anonymkode: 12433...6de Tips til hva som bør spises? Hva bør jeg spise før og etter trening for å bygge mest mulig? 2 timer siden, Cyrus skrev: Hit the bars bro! Push ups, pull ups, chin ups, FUCKING MUSCLE UPS!!! Last ned madbarz-appen så er du igang. Med egenvektstrening så får du også en del cardio inkludert dersom du holder høy intensitet. Også må du passe på hvor mye du spiser. Skal du slanke bort mageflesket så må du ligge på kaloriunderskudd. Jeg ville begynt på rundt 2300 om dagen, også regulert ettersom vekta forandrer seg. Husk at styrkeøktene dine skal brenne godt. Har du ikke vondt, så bygger du ikke muskler. Vær selvfølgelig påpasselig og ta noen hviledager så ikke du drar på deg noen betennelser fra belastningsskader. 2300 kcal om dagen..? Er jammen ikke sikker på om jeg overstiger det en normal dag. Jeg trener kanskje ikke styrke hardt nok. Jeg får veldig fort syre i armene. Jeg trener bare med rundt 42 kilo, og da klarer jeg maks 15-17 repetisjoner, og slik har det vært lenge. Ingen utvikling.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er nødt til å kjøre på med proteiner, mann. Anonymkode: 12433...6de Dette funker da ikke akkurat så bra dersom ikke TS trener nok i forhold. Da vil han bare legge på seg fett. Som du kanskje vet er proteiner også kalorier, så det er ikke bare å innta mengder av det heller. 1 time siden, mann_86 skrev: Tips til hva som bør spises? Hva bør jeg spise før og etter trening for å bygge mest mulig? 2300 kcal om dagen..? Er jammen ikke sikker på om jeg overstiger det en normal dag. Jeg trener kanskje ikke styrke hardt nok. Jeg får veldig fort syre i armene. Jeg trener bare med rundt 42 kilo, og da klarer jeg maks 15-17 repetisjoner, og slik har det vært lenge. Ingen utvikling. Jeg vet ikke hvor mye du kan om kosthold, men kanskje du skal kjøpe deg en ernæringsbok for å lære litt om hva du skal få i deg av forskjellig og hvorfor? Jeg tror det er et bra sted å starte. Proteiner er ikke det eneste viktige du må få i deg. Like viktig er fett og karbohydrater, men du må velge riktig fett og karbohydrater. Fett kan være sunt som fiskeolje og olivenolje. Dettet fettet bidrar faktisk til å fjerne det farlige kolesterolet som jeg mistenker du har litt for mye av i blodet (ut i fra bildet) men fett inneholder selvsagt og kalorier, så alt med måte. Jo mykere fettet er når det står i kjøleskap, jo bedre er det. Karbohydrater må du også ha for energien din. Da må du dog velge trege karbohydrater. Bruk f.eks grov pasta, villris, fullkornsris, potet (høy glykemisk indeks, men mettende, så det er anbefalt likevel), grovt brød osv. Det metter og lengre. Fisk bør du spise noen ganger i uka. Ikke innta sukker på hverdager. Vær og påpasselig med hvor mye du inntar på helg. Før trening trenger du ikke spise så mye. Mange spiser middag og venter en time eller to før de trener. Etter trening bør du spise innen en time for optimal restitusjon. Spis gjerne en skive eller to med egg! Mange pleier dog å ta en proteinshake etter trening og heller spise mer skikkelig et par timer etter. Jeg vet ikke hva du trener når du trener med 42 kilo, men du må selvsagt legge på vekter etterhvert, hvis ikke får du ikke mer muskler. Til slutt vil jeg og anbefale deg til å sjekke om hormonene dine er som de skal være hos legen. Kanskje er fettansamlingen hormonell. Kanskje er jeg litt krass øverst i innlegget mitt nå mot gutta som allerede har svart deg, men jeg har drevet med idrett på høyt nivå i flere år i tillegg til at jeg er utdannet til å ha en del kunnskaper om ernæring, og vet ihvertfall litt hva jeg snakker om selv om jeg ikke er noen ekspert Anonymkode: afd8d...33d 3
Gjest Chroma Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 Har lite kunnskap om trening, ville bare si at jeg synes du har en fin kropp allerede Lykke til med treningen
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette funker da ikke akkurat så bra dersom ikke TS trener nok i forhold. Da vil han bare legge på seg fett. Som du kanskje vet er proteiner også kalorier, så det er ikke bare å innta mengder av det heller. Jeg vet ikke hvor mye du kan om kosthold, men kanskje du skal kjøpe deg en ernæringsbok for å lære litt om hva du skal få i deg av forskjellig og hvorfor? Jeg tror det er et bra sted å starte. Proteiner er ikke det eneste viktige du må få i deg. Like viktig er fett og karbohydrater, men du må velge riktig fett og karbohydrater. Fett kan være sunt som fiskeolje og olivenolje. Dettet fettet bidrar faktisk til å fjerne det farlige kolesterolet som jeg mistenker du har litt for mye av i blodet (ut i fra bildet) men fett inneholder selvsagt og kalorier, så alt med måte. Jo mykere fettet er når det står i kjøleskap, jo bedre er det. Karbohydrater må du også ha for energien din. Da må du dog velge trege karbohydrater. Bruk f.eks grov pasta, villris, fullkornsris, potet (høy glykemisk indeks, men mettende, så det er anbefalt likevel), grovt brød osv. Det metter og lengre. Fisk bør du spise noen ganger i uka. Ikke innta sukker på hverdager. Vær og påpasselig med hvor mye du inntar på helg. Før trening trenger du ikke spise så mye. Mange spiser middag og venter en time eller to før de trener. Etter trening bør du spise innen en time for optimal restitusjon. Spis gjerne en skive eller to med egg! Mange pleier dog å ta en proteinshake etter trening og heller spise mer skikkelig et par timer etter. Jeg vet ikke hva du trener når du trener med 42 kilo, men du må selvsagt legge på vekter etterhvert, hvis ikke får du ikke mer muskler. Til slutt vil jeg og anbefale deg til å sjekke om hormonene dine er som de skal være hos legen. Kanskje er fettansamlingen hormonell. Kanskje er jeg litt krass øverst i innlegget mitt nå mot gutta som allerede har svart deg, men jeg har drevet med idrett på høyt nivå i flere år i tillegg til at jeg er utdannet til å ha en del kunnskaper om ernæring, og vet ihvertfall litt hva jeg snakker om selv om jeg ikke er noen ekspert Anonymkode: afd8d...33d Takker for svar! Men hva mener du med dette? At jeg har lite testosteron f.eks? Endret 15. august 2016 av mann_86
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2016 2 minutter siden, Chroma skrev: Har lite kunnskap om trening, ville bare si at jeg synes du har en fin kropp allerede Lykke til med treningen Tusen takk, det var snilt sagt av deg!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 Jo, du har mannearmer, og du er normal rundt håndleddene. Synes også du har en fin overkropp. Lykke til med målene, bare husk at du er fin nå og. Anonymkode: 57aba...06e 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #10 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, mann_86 skrev: Tips til hva som bør spises? Hva bør jeg spise før og etter trening for å bygge mest mulig? 2300 kcal om dagen..? Er jammen ikke sikker på om jeg overstiger det en normal dag. Jeg trener kanskje ikke styrke hardt nok. Jeg får veldig fort syre i armene. Jeg trener bare med rundt 42 kilo, og da klarer jeg maks 15-17 repetisjoner, og slik har det vært lenge. Ingen utvikling. Les deg opp på hvilken betydning rep.har. Sjekk ut fitnessbloggen. Og et medlemskap på et treningssenter trenger ikke koste mer enn en tohundrelapp i mnd., eller enda mindre - det vil jeg si det er verdt. Anonymkode: 28f91...922 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #11 Skrevet 15. august 2016 4 minutter siden, mann_86 skrev: Takker for svar! Men hva mener du med dette? At jeg har lite testosteron f.eks? Det er veldig mange hormoner i kroppen. Testosteron er bare et kjønnshormon. Jeg er ikke kvalifisert til å synse i om du har hormonforstyrrelser og evt hvilke, men tenker bare at det kan være lurt å sjekke det ut. Anonymkode: afd8d...33d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #12 Skrevet 15. august 2016 Du trenger å trene rå muskelstyrke. Egenvekt kompis, egenvekt. Kosthold? Spis det du vil og nok, ikke søppelmat. Anonymkode: 26962...fc9 1
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, du har mannearmer, og du er normal rundt håndleddene. Synes også du har en fin overkropp. Lykke til med målene, bare husk at du er fin nå og. Anonymkode: 57aba...06e Tusen takk til deg også 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #14 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, mann_86 skrev: Tips til hva som bør spises? Hva bør jeg spise før og etter trening for å bygge mest mulig? 2300 kcal om dagen..? Er jammen ikke sikker på om jeg overstiger det en normal dag. Jeg trener kanskje ikke styrke hardt nok. Jeg får veldig fort syre i armene. Jeg trener bare med rundt 42 kilo, og da klarer jeg maks 15-17 repetisjoner, og slik har det vært lenge. Ingen utvikling. Du kan ha færre repetisjoner, flere serier og tyngre vekter. Anonymkode: 57aba...06e 4
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #15 Skrevet 15. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha færre repetisjoner, flere serier og tyngre vekter. Anonymkode: 57aba...06e Dette visste jeg jo egentlig, har jo hørt det før. Har ikke flere vekter enn til 42 kg, og det koster vel litt. Det er en gammel vektstang, med kanskje 3-4 cm i diameter. Vet ikke om det er noe annerledes i størrelsene nå.. Det største fokuset fremover må uansett være magen; få fjernet dette bukfettet. Da hadde det hele iallefall sett litt symmetrisk ut, og jeg ville ikke lenger sett tynnfeit ut..
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 Et øyeblikk siden, mann_86 skrev: Dette visste jeg jo egentlig, har jo hørt det før. Har ikke flere vekter enn til 42 kg, og det koster vel litt. Det er en gammel vektstang, med kanskje 3-4 cm i diameter. Vet ikke om det er noe annerledes i størrelsene nå.. Det største fokuset fremover må uansett være magen; få fjernet dette bukfettet. Da hadde det hele iallefall sett litt symmetrisk ut, og jeg ville ikke lenger sett tynnfeit ut.. Igjen; invester i et medlemskap på treningsstudio. Anonymkode: 28f91...922 2
Nowayback Skrevet 15. august 2016 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen; invester i et medlemskap på treningsstudio. Anonymkode: 28f91...922 Hele poenget med tråden var jo at jeg ville unngå det, og lurte på hvordan jeg kunne trene på egenhånd uten treningsstudio. Både pga økonomi og det at jeg ikke trives med å trene blant mange andre folk.
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 16. august 2016 #18 Skrevet 16. august 2016 Hei TS, Først vil jeg bare si at jeg synes du har en helt normal kropp og fin kropp og absolutt ser ut som en mann, men når det gjelder kroppsbygging så er det en definisjon som heter: skinny-fat, det er her du faller inn. Hvorfor nevner jeg det? Ja, nå skal jeg fortelle deg alt. Det er viktig å vite hva slags kroppsform man har for så å lage en plan for å realisere sine mål. Når du er skinny-fat har du to forskjellige muligheter: #1. Gå på en cut (altså spis mindre kalorier enn kroppen forbrenner) for å miste fettet, men husk at når du først blir tynn så vil du ikke få en atletisk "muskel-kropp" som du ønsker, men en helt tynn og normal kropp. Dette er fordi du rett og slett ikke har muskelmassen under fettet for å gi deg definerte skiller. #2. Bulk (altså spis flere kalorier enn kroppen din forbrenner, slik at du kan legge på deg masse). Ulempen med bulk er at du automatisk vil legge på deg fett, uansett hva, siden kroppen ikke klarer å bruke all den ekstra energien kun for musklene. Fordelen her er at du faktisk vil få den muskelmassen du trenger og når du da igjen cutter så vil du få akkurat den kroppen du vil ha, altså, litt muskuløs men ikke for mye. Du kan velge både cut eller bulk, ta det du er mest komfortabel med. Uansett hva du velger skal ikke kaloriene være under/overstige 200-500 enn det kroppen din trenger for forbrenning. Hvor mange kalorier bør du få i det ca. daglig? Finn det ut her: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Tar deg 10 sekunder. Vær ærlig når du fyller ut skjemaet. Når det gjelder hjemmetrening så har Cyrus allerede gitt deg svar der, men personlig vil jeg anbefale deg å melde deg inn i et treningssenter og følge et nybegynner-program. Det finnes mange steder hvor det koster 199.- per måned og sikkert billigere også. Hvis du er seriøs angående kroppen din og å nå dine mål så må du kunne sette av 199.- per måned for det. Fordelen for deg er at du ikke har løftet før. Når du først begynner å trene styrke så vil du se resultater innen veldig kort tid. Faktisk så bygger vi mest muskelmasse i løpet av det første året vårt, deretter blir det bare vanskeligere og vanskeligere å legge på seg muskelmasse. Når det gjelder trening og kosthold så må jeg bare fortelle deg rett ut at trening ikke har noe å si hvis du ikke klarer å ha riktig kosthold. Dietten din er langt viktigere enn det å faktisk trene. Utsagnet "du blir hva du spiser" er helt riktig. Du vil satse på å få dine kalorier fordelt f.eks. slik: 35% proteiner, 25% fett, 40% karbohydrater. Veksle gjerne mellom dem og finn ut hva som passer kroppen din best. Når det gjelder eksempler på gode og sunne matretter vil jeg anbefale Cyrus sitt tråd "Cyrus skips skjeggday" som du finner under "Treningsdagbok". Den tråden er GULL og jeg følger med på den nesten daglig og har lært mye. Til slutt må jeg bare tilføre at hvis du er seriøs angående dette så må du være tålmodig, disiplinert og konsistent. Dette er en livsstilsendring. En marathon og ikke en sprint. Rett opp dietten din. Meld deg inn i et treningssenter og bare stå på! Vi har troen på deg! Si gjerne ifra hvis det er noe annet du lurer på og lykke til!
tøydokka Skrevet 16. august 2016 #19 Skrevet 16. august 2016 Det er ikke dyrt å trene på et treningssenter. Se på det som en investering. Andre her har skrevet om betydningen av kosthold. Det er kjempeviktig å tilføre kroppen det den trenger for å nyttigjøre seg treningen. Første steg er å øve inn god teknikk på baseøvelser. Markløft, knebøy, benkpress, militærpress, pullups/chins, dips, pushups, utfall og roøvelser. Baseøvelser er flerleddsøvelser som aktiviserer store muskelgrupper, de er energikrevende å utføre og de hjelper deg å øke muskelmassen din. Få hjelp av en trener til å begynne med slik at du gjør øvelsene riktig. Når du mestrer teknikken kan du gradvis øke belastningen. Kombiner gjerne med kardioøkter som løping, sykling, roing eller gruppetrening. Keep it simple.Jeg ville begynt med et fullkroppsprogram der du trener hele kroppen hver økt. F.eks kan en økt se slik ut: 1. Varm opp på tredemølle ca 8-10 min med økende intensitet. 2: Kjør en oppvarmingsrunde med en stang uten vekter på der du gjør knebøy, markløft, utfall, skulderpress, stående roing og pushups. 3. Kjør 3-4 sett knebøy- mellom 8-12 rep. Kjør 3 sett benkpress- mellom 8-12 rep. Kjør 3-4 sett markløft- 8-12 rep. Kjør 3 sett skulderpress- 8-10 rep. Kjør 3 sett med rollout på gymball, 6-8 rep. Ha kul musikk på headsettet ditt mens du gjennomfører økten. Fokuser på deg selv og dine mål! Drit i om den lille damen på racket ved siden av løfter mer enn deg, eller at noen av de sterke gutta gjør noen fancy isolasjonsøvelser for bicepsene sine. Ha tålmodighet, tenk langsiktig. Viss treningssenter virkelig ikke er aktuelt, så har jeg troen på calestenics, dvs trening med egen kroppsvekt. Kjenner et par som driver veldig seriøst med dette, og de ser veldig bra ut. Sjekk f.eks ut barstazz og Frank Medrano på youtube. 1
Nowayback Skrevet 16. august 2016 Forfatter #20 Skrevet 16. august 2016 16 timer siden, Uchiha Madbrah skrev: Hei TS, Først vil jeg bare si at jeg synes du har en helt normal kropp og fin kropp og absolutt ser ut som en mann, men når det gjelder kroppsbygging så er det en definisjon som heter: skinny-fat, det er her du faller inn. Hvorfor nevner jeg det? Ja, nå skal jeg fortelle deg alt. Det er viktig å vite hva slags kroppsform man har for så å lage en plan for å realisere sine mål. Når du er skinny-fat har du to forskjellige muligheter: #1. Gå på en cut (altså spis mindre kalorier enn kroppen forbrenner) for å miste fettet, men husk at når du først blir tynn så vil du ikke få en atletisk "muskel-kropp" som du ønsker, men en helt tynn og normal kropp. Dette er fordi du rett og slett ikke har muskelmassen under fettet for å gi deg definerte skiller. #2. Bulk (altså spis flere kalorier enn kroppen din forbrenner, slik at du kan legge på deg masse). Ulempen med bulk er at du automatisk vil legge på deg fett, uansett hva, siden kroppen ikke klarer å bruke all den ekstra energien kun for musklene. Fordelen her er at du faktisk vil få den muskelmassen du trenger og når du da igjen cutter så vil du få akkurat den kroppen du vil ha, altså, litt muskuløs men ikke for mye. Du kan velge både cut eller bulk, ta det du er mest komfortabel med. Uansett hva du velger skal ikke kaloriene være under/overstige 200-500 enn det kroppen din trenger for forbrenning. Hvor mange kalorier bør du få i det ca. daglig? Finn det ut her: http://www.calculator.net/calorie-calculator.html Tar deg 10 sekunder. Vær ærlig når du fyller ut skjemaet. Når det gjelder hjemmetrening så har Cyrus allerede gitt deg svar der, men personlig vil jeg anbefale deg å melde deg inn i et treningssenter og følge et nybegynner-program. Det finnes mange steder hvor det koster 199.- per måned og sikkert billigere også. Hvis du er seriøs angående kroppen din og å nå dine mål så må du kunne sette av 199.- per måned for det. Fordelen for deg er at du ikke har løftet før. Når du først begynner å trene styrke så vil du se resultater innen veldig kort tid. Faktisk så bygger vi mest muskelmasse i løpet av det første året vårt, deretter blir det bare vanskeligere og vanskeligere å legge på seg muskelmasse. Når det gjelder trening og kosthold så må jeg bare fortelle deg rett ut at trening ikke har noe å si hvis du ikke klarer å ha riktig kosthold. Dietten din er langt viktigere enn det å faktisk trene. Utsagnet "du blir hva du spiser" er helt riktig. Du vil satse på å få dine kalorier fordelt f.eks. slik: 35% proteiner, 25% fett, 40% karbohydrater. Veksle gjerne mellom dem og finn ut hva som passer kroppen din best. Når det gjelder eksempler på gode og sunne matretter vil jeg anbefale Cyrus sitt tråd "Cyrus skips skjeggday" som du finner under "Treningsdagbok". Den tråden er GULL og jeg følger med på den nesten daglig og har lært mye. Til slutt må jeg bare tilføre at hvis du er seriøs angående dette så må du være tålmodig, disiplinert og konsistent. Dette er en livsstilsendring. En marathon og ikke en sprint. Rett opp dietten din. Meld deg inn i et treningssenter og bare stå på! Vi har troen på deg! Si gjerne ifra hvis det er noe annet du lurer på og lykke til! Takk for et faglig og utfyllende svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå