Amalieloho Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Skal frå hauset av gå 2 året med medie studier. Min noverande pc (Macbook pro) er for treig for det vi arbeida med (Kan ha noko med at den er 3 år gammal). Noko som går mykje i video og bilderedigering og bruk av ulike adobe program. Vil helst ikkje betale meir enn 7000,- Kva slags pc er den beste for meg? Svar Multisitat Rediger
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Tilrår deg eigentleg å høyre med skulen då dei både veit kva som passar, men kanskje til og med har nokre avtalar/rabattar. Anonymkode: 03114...71b
tdm900 Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 35 minutter siden, Amalieloho skrev: Skal frå hauset av gå 2 året med medie studier. Min noverande pc (Macbook pro) er for treig for det vi arbeida med (Kan ha noko med at den er 3 år gammal). Noko som går mykje i video og bilderedigering og bruk av ulike adobe program. Vil helst ikkje betale meir enn 7000,- Kva slags pc er den beste for meg? Svar Multisitat Rediger Ta heller å se etter om du har mye lagret på den. Nærmer den full på HDD er det lurt å legge det over på en ekstern disk, og frigjøre plass. Da vil den bli kjappere. Selv har jeg en snart 3år gammel MacBook Air, og er ikke det minste treg.
Amalieloho Skrevet 15. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2016 2 minutter siden, tdm900 skrev: Ta heller å se etter om du har mye lagret på den. Nærmer den full på HDD er det lurt å legge det over på en ekstern disk, og frigjøre plass. Da vil den bli kjappere. Selv har jeg en snart 3år gammel MacBook Air, og er ikke det minste treg. Har 301 av 498 gb ledig
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 du vil ikke finne mye som er mye bedre enn en MacBook Pro for under 7000 har du standard med kun 4GB ram anbefaler jeg deg heller å bruke litt penger på å oppgradere til 8GB Anonymkode: fc76e...2e5
ajarRun Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 45 minutter siden, Amalieloho skrev: Skal frå hauset av gå 2 året med medie studier. Min noverande pc (Macbook pro) er for treig for det vi arbeida med (Kan ha noko med at den er 3 år gammal). Noko som går mykje i video og bilderedigering og bruk av ulike adobe program. Vil helst ikkje betale meir enn 7000,- Kva slags pc er den beste for meg? Svar Multisitat Rediger Har du SSD i Macen din? Hvor mye ram? Hvis du ikke har SSD og så mye ram som den støtter vil den naturlig vis være treg. Ikke hør på nepskrell som sier at det har noe med hvor mye plass du har brukt på harddisken, dette har selvsagt ingenting å si med hastigheten på den. 9 minutter siden, tdm900 skrev: Ta heller å se etter om du har mye lagret på den. Nærmer den full på HDD er det lurt å legge det over på en ekstern disk, og frigjøre plass. Da vil den bli kjappere. Selv har jeg en snart 3år gammel MacBook Air, og er ikke det minste treg. Dette stemmer ikke, selv ikke på Mac sitt elendige filsystem.
tdm900 Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 10 timer siden, amativeReflection skrev: Har du SSD i Macen din? Hvor mye ram? Hvis du ikke har SSD og så mye ram som den støtter vil den naturlig vis være treg. Ikke hør på nepskrell som sier at det har noe med hvor mye plass du har brukt på harddisken, dette har selvsagt ingenting å si med hastigheten på den. Dette stemmer ikke, selv ikke på Mac sitt elendige filsystem. Da har guruen talt! "nepskrell" kunne du spart deg for!
tdm900 Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Er i grunnen enig med hva AB71b sier, vente til du får vite hva behovet er. En ny Mac Pro koster jo skjorta😬
Amalieloho Skrevet 17. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2016 Har 2,4 GHz Intel Core i5 prossessor og 4 GB 1333 MHz DDR3 RAM. Har berre HD lagring, som eg veit er treigare enn ssd.
Amalieloho Skrevet 17. august 2016 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2016 Trur det står mellom https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/asus-rog-gl552vw-dm686t-156-laptop/p-259035/ og https://www.komplett.no/product/891243/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-x550vx-156-full-hd-matt# Nr.1 har rask cpu og 950m 2gb GDDR5. Nr.2 har oppgradert grafikkkort til 960m og havna på 7200,- om ein nytta seg av dnb master, men har kun hdd lagring.
Jonencloud Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Med mindre du er villig til å kjøpe separat SSD og reinstallere Windows selv ville jeg prioritert SSD over litt raskere skjermkort
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå