Gå til innhold

Er det mitt ansvar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ny student ved et studie hvor vi må levere politiattest på skolen ved oppstart, som er i morgen. Av personlige årsaker har jeg ikke mulighet til å være til stede i hele det tidsrommet vi egentlig skal i morgen. Derfor dro jeg opp til skolen idag, og fikk bekreftet at det er i orden så lenge jeg er der i begynnelsen så de får registrert at jeg har møtt opp og skal ha skoleplassen. 

Med det samme spurte jeg om hvor vi skal levere politiattesten i morgen, og da var det en dame som sa at hun kunne ta den i dag, og "legge den i riktig bunke". Den damen jobbet ikke på serviceavdelingen (som er det stedet hvor registrering og levering av politiattest foregår), men hadde kontor litt lengre bort i gangen. 

Kan jeg nå være sikker på at alt er i orden med levering av politiattest for min del? Får jeg noe beskjed fra skolen hvis de mangler politiattest, eller er det helt og fullt mitt ansvar at dette er på plass? Vi skal ha praksis allerede 2. og 3. studieuke, så det er veldig viktig at jeg leverer i tide. Det står klart og tydelig på studiesiden at man ikke har rett på å delta på obligatorisk praksis dersom man ikke har levert attest, og underkjent obligatorisk praksis = ingen eksamen. 

Hilsen ny og stressa student

Anonymkode: 5ff62...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ditt ansvar. Men nå har du jo levert, så det går nok greit. Du kan jo sjekke om litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stan skrev:

Det er ditt ansvar. Men nå har du jo levert, så det går nok greit. Du kan jo sjekke om litt. 

Ja, men nå har jo ikke jeg noen "makt" over politiattesten jeg leverte, lengre. Jeg har jo gitt den fra meg, og aner ikke hvor hun damen la den eller gjorde med den. Det kan jo ikke være slik at alle må gå rundt og bare "gå ut i fra" at deres politiattest er kommet med? 

Anonymkode: 5ff62...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...