Gjest Lea Skrevet 11. november 2004 #1 Skrevet 11. november 2004 Har noen en oppskrift på en god langpanne-kake? Gjerne noe som ikke er den vanlige sjokoladekaka. Den skal holde til ca 20 personer og bør ikke kreve tallerken og skje. Må kunne spises med hendene. Har tenkt på eplekake, men finner ikke igjen oppskriften min. Noen som har en bra oppskrift å dele med meg?
Nella Skrevet 11. november 2004 #2 Skrevet 11. november 2004 Her er en oppskrift som jeg har hatt me på jobb flere ganger og som har blitt godt mottatt. BANANKAKE: 2 egg 2 kopper sukker 1 kopp smeltet margarin 1 ss melk 3 kopper hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 2 bananer -Pisk eggedosis. -Mos bananene (bruker stavmikser jeg) -Ha alt vekselsvis i eggedosisen og rør sammen -Ha i langpanne og stek på 175 grader i 20-30 min. Når kaken er ferdig snu den over på et matpair med perlesukker/sukker. Snu så tilbake på rist. Det med sukker er jo valgfritt og kanskje litt dumt når du ikke skal bruke askjetter, kan drysse litt. Men det blir en god og saftig kake med deilig banansmak
Gjest Lea Skrevet 11. november 2004 #3 Skrevet 11. november 2004 Takk! Banankake er kjempegodt. Dessuten holder den seg veldig godt.
Miranda Skrevet 12. november 2004 #4 Skrevet 12. november 2004 Her har du oppskriften på to gode langpanne-kaker som begge er saftige men kan spises "i hånden": ANANASKAKE 4 kopper sukker 6 kopper hvetemel 4 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 egg 2 kopper melk 300 g smeltet smør 2 bokser knust ananas Glasur: 500g melis 2 ts vaniljesukker 9-10 ss ananassaft 2 ss smeltet smør Du må gjerne la ingrediensene til glasuren stå og smelte til kaken er ferdig stekt. Kaken stekes ved 150 grader i 20 - 25 min. (skal ikke være for brun) KARAMELLKAKE 3 kopper sukker 3 egg 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 4 kopper hvetemel 3 ss karamellsaus 225g smeltet smør 1 1/2 kopp melk Stekes 180 grader i 30 min. Glasur: 300g melis 100g smør 1 1/2 ss karamellsaus 3 ss kaffe 3 ts vaniljesukker
Miranda Skrevet 12. november 2004 #5 Skrevet 12. november 2004 Tror jeg vil lage den ananaskaken i dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå