AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #21 Skrevet 15. august 2016 3 timer siden, Sjørøveren skrev: Tv. Nyhetene. bra kilde du Anonymkode: 9bbd8...d8c
Gjest Sjørøveren Skrevet 15. august 2016 #22 Skrevet 15. august 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste foreldre kan gjøre er å ikke snake stygt om eller gjøre stygge ting mot andre. Ikke lære barna at det er greit fordi de ser de vokse gjør det. Altså må vokse passe på å ikke kalle hverandre stygge ting, kalle hverandre "crazy", og være slem mot andre. Anonymkode: 61496...83b Klarer foreldrene og voksne folk det? Nei. De klarer aldri slutte med det selv, derfor får de barn som blir som dem.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #23 Skrevet 15. august 2016 1 minutt siden, Sjørøveren skrev: Klarer foreldrene og voksne folk det? Nei. De klarer aldri slutte med det selv, derfor får de barn som blir som dem. Nei det virker som det er noen foreldre som aldri klarer å slutte med slikt dessverre. Anonymkode: 61496...83b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #24 Skrevet 15. august 2016 Er ikke rart mobbing og vanskelige barn blir verre når foreldre er så naive... Foreldre og voksne generelt er blitt så redd for å "såre" barna. Man sårer ikke barna ved å sette grenser. Ordentlige grenser... Det nytter ikke å si "ååå, Tore, det er ikke greit å slå" med en søt og lys stemme. Det er ikke nok. Ja, det er svært uvanlig at barn i toårsalderen mobber. De er småbarn som liker å teste grenser på barn og voksne. Men gjøres det ikke noe med sier det seg jo selv at barnet tror det er OK oppførsel. Fordi det er jo helt greit å lugge de andre barna, det er jo greit å slå, det er greit å si stygge ting... Tar ikke de voksne det seriøst fra starten blir problemet større. Blir virkelig bekymra når folk tenker så lite framover. Det er så mye logikk i det... Det er søtt når en ettåring dytter en annen ettåring, de er jo så små... Men det kan ikke holde på for alltid. En gang må det ta slutt. Jeg satt på bussen en dag med en seks-syv åring bak meg i bussen som reiv meg i håret og sparket meg. Moren satt rett ved siden av og så på. Hun sa ikke ETT ord, og lot ungen rive meg i håret og sparke i setet så hele jeg ristet. Jeg ble irritert og flyttet meg bort. Hun sa med en lys og søt stemme "nei duu" og det var alt. Tror dere han sluttet? Nope. Så snart det satt en ny person der fortsatte ungen med det samme, og moren så på. Hun så nesten litt redd ut, redd for å si i fra... Som voksen må man virkelig skjerpe seg og gjøre noe. Det kan ikke fortsette sånn. Anonymkode: b8f7c...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå